Gå til innhold

G-sport Lagunen Bergen - Artig sak


Anbefalte innlegg

Javel, skulle ringe til butikken for å høre om de hadde noe utstyr jeg var på jakt etter.

Følgende skjedde:

 

Noen tok av telefonrøret,

*helt stille*

Jeg: hallo ?

Butikken: Mumling i bakgrunnen

Jeg: Hallo ?

Butikken: "Ansatt 1; er den på hold ?" "Ansatt 2: Nei tror ikke det" "Ansatt 1: Nå er den på hold" (Noe de ikke klarte)

 

Hva faen skjer tenker jeg, og av nyskjerrighet lytter jeg videre

 

Butikken: "Ansatt 1; babler om et eller annet" "Ansatt 2; Vi er litt tunghørt, så er ikke alltid vi hører telefonen" "Ansatt 1: hahaha" <-- Altså de snakker seg i mellom fordi de tror de har trykt samtalen på hold.

 

De tar telefonen, prøver å sette den på hold, tydligvis for de ikke gidder ta telefonen. De klarte heller ikke få telefonen på hold.

 

Faen for noen amatører.

 

For det første, om en ikke har autmatisk køsystem eller sånt, og må besvare telefonen for så å sette den på hold, gi beskjed til kunden. Noe mer amatørmessig en at kunden hører telefonrøret blir løftet av, for så å bli satt på hold uten en beskjed er amatørmessig. Alternativt, be om å få nummeret til kunden, skriv det på en lapp.

 

Gidder ikke ringe tilbake, å setter ikke mine bein i den butikken mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølvsagt er ikkje slik oppførsel å akseptera. Kvifor tar dei telefonen dersom dei ikkje har noko interesse av å svara deg? Då kunne dei like godt latt den ringe og skulde på at det var stor pågang i butikken på det gitte tidspunktet. Det å ha ein telefonsvarar er eg ikkje sikker på er rette vegen å gå, då eg gjettar nær 90 % av dei som ringde hadde lagt på før pipetonen. Sjølve prøver eg å ringe opp att så langt det let seg gjera, men når somme har "skjult ID" er ikkje dette alltid like lett. For mange "små" butikkar blir det og fort dyrt å ha eit eige køsystem, då det ikkje ringjer så mange kvar dag at dette lønner seg.

 

Eg jobbar sjølve i butikk, og dersom me tar telefonen men ikkje har tid til å snakke ber me anten kunden holde linja til me har tid, eller ringe opp igjen om 5 til 10 minutt. Det er ikkje alltid me som tilsetje har tid til å snakke i telefonen når me er opptatt med mange kundar.

 

Spørsmålet så er: "Er det dårleg kundeservice å ta røyret og sei ein er opptatt, for å be kunden anten holde linja, vente eller legge att nummeret sitt slik at butikken kan ringje opp att?" Når tilsette først har tatt telefonen viser dei eigentleg at dei (delvis) har tid til telefonen, og då bør ikkje situasjonar slik trådstartar har opplevd skje.

 

Personleg ville eg nok tatt kontakt med butikken, f.eks. butikksjefen og forklard situasjonen. Dette er ikkje god nok kundeservice i noko butikk, og sjølv om alle kan ha ein dårleg dag på jobben er nok dette litt drøyt.

Lenke til kommentar
Det å ha ein telefonsvarar er eg ikkje sikker på er rette vegen å gå, då eg gjettar nær 90 % av dei som ringde hadde lagt på før pipetonen.

Tror telefonsvarer er den beste løsningen for mindre butikker. Hvis det ikke er en telefonsvarer, er det mange kunder som insisterer på å la det ringe til de får svar. Prøv å snakke med en kunde mens telefonen ringer uavbrutt i flere minutter. Tar man telefonen for å be de ringe tilbake, er det dårlig service overfor kunden man står og prater med, og den som ringer kan også oppleve det som dårlig service. Da er det bedre at det ringer to-tre ganger slik at man tar telefonen hvis man har tid. Hvis ikke, har kunden kastet bort minimalt med tid, og kan legge igjen nummer slik at vi kan ringe tilbake. Liker de ikke telefonsvarere, kan de ringe senere. De skjønner jo at de kan gjøre det (vi opplyser også på svareren at vi ikke kan ta telefonen akkurat nå pga stor pågang i butikken).

Lenke til kommentar

Ja, eg ser det poenget. Sjølvsagt er det irriterande både for kundar og tilsette at det ringar i "evigheiter", men no har me sjeldan det problemet at det ringer lenge då telefonen blir automatisk sett over til kontordama vår som og har oversikt over lagerbehaldning og kan sjekke det aller meste. Kanskje telefonsvarar verkeleg er betre enn det eg trur(?).

 

edit: det viktigaste er jo å ha god kundeservice, og (diverre) prioriterer me (og andre) butikkar lett for fort dei som ringer og lar dei fysiske kundane bli ståande med skjegget i postkassen.

 

Får foreslå til sjefen at ein telefonsvarar hadde vore veldig fint å hatt, men den må nok ringe litt meir hos oss enn 3 gonger då me har telefonen plassert ein ganske håplaus plass grunna leidningar og diverse anna tekniske problem.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...