Gullars Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Hei Har laga ei nettside for eit korps eg er med i, men slik som eg har laga henne no, må du kjenna til HTML for å kunne redigere henne. Ettersom det berre er eg i korpset som kan HTML, så blir sida svært lite oppdatert. Eg har difor tenkt å laga eit webbasert system som skal gjera det muleg for andre personar i korpset, styremedlem, komitémedlem osb. til å oppdatera og endra sidene. Eg beherskar HTML rimeleg godt, og har brukt PHP til å inkludera sidene (du finn dei forresten her: www.sveioskulekorps.no). Slik har eg tenkt å laga dette systemet: Eit administrasjonspanel for dei som skal kunne oppdatera sidene. Har ikkje tenkt at alle skal ha tilgang til alt, men på panelet som blir vist hos meg er det viktig at alt er der, og at eg kan legga til og sletta brukarar. Det skal helst vera muleg å oppretta nye sider ved å gjera det via panelet, og oppdateringa av gamle sider bør vera like lett som å redigera dette innlegget her. Har óg tenkt på å laga ein editor som kan nyttast (slik som her), kor det er muleg å skifta mellom skrifttypar som er angitt i stilsettet. Ettersom det er første gong eg begir meg ut på noko slikt, har eg ein del spørsmål i denne samanhengen: [*]Bør eg bruka tekstfiler eller ein database i MySQL til å lagra innhaldet i? Eg har tilgang til MySQL med eit phpMyAdmin-system [*]Eg treng guidar til alle stega som trengst. kopla til evt. database, lagra, oppdatera, laga brukarsystem osb. [*]Er det vanskeleg å laga ein editor som denne i phpBB? Er det guidar til dette? Det skal vera ein heilt enkel ein, med val for overskrifter, vanleg tekst, lenker og punktlister (+ alt det vanlegege) [*]Kan eg berre gje opp før eg har starta? Har berre drive med HTML og litt PHP frå før av... Er det svært vanskeleg? Eg har sikkert fleire spørsmål óg, men dette er alt eg kjem på no. Satsa på at det er nokon som kan svara meg :-? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Bør eg bruka tekstfiler eller ein database i MySQL til å lagra innhaldet i? Eg har tilgang til MySQL med eit phpMyAdmin-systemEg treng guidar til alle stega som trengst. kopla til evt. database, lagra, oppdatera, laga brukarsystem osb. Har du tilgang til mySQL med phpMyAdmin og er villig til å sette deg ned for å lære SQL setninger så anbefaler jeg dette på det sterkeste. Blir raskere, mer oversiktlig, og ikke minst enklere. Du hadde nok klart deg med textfiler til ditt bruk, men ettersom det virker som du uansett må lære deg noe for å kunne lage dette så er mySQL virklig noe å satse på. Tror de fleste vil være enige i dette. Er det vanskeleg å laga ein editor som denne i phpBB? Er det guidar til dette? Det skal vera ein heilt enkel ein, med val for overskrifter, vanleg tekst, lenker og punktlister (+ alt det vanlege) Hvis du tenker på standard tekstfelt som oversetter linjeskift til html, samt har bbkode for enkle html tagger så er ikke dette særlig vansklig. Det gjør du fort og greit med diverse replace funksjoner i php. Skal du derimot lage en WYSIWYG editor så vil det bli ganske vansklig. Kan eg berre gje opp før eg har starta? Har berre drive med HTML og litt PHP frå før av... Er det svært vanskeleg? Ved å gi opp kommer du ihvertfall ingen vei Hvis du synes det er morsomt å lage websider, og planlegger å gjøre det senere så vil du nok få veldig mye ut av dette "prosjektet". Det krever at du faktisk orker å lære deg noe nytt, men med litt hjelp og den suverene oppslagsfunksjonen på www.php.net så er du godt igang. Spør om hjelp til småting her i forumet, på newsgruppen no.it.programmering.php, eller på en norsk php kanal på IRC. Av erfaring så er folk på disse stedene veldig hjelpsomme, og ikke ute etter å henge ut nybegynnerne slik som mange andre steder. Lykke til Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 takk for svaret, invictus! Trur eg går for database då ja, men eg har absolutt INGEN peiling på korleis eg skal starta ettersom eg ikkje har spesiell peiling på verken php eller mysql. Er det nokon som kjenner til guidar som kan hjelpa meg i gang her? Kva bør eg starta med? Korleis bør eg setja det opp for at det skal bli enklast muleg å laga det?? Hvis du tenker på standard tekstfelt som oversetter linjeskift til html, samt har bbkode for enkle html tagger så er ikke dette særlig vansklig. Det gjør du fort og greit med diverse replace funksjoner i php. Skal du derimot lage en WYSIWYG editor så vil det bli ganske vansklig. Trur eg tenkjer på førstnemnde ja. Kva er WYSIWYG?? Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Kva er WYSIWYG?? What you see, is what you get Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 WYSIWYG - What you see is what you get. Det finnes WYSIWYG programmer, slik som Dreamweaver og Frontpage. Disse lager en masse HTML kode for deg. Blir mye omtalt som "spagetti" kode. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 WYSIWYG - What you see is what you get.Det finnes WYSIWYG programmer, slik som Dreamweaver og Frontpage. Disse lager en masse HTNL kode for deg. Blir mye omtalt som "spagetti" kode. skal ikkje ha noko sånt. berre ein enkel sak som den eg skriv i no 8) Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 En enkel intro i hvordan man kobler php og mySQL: http://www.sitepoint.com/article/228 Edit: Hvis du ønsker at alle artikler/nyheter skal ha samme layout med tanke på standard overskrift, innhold, dato og hvem som har skrevet nyheten er det vel ganske greit å gjøre dette ved å ha et skjema med 3 inputs (overskrift, innhold, skribent) og lagre disse + dato (kan settes automatisk) som en rad i en tabell i en mySQL-database. Da slipper du hvertfall litt formatering av teksten. Så benytter du php til å hente frem all infoen der hvor du vil ha den. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 En enkel intro i hvordan man kobler php og mySQL:http://www.sitepoint.com/article/228 Takk =) Fleire guidar og tips? Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Et alternativ er kanskje å bruke phpnuke eller et lignende system, men å lage et eget kan være lærerikt og kanskje t.o.m. litt gøy :wink: Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Et alternativ er kanskje å bruke phpnuke eller et lignende system, men å lage et eget kan være lærerikt og kanskje t.o.m. litt gøy :wink: phpnuke har så mange funksjonar som eg absolutt ikkje treng. Det blir lett vanskeleg for dei som skal oppdatera å finna farm i heile tatt. Dessutan reknar eg med at det blir lettare å oppdatera eit sjølvlaga system etterskvart som det kjem nye ønskjer om funksjonar frå brukarane. Då har eg fått ein guide om korleis eg kan knytta PHP mot database, men eg har eit lite spørsmål til angåande editoren: korleis skal eg setja opp database-tabellen? Ta denne som døme, kjem tema-overskrifta i éi celle og resten av teksten i ei anna? Kva innstillingar må eg ha på cella for at ho skal kunne takla all denne teksten? Det er vel ingen som har link til ein guide om korleis eg kan laga ein slik editor som dette? Oversiktleg og grei :wink: Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Då har eg fått ein guide om korleis eg kan knytta PHP mot database, men eg har eit lite spørsmål til angåande editoren: korleis skal eg setja opp database-tabellen? Ta denne som døme, kjem tema-overskrifta i éi celle og resten av teksten i ei anna? Kva innstillingar må eg ha på cella for at ho skal kunne takla all denne teksten? Det er vel ingen som har link til ein guide om korleis eg kan laga ein slik editor som dette? Oversiktleg og grei Ok, la oss si at du har en tabell som heter "nyheter". I denne tabellen lager du f.eks. feltene "overskrift", "hovedinnhold", "skrevetav" og "dato". "overskrift" og "skrevetav" er felt som neppe kommer til å inneholde så mye tekst, så da burde datatypen varchar holde i massevis (opptill 256 tegn). For "hovedinnhold" kan du sette datatypen til å være text, mens du for "dato" setter date. Når noen da skriver inn noe på siden, legger du de forskjellige feltene i variabler som igjen legges inn i databasen på den måten som er forklart i den linken du fikk. ps: Datoer kan du generere automatisk, søk på mysql date now i google e.l. Det står litt forklart i dokumentasjonen http://www.mysql.com/doc/en/Date_and_time_..._functions.html , men det finnes sikkert bedre veivisere hvis du søker litt rundt. Edit: en ting til, i tabellen bør du også ha et felt "id" eller lignende, som øker med 1 for hver rad automatisk. Denne setter du som primærnøkkel. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 takk for detaljert forklaring på korleis eg bør setja opp tabellen. Har arbeida ein del med MS Access på skulen, så akkurat denne delen reknar eg med å få til. Det går vel an å gjera slik at det automatisk blir lagra namnet på brukaren som oppdaterer eller oppretter artikkelen når han er innlogga..? Bør vel ikkje vera vanskeleg. Det eg hovudsakleg føler at eg treng for å setja i gong no er ein guide til korleis eg kan laga ein editor til å skriva nye og redigera gamle sider Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Det skal ikke være noe problem i at innlogget bruker automatisk settes som skribent, så lenge du har en variabel der navnet ligger (noe som sikkert opprettes når man logger inn). Slik ser jeg da for meg scriptet: * Bruker logger inn, brukernavnet blir lagret i $bruker * Skriver inn overskrift i et textfelt, lagrer denne i $overskrift * Skriver inn hovedsaken i et textarea, lagrer denne teksten som $tekst * Trykker på en submit-knapp som kjører et php-script der dette er kjernen: koble til database..... INSERT INTO tabellnavn(dato, overskrift, tekst, skribent) VALUES (now(), $overskrift, $tekst, $bruker) Når du skal oppdatere en post blir det litt mer avansert ettersom du må hente ut riktig rad fra tabellen først, men postingen blir slik: UPDATE tabellnavn SET overskrift = $overskrift, tekst = $tekst, dato = now() WHERE betingelse, f.eks. id = 1 Jeg tror du klarer en del selv nå, for mySQL er ikke så veldig vanskelig å bruke for det behovet du har, og det samme med php. Dessuten leser jeg egentlig på java nå (har eksamen i morgen) så jeg kan ikke ta å lage hele greia for deg heller *lol* Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 Hei. Takk for nok eit kjapt svar Slapp av, du treng nok ikkje å laga alt til meg. Halve poenget er jo at eg skal læra å laga det sjølv :wink: Tenkte meg noko liknande, men ikkje at brukarnamnet blei lagra, men namnet på brukaren. Ikkje det at det er noko som skal bli meir avansert. Slik ser eg for meg HEILE systemet: Heilt enkelt admin-område med navigasjonssystem på venstre side. Ved å gå inn på eit område, skal eg kunne oppdatera den aktuelle infoen. Døme: ved å gå inn på styre, oppdatera styremedlemma, eller ved å gå inn på nytt, leggja til nyhende. Skal også ha muleg for å oppretta brukarar og avgjera kva område dei skal ha tilgang til å endra på. Grovt sett kjem kontrollpanelet for mine "undersåttar" til å sjå likt ut som mitt. Trur ikkje dette skal bli så avansert berre eg lærer meg korleis eg ved å bruka ein form kan leggja til, oppdatera og sletta data i databasen. Er innstilt på å jobba for å få systemet opp og gå kjappast muleg. Skal også vera lett for meg å endra det. Ein ting til er jo at det vil bli mykje lettare for mine "etterkomarar" å oppdatera sidene etter at eg er slutta i organisasjonen pga for høg alder Lenke til kommentar
dms Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Uansett får du ha lykke til Også er det bare å spørre mer på forumet hvis det skulle være noe du lurer på. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 En enkel intro i hvordan man kobler php og mySQL: http://www.sitepoint.com/article/228 Må berre få takka for dette tipset. VELDIG bra tutorial. Godt forklart for ein som ikkje har så god peiling frå før av. Det er jo berre dei 4 fyrste kapittela som er på nett, men eg har lasta ned heile boka Lenke til kommentar
dms Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Jeg vet den er bra, jeg hadde ikke klart meg uten selv Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2003 Hei har no lese heile boka, men sit fortsatt igjen med eit viktig spørsmål. ein ting som ikkje blei drøfta i boka var korleis eg kan leggja til brukarar som ved hjelp av eit brukarnamn/passord kan logga seg inn i eit kontrollsenter. Eg ynskjer å bestemma kva for sider dei skal ha tilgang til, noko som sikekrt ikkje er så vanskeleg, men korleis kan eg laga dette innloggingssystemet med kontrollsenter? ein guide...? Lenke til kommentar
dms Skrevet 10. mai 2003 Del Skrevet 10. mai 2003 Nå er jeg ingen racer i hverken php eller sql, men ved å være kreativ kan man holde seg innenfor ganske enkle rammer. Jeg vil foreslå å lage en tabell "brukere" i mySQL-databasen som består av entitetene nr, brukernavn, passord, navn og status. Så kan du bruke status-feltet til å styre hvilke deler de forskjellige brukerne har rettigheter til ved hjelp av php. F.eks. på den måten at man logger inn, scriptet sjekker hvilken status man har og hvis man er admin så inkluderes én side, hvis man er vanlig bruker så inkluderes en annen, osv. Ved å passe på å sette riktige leserettigheter på de forskjellige filene burde dette være en grei løsning. Men som sagt, jeg er ingen racer i dette og vet lite om de forskjellige sikkerhetshullene som ligger i php/mySQL. Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 11. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2003 Takk for svaret. Eg skal fyrst laga sjølve systemet, så skal eg forska litt på dette med innloggingssystemet sjølv. Dersom nokon veit noko meir, skal du vera klar over at alt blir motteke med stor takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå