JesusIsHoly Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Vet at ikke alle er kristne på dette forumet. Men disse konferansene er så absolutt for alt fra ateister til folk fra andre relgioner. Når man kommer må man regne med å bli konvertert (av fri vilje selvfølgelig), det skjer ofte fordi man vil oppleve at Gud er levende og hellig. Man ser kanskje helbredelser, føler Guds kjærlighet og nærvær så sterkt at man til og med faller, blir overbevist av taleren, får et kunnskapsord fra Gud om noe man skjønner at ingen mennesker kan vite. Eller andre grunner. Det viktigste er å forstå at du er elsket av Gud, at Jesus er levende idag også, at han er hellig, ja han er Gud, og at den eneste måten å bli en del av Guds kongedømme er å bli født på ny (Guds kongedømme eksistere ved at vår ånd blir gjort levende igjen hos de som er født på ny her på jorden, såvell at de som er født på ny kan leve i kongedømmet i evigheten etter døden) Her snakker jeg om å bli født på ny i din ånd, det er ikke så komplisert (hvorfor skulle Gud gjøre det komplisert når han elsker oss?) alt man må gjøre er å be om det til Gud, bekjenne Jesus som Herre og frelser (fordi man er en synder) og ha en reellt ønske om at Guds ånd skal lede deg på hans veier for resten av livet. Så er det tid for å lese bibelen. Men tilbake til de kristne konferansene, legger bare en link til de her: http://graceonly.net/ Endret 5. juni 2009 av JesusIsHoly Lenke til kommentar
Sondring Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Får ikke linken din til å fungere jeg. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 så koselig! mange av oss kommer nok til å benytte oss av dette tilbudet. jeg skal hvertfall det Gud <3 Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) alt man må gjøre er å be om det til Gud, bekjenne Jesus som Herre og frelser (fordi man er en synder) og ha en reellt ønske om at Guds ånd skal lede deg på hans veier for resten av livet. Hadde det bare vært så enkelt. Edit: Men morsom side. Kan umulig være seriøst. Jesus tought me how to SurfeI have always loved windsurfing. But some years ago, i wanted to learn how to jump. I tell you, it was not easy. Actually it didnt work at all. The bord wouldn`t get of the water. Then I got the idea to pray, as I have done many times later. I knelt beside the board, asking Jesus to teach me. Then I tried again, and then it worked easy and perfect. It still does:) God is good, and the perfect teacher! Endret 3. juni 2009 av Cyberfrog Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dette kan bli staselig og kjekt for de som tror, men ellers nei takk! På side som det er linket til skrives følgende: Jeg har sett blinde øyne åpnes, rygger bli helbredet, et for kort ben vokse ut, sett mennesker bli helbredet fra både stort og smått. Selv var jeg en gang syk i tre år, uten at leger klarte å hjelpe, men ingen ting er umulig for Jesus:) Han lærte meg også å hoppe med surfbrett: ..for Han bryr seg nemlig om alle sider av våre liv! Men det aller største er å se hele liv bli forvandlet ved troen på min Jesus. Hvis personer som møter på denne konferansen tror på slike ting som dette, så vil dette bli alt for travelt for meg. Det er mange villfarne ”sjeler” som må reddes til fornuftig tankegang og det tar jeg meg ikke tid til. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Og dette på tross av at selv vatikanet sier at slike mirakler nesten aldri skjer, og at de fleste er ren svindel? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 http://graceonly.net Uff... der var det mye skrivefeil :S Lenke til kommentar
Maartix Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Hmm, nei huff, dette er nok ikke noe for meg. Kunne du bevist disse miraklene hadde jeg konvertert på flekken. Vel, takk for tilbudet, men ellers takk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Vi har religion-og ytringsfrihet i Norge. Begge deler gjelder også i vårt forum. En del poster slettet grunnet lite respekt for disse og dermed som OT/spam i tråden. Mvh Jarmo Lenke til kommentar
RWS Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Må stå over jeg også, men det hadde faktisk vært morsomt å samlet en gjeng og dratt dit og bedrevet omvendt misjonering. Som de religiøse hele tiden hevder så er det religions frihet, men dette gjelder jo begge veier, ikke sant? (Selv om det skjelden praktiseres begge veier...) Satt opp en bu der store plakater oppfordret folk til å tenke seg om og hvor disse religiøse kunne fått lynkurs i rasjonell og kritisk tenkning... Nesten fristene å sende ut noen PM'er til et par av mine "brødre og søstere" her på forum med en invitasjon om å være med på "korstog"... (Personlig tror jeg vi ikke ville hatt en sjanse, for er noen ignorante og ukritiske nok til å tro på det som står på den siden det var linket til er jeg redd de allerede er FUBAR...) Men gøy hadde det vært okke som, om ikke for noe annet enn for å se hvor lenge vi kunne holde på før "religions friheten" de snakker så varmt om var et saga blott og vi ble kastet ut... Religions frihet er faktisk frihet FRA religion også, ikke sant? Endret 4. juni 2009 av RWS Lenke til kommentar
JesusIsHoly Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Hmm, nei huff, dette er nok ikke noe for meg.Kunne du bevist disse miraklene hadde jeg konvertert på flekken. Vel, takk for tilbudet, men ellers takk. Sendte deg en PM med mirakler som er tatt opp på film på youtube. Men, som jeg skrev til deg, du kan oppleve Guds godhet SELV ved å be og søke ham. Har selv sett et ben som var kortere enn det andre vokse ut når en annen person ba for en mann, og det var faktisk enda kortere enn de videoene jeg sendte deg. Det skjedde i Vineyard oslo menigheten høsten 2008. Gikk å klødde meg i huet litt da, for det var helt ekstremt å oppleve et slikt mirakler rett foran øynene:) Matt 7:7-12 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det bli lukket opp for dere. For hver den som ber, han får, den som leter, han finner, og den som banker på, skal det bli lukket opp for. Profetier om Jesus mange år før han ble født: ”Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel – det betyr: Gud med oss.” Les om å bli født på ny her: http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....N&chapter=3 Jesus elsker deg!! Endret 4. juni 2009 av JesusIsHoly Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Sendte deg en PM med mirakler som er tatt opp på film på youtube. Vi andre får ikke se? *sniff* Lenke til kommentar
JesusIsHoly Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Sendte deg en PM med mirakler som er tatt opp på film på youtube. Vi andre får ikke se? *sniff* Du kan jo søke litt selv, for.eks "leg grows out Jesus" eller TB Joshua, Todd bentley miracles osv osv Men, hvorfor se andres mirakler, Guds kraft og kjærlighet er for DEG også. Er derfor jeg sier at du bør be ham om å åpenbare seg for deg. Handler om å trenge seg på: Matteus 11,12 "Fra døperen Johannes' dager og like til nå blir himmelriket stormet, og de som stormer det, river det til seg" Du kan møte Gud i lovsang og tilbedelse. Gud bor i sitt folks lovsang. Handler om å søke og banke på som bibelverset ovenfor.. Englene synge hellig hellig hellig natt og dag står det i bibelen.. Endret 4. juni 2009 av JesusIsHoly Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg ser bare en gjeng sinnsvake mennesker. http://www.youtube.com/watch?v=2GLhQOz39KA Lenke til kommentar
lolidude Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Er det filmet med Jesus sitt mobilkamera? Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Har selv sett et ben som var kortere enn det andre vokse ut når en annen person ba for en mann, og det var faktisk enda kortere enn de videoene jeg sendte deg. Det skjedde i Vineyard oslo menigheten høsten 2008. Gikk å klødde meg i huet litt da, for det var helt ekstremt å oppleve et slikt mirakler rett foran øynene:) Hadde dere objektive personer tilstedet for å dokumentere virkningene av denne fantastiske hendelsen? Hvis det du har opplevd er sant (noe jeg faktisk ikke bestrider), hvorfor kan man ikke f.eks. se kristne prøve å helbrede folk "ute i det fri" (Midt i Karl Johan, Oslo f.x.)? Er slike mirakler avhengige av å ha nok "bønnekraft" vha. av et gudshus eller lignende? Er man nødt til å være kristen for at slike mirakler skal virke på en? Man skulle nesten ikke tro det siden det er bønnen, til de som ber for en, som er den utløsende faktoren... ("en annen person ba for en mann") Det vil alltid være et mindretall av ikke-kristne som kommer til å delta på slike kristen-mirakel-arrangmenter, så hvorfor ikke heller bringe miraklene ut til folket? Det er kanskje ikke så vanskelig å forstå at ikke-kristne kan være litt beskjedne/skeptiske til noe de ikke tror på... Endret 4. juni 2009 av J-Core Lenke til kommentar
Maartix Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 (endret) Hmm, nei huff, dette er nok ikke noe for meg.Kunne du bevist disse miraklene hadde jeg konvertert på flekken. Vel, takk for tilbudet, men ellers takk. Sendte deg en PM med mirakler som er tatt opp på film på youtube. Men, som jeg skrev til deg, du kan oppleve Guds godhet SELV ved å be og søke ham. Har selv sett et ben som var kortere enn det andre vokse ut når en annen person ba for en mann, og det var faktisk enda kortere enn de videoene jeg sendte deg. Det skjedde i Vineyard oslo menigheten høsten 2008. Gikk å klødde meg i huet litt da, for det var helt ekstremt å oppleve et slikt mirakler rett foran øynene:) Matt 7:7-12 Be, så skal dere få. Let, så skal dere finne. Bank på, så skal det bli lukket opp for dere. For hver den som ber, han får, den som leter, han finner, og den som banker på, skal det bli lukket opp for. Profetier om Jesus mange år før han ble født: ”Se, jomfruen skal bli med barn og føde en sønn, og de skal gi ham navnet Immanuel – det betyr: Gud med oss.” Les om å bli født på ny her: http://www.bibel.no/Hovedmeny/Nettbibelen....N&chapter=3 Jesus elsker deg!! Jeg verdsetter at du ønsker meg vel og ved, men å oppleve gud er jeg nokså skeptisk til. Enhver seriøs teists hovedargument i en diskusjon er at man ikke kan motbevise gud, altså han kan ikke måles. Våre sanser er faktisk ganske dårlige i forhold til det enorme spekteret av lys og lyd, som utstyr kan måle. Kan vi føle noe , kan vi også måle det. Men dette var litt offtopic, kos dere på bibelmessen, jeg ønsker dere en koselig tur Endret 4. juni 2009 av Maartix Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Hadde dere objektive personer tilstedet for å dokumentere virkningene av denne fantastiske hendelsen? Å nei du, hadde dette vært noe som faktisk funket hadde de kristene vært dem første til å la et helt panel av skeptiske leger og vitenskapsmenn dokumentere og verifisere disse "helbredelsene" vitenskaplig. Ikke noe hadde vært bedre for PR og en haug av nye tilhengere, så dette er nok bare lureri fra karismatiske pengepugere som utnytter lettlurte og godtroende fjols in the name of religion. Lenke til kommentar
JesusIsHoly Skrevet 5. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2009 Hadde dere objektive personer tilstedet for å dokumentere virkningene av denne fantastiske hendelsen? Å nei du, hadde dette vært noe som faktisk funket hadde de kristene vært dem første til å la et helt panel av skeptiske leger og vitenskapsmenn dokumentere og verifisere disse "helbredelsene" vitenskaplig. Ikke noe hadde vært bedre for PR og en haug av nye tilhengere, så dette er nok bare lureri fra karismatiske pengepugere som utnytter lettlurte og godtroende fjols in the name of religion. Svært mange mirakler er verifisert vitenskapelig (orker ikke søke internet for deg, men du finner det garantert), men skal være helt ærlig på at vi kristne har vært alt alt for dårlige på dette. Norges mest kjente helbredelsespredikant Svein-Magne Pedersen sa også det at han ikke hadde vært god nok med å samle inn dokumentasjon, selv om han har noe. Du kan få tak i de personene som har legejournaler hvis du skriver til MJL.no. Han skrev en artikkel om det her: http://www.mjl.no/art.php?i=168 Videoer er jo etter min mening noe av den beste dokumentasjonen, å oppleve det selv derimot er jo det som vil gjøre deg helt sikker. Kristendom handler ikke først og fremst om mirakler, men at du kan ha et forhold til en levende Gud, og bli kjent med ham. Han er helt fantastisk, bibelen omtaler Gud som glories og kjærlighet og det kan jeg skrive under på at han er Jeg har hatt så mange herlige opplevelser, en gang opplevde jeg at hele kroppen min spratt opp under Guds kraft:) Jeg vil si dette er et viktig område også for deg å finne sannheten på. Tror som sagt den raskeste veien å få det verifisert er å enten besøke et par av disse møtene, eller faktisk søke Gud selv, be en bønn til Jesus og treng deg å som bibelverset jeg la inn ovenfor (Matteus 11,12) , pris Gud hjemme fra en youtube sang eller i en menighet som tror på Guds nærvær og virke idag også, og som bibelen sier: "Smak og se at Herren er god, salig er den som søker tilflukt hos ham." . Jeg tror det er en langt mer behagelig og en bedre vei enn å rote med masse dokumentasjon, videoer, legerapporter osv. Ingen på disse møtene biter deg, så hvorfor ikke bare besøke de, eller søke selv først på andre måter med en gang, istedenfor å lete i masse dokumentasjon først. Sparer jo masse tid.. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 5. juni 2009 Del Skrevet 5. juni 2009 Vitenskapelig verifisert? Nei. Vis meg _ett_ mirakel som er verifisert vitenskapelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå