Gronko Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Ingen på disse møtene biter deg, så hvorfor ikke bare besøke de, eller søke selv først på andre måter med en gang, istedenfor å lete i masse dokumentasjon først. Sparer jo masse tid.. Kan du komme med dokumentasjon på det? Etter jeg leste dette så har jeg vært redd for kirker og kristne forsamlinger. Lenke til kommentar
JesusIsHoly Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 (endret) Har selv sett et ben som var kortere enn det andre vokse ut når en annen person ba for en mann, og det var faktisk enda kortere enn de videoene jeg sendte deg. Det skjedde i Vineyard oslo menigheten høsten 2008. Gikk å klødde meg i huet litt da, for det var helt ekstremt å oppleve et slikt mirakler rett foran øynene:) Hadde dere objektive personer tilstedet for å dokumentere virkningene av denne fantastiske hendelsen? Hvis det du har opplevd er sant (noe jeg faktisk ikke bestrider), hvorfor kan man ikke f.eks. se kristne prøve å helbrede folk "ute i det fri" (Midt i Karl Johan, Oslo f.x.)? Glad jeg fikk det spørsmålet. Faktisk når jeg så det benet vokste ut så var jeg på en konferanse som nettopp handlet om å be for folk ute på gata,- vi fikk besøk av en fra Nord Irland. Brosjyren til konferansen som var høsten 2008 ligger her: http://graceonly.net/index.php?option=com_...5&Itemid=50 Og jeg lover deg, det var MANGE mirakler (iallfall flere enn jeg forventet det skulle være), dvs overnaturlige helbredelser på gata i Oslo (vi var også på Karl Johan), spesielt når han fra Irland ba. Men sluttet mirkaklene når han dro tilbake til Irland? Faktisk ikke: http://oslo.vineyard.no/?side=handout - har hørt flere historier om helbredelser når denne menigheten er ute på gata også etter denne konferansen. Siden du bor i Oslo er det jo ikke vanskelig for deg å besøke denne menigheten:) Siden du erkjenner at dette kan være en sannhet er du ikke langt fra å bli en kristen, du er en kristen når du tar imot den gaven Jesus har for deg, at han døde for syndene dine, og at du blir renset gjennom ham, slik at veien nå er åpen for å komme til Gud, og bli kjent med ham, og planen og de gode gavene han har for ditt liv:) For det står i bibelen: ” Syndens lønn er døden, men Guds nådegave er evig liv i Kristus Jesus, vår Herre.” Bibelen sier også at ”Hver den som påkaller Herrens navn, skal bli frelst”. Det vil være klokt å lese nye testamentet i bibelen for å sette seg inn i det og få litt av helheten også, start med Johannes evangelium: http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen.aspx?book=JHN Endret 5. juni 2009 av JesusIsHoly Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Jeg venter fremdeles på et vitenskapelig dokumentert mirakel. Dazzle me! Lenke til kommentar
RWS Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg venter fremdeles på et vitenskapelig dokumentert mirakel. Dazzle me! I do NOT think he can find that.... coz it would have been a sensation!!! Lenke til kommentar
nilox Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Dette "mirakelet" med at et bein vokser ut er jo bare et billig trylletriks. Jeg husker jeg så en video hvor James Randi gjenskapte denne illusjonen. Edit: Jeg fant jeg fant, fra ca 2:25 og utover: Se filmen hos Youtube Endret 6. juni 2009 av Polluks Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Så enkelt kan det altså gjøres. Ble fart i den gamle dama, gitt... Og attpåtil å få folk til å kvitte seg med medisinen sin - groteskt, rett og slett. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg har lyst til å komme hvis det blir diskusjoner mellom ateister og kristne. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Dette "mirakelet" med at et bein vokser ut er jo bare et billig trylletriks. Jeg husker jeg så en video hvor James Randi gjenskapte denne illusjonen. Edit: Jeg fant jeg fant, fra ca 2:25 og utover: Se filmen hos Youtube Sånne sjarlataner er noe av det værste jeg vet om. Dette er profesjonelle snyltere som utnytter desperate gamle og syke mennesker med billige triks for å tjene seg styrtrike. Rister bare på hodet når jeg ser dem kaste medisinene sine. Mener Jesusisholy at det er slike mennesker man skal besøke når vi er syke? Flott at vi har mennesker som James Randi som avslører disse jævlene for hva dem er. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 (endret) Problemet er at de som tror at dette faktisk er hundre prosent legitimt ALDRI har spurt etter lege journalen til de som liksom blir helbredet Hvem tørr det liksom? Da er jo vedkommende sosialt død i DEN menigheten ihvertfall, for da tviler han jo på guds ord. Hadde vært -jævlamoro- å samlet en gjeng skeptikkere og stoppet en slik sesjon midt i seansen. At vi hadde vært så mange at de religiøse ikke klarte å hive oss ut og spurt om sjarlataneren kunne ta helbredelsen skritt for skritt samt en lege erklæring på hva som feilte vedkommende de skal helbrede... For det er her feilen ligger! De kristne selv VIL at jesus skal være der og helbrede, de VIL tro at dette er sant og derfor går de til STORE mentale skritt for å få dette til, en slags selvsuggesjon om du vil. Har vært på en slik "helbredelse" og som skeptikker må jeg bare riste på hodet, for det fantes ikke et eneste skeptisk menneske i den forsamlingen, ikke et utenom meg som satte spørsmål ved alt denne "helbrederen" gjorde. Han helbredet ei dame i rullestol og da hun spratt opp og lovpriste jesus gikk det nesten for forsamlingen med idioter som sto der å ropte på jesus og jeg er sikker på at ikke en eneste av de religiøse skrullingene engang tenkte på at dama som liksom var helbredet kunne ha vunnet hundre meter hekk dagen før for alt det de visste... Skremmende at folk kan bli så til de grader godtroende!! For det er det samme her som med resten av religionen de tror på, de er opplært til å ikke tvile, for alle vet hva som venter tvilere.... så disse helbrederne har en enkel oppgave, det er bare å få dem høye på jesus også kan de omtrent få idiotene til å tro hva som helst. Ja idioter! For når noen ukritisk og uten å sjekke noe som helt på forhånd holder dette for sant da er de i mine øyne idioter, beklager å måtte si det. For de som blir "helbredet" vil jeg bare si et ord: placebo! Vi VET at placebo har en god effekt og placebo parret med tro på jesus kan få selv de mest "skeptiske" av de religiøse (om de finnes, da skeptisk og kritisk tenkning ikke er veldig utbredt i de kretser. (Hadde det vært det så hadde ingen trodd på dette i det hele tatt tørr jeg å påstå!). Og hvis det ikke virker... vel, da har du ikke trodd nok på jesus da! Er jo så lett å se at dette er scam at det er en skam hvis du ikke ser det Det som er mest skremmende er at disse såkalte helbrederne burde sortert under kvakksalveri loven..... og vært kastet i fengsel alle sammen! It's all about money og de kristne åpner mer enn gjerne lommeboken for å bli fralurt noen kroner bare navnet jesus kommer opp.... Kvalmt! Endret 7. juni 2009 av RWS Lenke til kommentar
pululf Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Kunne ikke sagt det bedre selv, RWS! Kvalmende, er det. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Englene synge hellig hellig hellig natt og dag står det i bibelen.. Er du her for å prøve å lure oss? Det står i bibelen hvordan du skal håndtere slavene dine, jeg bruker ikke bibelen som veiledning eller inspirasjon til noe som anngår livet mitt eller noe annet. Stakkars lettlurte fjols med hode proppet fullt av jesuspiss. Slike offere ser jeg overalt. Stadig en som prøver seg inne på dette forumet også. Propagandaen din og de svake forssøkene dine på å svindle dine medmennesker er dømt til å mislykkes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lQle7N2M Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Det er ingen ting i hele mitt liv som har gitt meg så my lettelse og lykke, som den dagen jeg sluttet å være kristen og begynte å annse meg selv som ateist. Jeg har vært pa mange slike leirer og møter som nevnes i første post, i den perioden jeg fremdeles var troende. Og mange av de er hyggelige og morsome, men jeg tror de atte blitt enda bedre uten alt relgions tullet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå