Gå til innhold

13 år vil ha muskler

Anbefalte innlegg

Jeg er 13 år og er veldig svak vil jeg påstå å si. Jeg har ekstremt dårlig kondis og visst jeg får noen etter meg altså noen som skal ta meg har jeg ikke kjangs til å verken løpe bort eller ta igjen. Jeg har litt lyst å begynne med boksing og få litt større overkropp litt "six-pack" og biceps..

noen måter å trene på har tenkt basket men blir det muskler av det jeg hater all annen ballsport som fotball håndball har tenkt på kampsport..

håper på tips:P

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er 14 år , når jeg var 13 år var jeg også en som ville ha muskler osv.. Men fortsatt er du veldig ung.. Ta pushups, og alle mulige pushups.. Diamond, Wield, Normal, One hand (ekstremt tung , men du klarer det til slutt) osv.. Bruk kroppsvekten din. Chin ups , Pull ups osv.

Husk hvis du skal trene pushups anbefaller jeg deg å trene rygg også , øvelser som pull ups er veldig bra for rygg.

Og det 100pushups programmet Ethernet linket er ganske bra, husk å start på uke 1 eller har du ikke sjangs på de neste ukene.

for å få frem sick-packen må du ha ganske lav fett proses, men du burde prøve øvelser som planken.. Og ta tiden hver gang du tar planken , og prøv å øk tiden med noen par sek hver gang..

Når du blir litt eldre eller sterkere så kan du begynne å trene litt basis øvelser som knebøy, markløft og benkpress.. Husk å start uten vekt første gangen for å lære deg øvelsene , og så kan du for vær uke øke med vekten og se at du blir gradvis sterkere.

Du sier at folk kødder med deg og at du er svak , det er bare en ting å gjøre.. Vis dem at du ikke er en å kødde med.. Hvis de køder med deg, gå helt amok på ham. Bare vis at du ikke er å kødde med.. Funka for meg , jeg gikk ikke akkuratt amok da.. Men jeg ble så forbanna på en fyr at jeg slo til ham i kjeven.. Den dag siden har ingen køddet med meg

Tenk smått , oppnå stort.

Lykke til :)

Endret av opijo
Lenke til kommentar

tusen takk for svar kan noen gidde å lage et lite trenings program til meg ? jeg klarer ca 20 push ups men ikke så langt ned sit- ups går greit og det gjør forsåvidt planka også noen som kan gidde å lage et program :p

Thomas

Lenke til kommentar
tusen takk for svar kan noen gidde å lage et lite trenings program til meg ? jeg klarer ca 20 push ups men ikke så langt ned sit- ups går greit og det gjør forsåvidt planka også noen som kan gidde å lage et program

20 push ups er jo ganske bra, jeg klarer bare 30-35 stykker.. Men men , følg det 100 Push ups programmet..

Lenke til kommentar

Men skal man gjøre push ups så gjøre dem sikkelig.. Brystet ned og løft deg opp.. Det er mye tyngr enn pussy-pushups :p

Men skal man få store og bli sterk innen kort til følg en tekninkk som heter myo-reps.

Her er pushups programmet mitt: (hvis du vil ha litt motstand ta en ryggsekk på deg)

Jeg tar 15KG på ryggen når jeg tar push ups.

20Reps

Pause 10 sec

3 reps

pause 10 sec

3 pres

pause 10 sec

3 reps

pause 10 sec

2 reps

pause 10-15 sec

2 reps

pause 10 sec

3 reps

Slutt.

Du kan egentlig bestemme rep antallet selv. Bare ikke ta mer enn 3 reps eller mindre enn 2

Endret av opijo
Lenke til kommentar
En push-up er ikke å knekke LITT i armene, men å ha brystkassa ned i gulvet. Feil

Jeg sa ingenting om ha brystkasa ned i gulvet , jeg sa brystet ned.. Det er mange som bare tar brystet ned 2 cm og opp igjen.. Mens jeg tar brystet ganske langt ned og opp.. Kjenner best da

Keep on rockin!

Endret av opijo
Lenke til kommentar

Jeg vil råde deg til å begynne med en sport/idrett fremfor bare å trene styrke for deg selv. Det er mye lettere å holde motivasjonen oppe når man har den sosiale biten med i treningen, det er morsommere, og du har dessuten ingen spesiell nytte av å trene superseriøst. I tillegg kan du få gode råd og hjelp av utøvere som er mer erfarne enn deg selv.

Jeg er selv veldig glad i turn (i likhet med brødrene mine). Allsidig, morsom og utfordrende trening som ikke bare går på rå styrke, men også koordinasjon, balanse og smidighet.

Dessuten er det drepen å begynne rett på et treningsprogram som skal "gjøre deg sterk veldig fort", for sjansen for at du greier å gjennomføre det uten noen som helst slags basis, er liten, og det vil bare gjøre deg mindre motivert og mer nedtrykt.

Så var min mening sagt.

Lenke til kommentar
En push-up er ikke å knekke LITT i armene, men å ha brystkassa ned i gulvet. Feil

Jeg sa ingenting om ha brystkasa ned i gulvet , jeg sa brystet ned.. Det er mange som bare tar brystet ned 2 cm og opp igjen.. Mens jeg tar brystet ganske langt ned og opp.. Kjenner best da

Keep on rockin!

Den kommentaren var mer til veiledning for tråd-startern. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil råde deg til å begynne med en sport/idrett fremfor bare å trene styrke for deg selv.

Det anbefaler jeg også, begynn med noe sport.. Jeg gikk på Teakwondo en stund siden , men sluttet fordi det ble kjedelig.. Og har trent styrke siden den gang.

Endret av opijo
Lenke til kommentar
Jeg vil råde deg til å begynne med en sport/idrett fremfor bare å trene styrke for deg selv.

Det anbefaler jeg også, begynn med noe sport.. Jeg gikk på Teakwondo en stund siden , men sluttet fordi det ble kjedelig.. Og har trent styrke siden den gang.

Det skrives taekwondo. Men ja, been there done that. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...