neXon Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 Har en server som står i nettverk å styrer internettet++. Men for å lese logger (web adresser som har blitt surfet på) finner jeg ingen filer. I redhat står det at det skal ligge en plass i /var/ mappen, men der er ingenting. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 /var/log ? Hvis det er squid du kjører så trur jeg det skal ligge i /var/log/squid, hvis ikke må du se etter navnet på proxyen din der... Lenke til kommentar
neXon Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2003 ja, det er squid som blir kjørt. Og /Var/ mappen er helt tom Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 WTF? mangler du hele /var ? da sliter du! *tenke* Prøv å ta mount /var som root når du står i /, og se om du får noe mer da.... Lenke til kommentar
xeon Skrevet 6. mai 2003 Del Skrevet 6. mai 2003 var /var der tidligere? husk at det er små bokstaver da.. Lenke til kommentar
neXon Skrevet 8. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2003 jeg mente /var Jeg har ikke brukt serveren før, var bare etter noen diverse misstanker at jeg kom til at det var lurt å lese noen logger Jeg tok derfor eit program som heter "WinSCP2" til å logge på serveren fra min xp maskin. Jeg logger inn som root og får opp alle mappene på serveren. Men /var mappen er tom Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. mai 2003 Del Skrevet 8. mai 2003 Kan du poste outputen fra 'fdisk -l /dev/hd[alle hardiskene]' og mount? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå