Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bedriften "kontrollerer" telefonnummeret mitt.


btk-

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet det har vært en tråd om dette før, har søkt her og der i tjue minutter uten å finne den.

 

Saken er den at jeg i fjor gikk over til firmatelefon og firmaabonnement fra Telenor.

Jeg fikk beskjed fra jobben om at siden min far sto som ansvarlig for abonnementet, så måtte jeg selv ringe til Telenor og si at jeg var den korrekte eier. Dette hadde jeg prøvd før og fått beskjed om at dette måtte min far gjøre.

Så jeg ringte, og fikk satt meg selv som eier, så skulle jobben fikse resten.

 

Nå har jeg sluttet og skulle i dag kjøpe ny telefon og skifte abonnement - da får jeg beskjed om at jeg må ha skriftlig godkjennelse fra daglig leder i min bedrift for å kunne endre abonnement, siden det nå er firmaet som står som juridisk eier. Hvordan kan de ha lov til dette?

 

Jeg har ikke skrevet under på noe som helst, jeg har ikke godtatt å gi bort telefonnummeret mitt på noe som helst vis.

 

Link til den gamle tråden eller nye svar mottas med takk!

Endret av btk-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du ønsket å gå over til firmaabonnement har du jo samtykket i at firmaet skal være juridisk eier av abonnementet. Jeg går ut fra at du ikke har protestert i løpet av dette året på at du ikke har fått noen fakturaer? ;)

 

Det stemmer jo selvfølgelig, men trodde ikke at de eide telefonnummeret likevel.

Lenke til kommentar
Vel, telefonnummeret er jo tilknyttet et abonnement. Eieren av abonnementet er eieren av telefonnummeret.

 

Dette stemmer nok. Arbeidsgiver må frigi abo. Har forøvrig solgt Telenor, Netcom og Broadnet bedriftsabo., så har en viss peiling:)

 

Okei, tusen takk for svar begge to :)

 

krikkert: at jeg har godtatt at firmaet betaler regningene viser altså at jeg har akseptert alle regler jeg ikke vet noe om og ikke ble opplyst om på forhånd? Det er jo 18 måneders bindingstid på abonnementet såvidt jeg har forstått, er det da juridisk eier (jobben) eller jeg som må betale for de åtte månedene som gjenstår?

Lenke til kommentar
Det er jo 18 måneders bindingstid på abonnementet såvidt jeg har forstått, er det da juridisk eier (jobben) eller jeg som må betale for de åtte månedene som gjenstår?

 

 

Hvis det ikke fremkommer noe i avtaleform/kontrakt om dette, så skal du IKKE betale for noe din arbeidgiver eier ( les: abonnementet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...