Filla Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 - Sammen med sikkert mange andre, valgte jeg å kjøpe en Benq 24' på ukens tilbud fra komplett.no. Skjermen er i seg selv ingen "høydare", men til kr. 1395,- var det etter min mening mye for pengene. - Jeg har et oppsett hjemme, hvor jeg har 2 skjermer tilkoblet en HTPC. den ene av disse er TV'n min, den andre er en vanlig skjerm (nå BenQ skjermen). - HTPC'n, er en E4300, 2 GB RAM og et ATI 3850. Problem: - Koblet ut min gamle 19' og koblet den nye 24'. Ved første oppstart velger Vista å gi meg oppløsning som den gamle skjermen brukte, men 1920 X 1080 var velgbart, både under catalyst panel og i Vistas skjermvalg/oppsett. Når jeg valgte 1920x1080 - returnerte OS't til gammel oppløsning etter de sedvanlige 15 sekunder med svart skjerm. Beskjeden som kom på 24' var "out of range". - Koblet fra LCD tv'n, avinnstalerte ATI drivere og reinnstalerte nye, bootet opp med kun 24' skjerm innkoblet. 1920x1080 er fremdeles valg, både før og etter innstall av ATI drivere, men returnerer til gammel oppløsning etter 15 sek med svart skjerm. ..så sitter jeg her. har aldri i mitt liv hatt problemer med å få en LCD til å kjøre native resolution - så her er jeg rett og slett på utrygg grunn. idee'r ? Lenke til kommentar
OleBr0mm Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Heisann! Jeg henger meg på denne tråden da jeg har samme problem. Jeg har en 17" og en 32" skjerm, som begge bare vil vise bilde med oppløsning 1024x768. Om jeg velger en hvilken som helt annen oppløsning bli skjermen svart i 10-15 sek. med beskjeden "Intet signal". Jeg har ATI Radeon X1400, VGA-tilkobling og Windows XP Håper noen vet hva som er galt, og kan hjelpe til. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Sjekk hvilken frekvens du har på Benq 24" din. Bør ikke være høyere enn 60Hz. Oppløsningen er riktig, men "out of range" beskjed vil du også få om frekvensen er for høy. Frekvensen finner du under Avansert>Skjerm. Knappen nederst i samme vindu der du velger oppløsning. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Kjører "Filla" også med VGA kabel? Med DVI blir det kun 60 Hz, ikke noe valg. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Joda, kjører DVI med 60 hz. Må vel finne frem en VGA kabel og sjekke om problemet er det samme med den, men det vil uansett bli en nedtur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå