JanEskil Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei . Vi har et opplegg på skolen hvor vi skal ha en fremføring , der jeg har trukket temaet " Humor i litteratur" som mitt felt , men jeg vet ikke hva jeg skal si , vet liksom ikke noe spesielt om det noen som har noe tips og råd? Har også en fremføring i matematikk , der temaet er " reise " . Noen som har noe gode oppgaver jeg kan bruke der eller tips/råd ? mvh meg Lenke til kommentar
Grinii Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Humor: Erlend Loe Reise: -Feriebudsjett - Reisetid og pris Lenke til kommentar
JanEskil Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Okei , takk Men skal ha problemstilling i begge oppgavene , hva kan den være da ? Lenke til kommentar
Grinii Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Litt vanskeligt med matten kanskje!! Men du kan iallefall si EX: Familien Eriksen har brukt x antall pengerpå flybiletter. De er en familie med 3 barn, og 2 voksne. Prisen for en barnebilett er y, prisen for en voksenbilett er z. Dette kan di bruke til å lage en likning. X kan for eksempel være 23,2% av en måndeslønning til faren i huset som kan ex være på 25 000 kr. likning ex. 3y+2z=x = 3y=2z=25 000/100 * 23,2 osv!!! ELLER: de har 39 kilo bagsje tilsammen!!! 1 pakkeløsniong for hele familien inneholder allt av biletter og bagsje. Pakkeløsningen koster ( noe DU tror passer, kan være hva som helst) Et annet allternativ er en pakke hvor du bare betaler 20% (EX) men må betale ( et tall du velger) pr, kilo bagsje!! OSV, mange muligheter. Et annet allternativ kan være Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå