Gå til innhold

To om gangen funker, men ikke fire? Får ikke bilde

Potetfar

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Har kjøpt meg (bl.a) 2 GB ekstra RAM til pcen, hadde 2 GB fra før. Men hvis jeg kjører de sammen får jeg ikke skjermbilde (alt annet ser ut til å virke), bare to og to. Kan kjøre hvilke brikker jeg vil, og i hvilke slots jeg vil, men med en gang jeg bruker alle samtidig får jeg svart skjerm. De to gamle brikkene er fra Kingston, og de to nye er fra GeIL. Alle er PC2-6400, men timings er nok muligens forskjellige. På Kingston-brikkene står det CL5 (det har vel noe med timings å gjøre?), mens GeIL-brikkene er 4-4-4-12. Men man skal da kunne kjøre forskjellige timings sammen?

Hovedkortet er forøvrig et MSI P31 Neo (som skal byttes ut om ikke lenge, oh yes). Støtter selvfølgelig 4 GB.

Edit: Jeg kan kjøre én ny og én gammel brikke sammen, det går fint (har ihvertfall gjort det de siste 7 minuttene :p). Hvis jeg setter inn tre brikker begynner den å loade OS, og vil da enten fryse eller gå i bluescreen.

Takker for svar! :)

Endret av Baffage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig at HK ikke sender ut nokk strøm fra minnekontroller til å drive alle fire brikkene samtidig, sett inn 2 brikker og sett opp spenningen i bios(DRAM Voltake eller noe i den duren).

Siden jeg ikke vet hvilkne rambrikker det er snakk om så kan jeg ikke opplyse deg om hvilken spenning det skal være, men det finner du lett selv=)

Lenke til kommentar

Funka ikke. Har prøvd alt fra 1,8-2,1 volt nå, uten resultat. Har gjort noen nye observasjoner da, i det minste. Jeg kan kjøre én ny og én gammel brikke sammen, det går fint (har ihvertfall gjort det de siste 7 minuttene :p). Hvis jeg setter inn tre brikker begynner den å loade OS, og vil da enten fryse eller gå i bluescreen. Høres sannsynlig ut det du sier med strøm i forhold til hva som skjer, men har ikke så lyst til å sette så mye mer enn 2,1 volt på Kingston-brikkene som bare er lagd for 1,8. :p

Kan kanskje biosflash hjelpe? Det er jo tydelig at det ikke er rammen det er noe feil med, og ikke slotsa?

Lenke til kommentar

Ja flash bios, det skader aldri. Og prøv rådet til 007CD, men husk å vertfal ha 1.8v på minnet. test med tre brikker først. Øk spenningen til Northbridge og se om den kommer inn i OS og er stabil. Det skulle gi en pekepinne på hvordan du skal gå fram med 4 brikker.

Cheers

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...