Gå til innhold

flytte OS til ny harddisk

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har kjøpt en ny ssd, og kunne tenke meg å bruke denne som ren harddisk for OS og et par andre programmer.

Kan jeg overføre alt av systemfiler o.l fra min gamle harddisk? Jeg håper jo da å kunne slippe å legge inn alt på nytt. Dette blir vel på et vis speiling av den gamle disken over på den nye, men dette går vel kanskje ikke om de ikke har samme str osv?

Om det går må jeg evnt formatere den nye harddisken før jeg overføre/speiler data fra den gamle?

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du cd med operativsystem liggende? Isåfall tror jeg du er nødt til å installere det fra den, og velge å installere på den nye disken.

Takk for svar.

Ja, jeg har cden liggende, men det ville jo vært så mye enklere å overført alle innstillinger som jeg allerede har til den nye disken. Er det sikkert at det ikke går?

Lenke til kommentar
Jeg tviler, å finne alle mappene o.l. som en cd vil opprette og installere er vel uansett mye mer jobb en bare å installere os'et? :)

hmm....du har mulig rett, men kan jeg overføre programmer og codecer m.m fra den gamle harddisken evnt? har brukt en del tid på å få maskinen til å bli en smooth media-pc

Lenke til kommentar
du må nok nesten bite i det sure eplet og reinstallere er jeg redd du

jaja, kjipt, men skal kjempe meg gjennom det:-)

er det sånn at dette ville vært mulig om jeg hadde to identiske harddisker?

Lenke til kommentar

Det har ikke noe med harddiskene å gjøre, men det som blir installert :) Hadde ikke vært noen forskjell med to identiske disker.

Kan du ikke bare fortsette å bruke den gamle disken til programmene? Skader jo ikke å bruke to disker :)

Lenke til kommentar
Det har ikke noe med harddiskene å gjøre, men det som blir installert :) Hadde ikke vært noen forskjell med to identiske disker.

Kan du ikke bare fortsette å bruke den gamle disken til programmene? Skader jo ikke å bruke to disker :)

Det har du i og for seg rett i, men den bråker så fælt at jeg vil kvitte meg med hele greia:-)

Men la oss si at jeg tar vare på den gamle disken og installerer OS på nye harddisken. Hva vil da skje når jeg booter opp? Jeg har jo forsatt OS på den gamle harddisken ogs.

R

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...