neXon Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Har en smoothwall1.0 brannmur som fungerer supert, men jeg synst bare at loggingen av internett trafikken er dårlig. Har lest litt inne på smoothwall sin hjemmeside men fant ingen svar. Er det mulig å se web adressene som blir surfet på og er det mulig å sperre web adresser adresser? Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Er det mulig å se web adressene som blir surfet på og er det mulig å sperre web adresser adresser? Slik jeg har oppfattet det er det ikke mulig å få frem en "history" over besøkte steder. Ønsker du å sperre tilgang til enkelte sider/domener kan dette gjøres i host.deny fila. Fila ligger i /etc/-mappa. Har ikke benyttet meg av dette selv. Det kan også virke noe tungvindt... Vet imidlertid at flere benytter host-fila til å hindre bruk av båndbredde ved f.eks popups. mvh -joko- Lenke til kommentar
torbj0rn Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hva med å bruke Squid som proxy/cache-server? Squid kan konfigureres til å ikke slippe gjennom trafikk til uønskede domener og gi ut utrolig mye informasjon i logg-filene. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 noen som vet diverse kommandoer (eksepler) til hva jeg kan skrive i host.deny fila? Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 noen som vet diverse kommandoer (eksepler) til hva jeg kan skrive i host.deny fila? Bare skriv ip'en/adressen så skal det funke (trur det var sånn det var ) Lenke til kommentar
styggen Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 host.deny brukes av TCP wrappers, som kontrollerer hvilke IP-adresser som kan kontakte serverprosesser på din maskin. Du kan ikke bruke denne for å filtrere utgående trafikk. Hvis du ønsker dette, må du bruke en proxy (f.eks. squid). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå