Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen slutter å jobbe.

Anbefalte innlegg

Hei.

Har to spørsmål som jeg tror ikke har noe med hverandre å gjøre.

1. Noen ganger så stopper maskinen å jobbe, så hører jeg en slags zoomelyd og så et lite klikk og så er den i gang igjen.

For eksempel, jeg dobbeltklikker på en videofil. Ingenting skjer på 3-4 sek, så komemr denne lyden og så klikket, og med en gang klikket er ferdig så åpner fila seg.

Hva kan dette komme av? Skjer en gang i blandt.

2. Etter at jeg begynte å bruke Windows 7 så har dette problemet skjedd:

Etter at maskinen har vært på ca 2-3 timer (varierer), så blir alt på Min Datamaskin borte. Bilde:

bilde1.png

Den grønna loade-stripen øverst blir aldri ferdig med å laste. Altså kommer ingenting tilbake før jeg starter PC'en på nytt. Jeg kan imidlertid komme meg inn på mapper ved å bruke kjør og skrive for eksempel D:. Det samme gjelder i disse mappene, mappen "laster" i evigheter men ingenting skjer. Ikoner er borte, filene er bare blanke/hvite. På kontrollpanel er også alle ikonene borte.

Dette skjedde både i Windows 7 Beta 1 og RC1.

Kan det ha noe med Win 7 å gjøre? Ble kanskje litt dårlig forklart...håper dere forstår hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med lyden du hører er fra harddisken. Jeg tror også dine to problemer henger sammen.

Det høres for meg ut som om enten det er harddisken som har problemer fysisk, eller så er det Win7 som har problemer med harddisken. At store filer tar lang tid før startes, at Min Datamaskin ikke får lastet inn og vist partisjonene dine, høres ut som problemer med disken.

Så enten er det problemer med win7, eller så har harddisken din bestemt seg for å død om ikke så alt for lenge.

Litt mer informasjon angående maskinvare kan kanskje gi en pekepinn på eventuelt andre problemer, men win7 har tydeligvis problemer med å lese fra disken din.

Lenke til kommentar
Du har en med OS + programmer og en for lagring?

Og begge henger når du åpner eksempelvis en film eller ting? Om det gjelder begge diskene vil jeg tro det er noe med Win7.

Du kan prøve HD Tune

Ja, en med OS og en for lagring.

Det med henging skjer når jeg er inne på begge vil jeg tro ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...