psultan Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hvor får man tak i grafikkprogram / PS-plugins slik som de bruker i filmer og TV-serier? Der man kan zoome inn uendelig på et bilde ved hjelp av å klimpre på noen taster, helt til man omtrent kan se molekylene. I noen tilfeller kan man til og me se hva som befinner seg bak gjenstander på todimensjonale bilder. Jeg tenker f.eks. på en episode i X-Files for noen år siden, der de zoomet inn og leste en avisoverskrift fra en avis som lå på bakken i et oversiktsbilde. Lenke til kommentar
EC Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det er en umulighet å få til. Årsaken er kort og godt at bildets oppløsning setter begrensning i hvor mye du kan zoome inn. Til en viss grad går det an å gjøre et uskarpt bilde noe skarpere, men slik som på film går det ikke. Med mindre du kjøper et bilde fra en av de kommersielle satellittene, som etter hva jeg husker har en oppløsning på rundt meteren. Det betyr at du kan identifisere et objekt som er en meter eller større. De råeste spionsatellittene ligger visstnok på rundt centimeteren, så du _skal_ kunne klare å lese overskriften på VG fra noen kilometers høyde. Men noen programvare for slikt finnes ikke - i alle fall ikke gratis og kommersiellt. Hør med NASA, Pentagon eller liknende. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. mai 2003 Del Skrevet 7. mai 2003 Dette er faktisk mulig. Ikke HELT etter din teori, men på samme måte folka i "hollywood" gjør det. Det finnes en GRATIS software pakke. Det heter combusion elns (husker ikke navnet helt nå, men jeg kan finne det) Dette er ikke tull. De som har laget det gir ut programmet helt gratis for alle som ikke skal bruke det i industrien. Som sagt kan du lage den effekten der. Ellers kan du lage det i 3dsmax lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå