Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Merkelig sår - Trenger råd!

reiarts

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noeon som kan fortelle meg hva dette såret er? I allefall hva jeg kan gjøre med det? Jeg vet ikke hvordan jeg har fått det. Sjekk bildet på hvordan det ser ut. Såret har vel en diameter på ca 8-10 millimeter og det er helt hvitt rundt såret. Inne i såret vokser det en slags sylinder formet klomp opp. Er litt vond å ta på. Har slått opp såret flere ganger og da har jeg blødd mye. Har prøvd å fjerne klompen men den kommer på nytt. Noen gode forslag der ute?

Regner med at mange sier at jeg bør ta en tur til legen, men jeg tenker at dette sikkert er en liten fille ting som sikkert kan ordnes ved bruk av jodd, en eller annen salve etc.

På forhånd takk for alle tilbakemeldinger!

post-119937-1244039416_thumb.jpg

post-119937-1244039427_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg må virkelig spørre : 

Er det der en stortå eller en tommel?  :hmm:

OT men: Se på bildet, spesielt det nederste... Kan du gjøre sånn med en av dine tær?

Fortsatt OT, men svaret er ja.

Har jeg stortåa på en bordkant, og de andre tærne utenfor bordkanten, lar det seg fint gjøre å legge tåa ned mot bordet på den måten.

Jeg er enig i at det må være en tommel, tho.

Edit: eller, som Raude påpekte: papir mellom :p

Endret av sandydandy
Lenke til kommentar

Heisann folkens!

Dette er ringfingeren! Ser noen lurte på om det var en tå eller en finger.

Ser at folk lurer på hvordan jeg fikk det, og det gjør jeg også. Jeg kan ikke huske hvordan jeg fikk det!

Jeg har prøvd med den anbefalte salven (bac...) uten at det har hjulpet. Jeg skjønner at nå er det bare å komme seg til legen for å få en avklaring på hva dette er og hva som kan gjøres!

Ønsker å takke for all respons. Og her har dere noe nye bilder som viser hvordan såret er pr dags dato. Ser ikke bra ut!

post-119937-1244623768_thumb.jpg

post-119937-1244623773_thumb.jpg

post-119937-1244623768_thumb.jpg

post-119937-1244623784_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ønsker å takke for all respons. Og her har dere noe nye bilder som viser hvordan såret er pr dags dato. Ser ikke bra ut!

Det er betydelig verre nå, gå til lege ASAP !!

Det er iallefall det jeg ville gjort på dette stadiet. Fingeren er virker betent så nå må det kraftigere lut til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...