Bassibi Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Jeg skal til å kjøpe en Saab 9-3 1.8t, 2004 mod privat. Jeg har fått et fint tilbud, og bilen er ellers flott og fulgt servicer etc. Men så har selger hatt bilen på tilstandsrapport hos merkeforhandler: hvor det eneste de kan informere om er en lyd (som et liten basslyd) når en starter bilen lokalisert under bil. De sier at det sikkert er noen skruer som bør etterstrammes ifht. eksosen. Dette har vært siden januar uten å ha forandret seg. Selger sier at jeg kan ta kontakt med han i ettertid om det skulle bli noe forverrelse av dette . . Ellers er bilen strøken. Hva ville dere ha gjort? Kom gjerne med tips etc. Hvordan bør jeg forholde meg? Er dette et trygt kjøp? mvh. Bjørn Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er vel bare å krype under bilen å stramme alle boltene\skruene til eksosen å se om det blir bedre? Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 det kan jo også være feil med inn/utsugnings manifold eller det med skruene som nevt eller rustet hull i eksosrøret/potta. men prøv først med skruene Lenke til kommentar
rublings Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hvis det er rust må det byttes, og eksosanlegg er ikke billig. Siden det er en såpass ny bil holder jeg en knapp på skruene, evt en kraftig steinsprut i en sveiseskjøt eller noe slikt. Lenke til kommentar
hansjqrg1 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Synes det virker som et trygt kjøp. Spesielt hvis du kan få selger til å skrive under på at han/hun vil være behjelpelig med finansiering av utbedring av problemet i ettertid, hvis det viser seg å være kritisk (rust e.l.). Jeg synes egentlig ikke dette høres ut som noe alvorlig problem. Gjennomrusting på en fem år gammel bil er sjeldent. Da må den ha stått i saltvann e.l. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Synes det virker som et trygt kjøp. Spesielt hvis du kan få selger til å skrive under på at han/hun vil være behjelpelig med finansiering av utbedring av problemet i ettertid, hvis det viser seg å være kritisk (rust e.l.). Jeg synes egentlig ikke dette høres ut som noe alvorlig problem. Gjennomrusting på en fem år gammel bil er sjeldent. Da må den ha stått i saltvann e.l. synes også det er rart etter fem år. i slutten av mai i år (2009) bytta jeg eksosanlegg på min vw golf 2 1986 mod. det var bare bakpotta som er bytta og røret fram til neste eksospotte(røret og bakpotta sitter sammen) og det var originalpotta som sto på siden bilen var ny. så når den holder i over 20 år er det bra. men fem år er rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå