reiarts Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei Er det noeon som kan fortelle meg hva dette såret er? I allefall hva jeg kan gjøre med det? Jeg vet ikke hvordan jeg har fått det. Sjekk bildet på hvordan det ser ut. Såret har vel en diameter på ca 8-10 millimeter og det er helt hvitt rundt såret. Inne i såret vokser det en slags sylinder formet klomp opp. Er litt vond å ta på. Har slått opp såret flere ganger og da har jeg blødd mye. Har prøvd å fjerne klompen men den kommer på nytt. Noen gode forslag der ute? Regner med at mange sier at jeg bør ta en tur til legen, men jeg tenker at dette sikkert er en liten fille ting som sikkert kan ordnes ved bruk av jodd, en eller annen salve etc. På forhånd takk for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Gå til apoteket og kjøp en salve som heter Bacimycin. Smør på 2-3 ganger daglig, så skal du se det vil gro igjen. Bruk plaster! Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg må virkelig spørre : Er det der en stortå eller en tommel? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ser ut som et brannsår jeg hadde en gang, men da hadde du kanskje visst hva det kom av .. Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg må virkelig spørre : Er det der en stortå eller en tommel? OT men: Se på bildet, spesielt det nederste... Kan du gjøre sånn med en av dine tær? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 enkelt : papir mellom vel Lenke til kommentar
sandydandy Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg må virkelig spørre : Er det der en stortå eller en tommel? OT men: Se på bildet, spesielt det nederste... Kan du gjøre sånn med en av dine tær? Fortsatt OT, men svaret er ja. Har jeg stortåa på en bordkant, og de andre tærne utenfor bordkanten, lar det seg fint gjøre å legge tåa ned mot bordet på den måten. Jeg er enig i at det må være en tommel, tho. Edit: eller, som Raude påpekte: papir mellom Endret 3. juni 2009 av sandydandy Lenke til kommentar
Korka Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det ser ut som det er en orm der elns. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg hadde for lengst vært hos legen med et slikt sår. Ser ut som flere ting. brånnsår, opprevet vorte , orm , bite hud/negler sår Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Det såret er betent og bør sjekkes av lege. Lenke til kommentar
reiarts Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Heisann folkens! Dette er ringfingeren! Ser noen lurte på om det var en tå eller en finger. Ser at folk lurer på hvordan jeg fikk det, og det gjør jeg også. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fikk det! Jeg har prøvd med den anbefalte salven (bac...) uten at det har hjulpet. Jeg skjønner at nå er det bare å komme seg til legen for å få en avklaring på hva dette er og hva som kan gjøres! Ønsker å takke for all respons. Og her har dere noe nye bilder som viser hvordan såret er pr dags dato. Ser ikke bra ut! Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Ønsker å takke for all respons. Og her har dere noe nye bilder som viser hvordan såret er pr dags dato. Ser ikke bra ut! Det er betydelig verre nå, gå til lege ASAP !! Det er iallefall det jeg ville gjort på dette stadiet. Fingeren er virker betent så nå må det kraftigere lut til. Lenke til kommentar
Ravusy Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Necrosis og/eller blodforgiftning kan bli resultatet om det ikke blir behandlet. Advarsel: bilde necrosis Endret 11. juni 2009 av Juliess Lagt bilde i spoiler Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 reiarts: har du altid hatt så tykke fingre? Vist ikke så ser det ut som at det er hovna opp rundt. Anbefaler deg og gå til legen. Lenke til kommentar
dr_wordsmith Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) Ja, koldbrann er ikke noe å spøke med, men det er nok ikke så ille. Endret 10. juni 2009 av dr_wordsmith Lenke til kommentar
reiarts Skrevet 10. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2009 Har litt tykke fingre ja. Har "ausekar" av noen hender og jeg er nå en mann! Skal til legen rett over helgen så da tror jeg ting ordner seg. Dere skal selvsagt få vite hva som skjer! Lenke til kommentar
Alompi Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Bot-fly larve Du har ikke tilfeldigvis vært i utlandet i det siste? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei. Vennligst oppdater oss hva det var. (Lege besøket) My best guess, en angioma el. Herpes whitlow. Lykketil. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 For noen nasty bilder :-| Håper du har kommet deg til legen nå og får noe behandling for fingeren, ser ikke bra ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå