oya Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Skal kjøpe en Smart Roadster Coupe, og har planer om å oppgradere stereoanlegget. Ser for meg at jeg skal få til å presse inn et slikt sett Focal 130KR. Da jeg vet at den origniale spilleren i smartene er temmelig dårlig, ser jeg for meg å kjøpe noe mellom 2000 og 3000. Noen tips? Bør jeg ha en ekstra forsterker til å drive disse høyttalerne, eller går det fint med en vanlig spiller? Tips til forsterker? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) husk at dybden på brønnen til høytalerene ikke er like dyp som en standard bil, så jeg er usikker på om de høytalerene passer. du har en monteringsdybde på 64 mm, det skal gå bra. om du trenger forsterker varierer etter hvilken spiller du skal ha da. en evt. sub som http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=10813 (ren gjetting), så aner jeg ikke om den passer, men her har du en liste over ting som garantert passer i smarte`n din: http://www.evilution.co.uk/index.php?id=147 (den nederste, TS-WX77A, går i bagasje-rommet) Endret 3. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
oya Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Fikk bekreftet på smartforum at de akkurat skal passe... Lurer på om Smarten har 65 mm dybde i de originale hullene... Lenke til kommentar
phax Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Skuffa over at Focal 130KR ikke koster 130,- Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Fikk bekreftet på smartforum at de akkurat skal passe... Lurer på om Smarten har 65 mm dybde i de originale hullene... som sagt, 64 er det som blir oppgitt som maks. Dette står i en eller annen tysk manual, jeg ville ikke satset på at 65mm passer. edit: har forresten oppgradert lydanlegg i smart tidligere, infinity høytalere og 2x8" subbere edit2: husk å kjøpe ramme til spilleren hvis du bytte ut den, uorginal spiller passer ikke rett inn. http://www.smarttune.co.uk/product.php/94 Endret 3. juni 2009 av aklla Lenke til kommentar
oya Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Fikk bekreftet på smartforum at de akkurat skal passe... Lurer på om Smarten har 65 mm dybde i de originale hullene... som sagt, 64 er det som blir oppgitt som maks. Dette står i en eller annen tysk manual, jeg ville ikke satset på at 65mm passer. edit: har forresten oppgradert lydanlegg i smart tidligere, infinity høytalere og 2x8" subbere edit2: husk å kjøpe ramme til spilleren hvis du bytte ut den, uorginal spiller passer ikke rett inn. http://www.smarttune.co.uk/product.php/94 61mm i dybde på Focal'ene Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Alltid en stor oppgradering når man setter en egen forsterker til høyttalerene foran, så om du vurderer å legge litt penger i frontsett så ville jeg også tatt med en forsterker i beregningen.. Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Skal kjøpe en Smart Roadster Coupe, og har planer om å oppgradere stereoanlegget. Ser for meg at jeg skal få til å presse inn et slikt sett Focal 130KR. Da jeg vet at den origniale spilleren i smartene er temmelig dårlig, ser jeg for meg å kjøpe noe mellom 2000 og 3000. Noen tips? Bør jeg ha en ekstra forsterker til å drive disse høyttalerne, eller går det fint med en vanlig spiller? Tips til forsterker? Jeg vile klart ambefale egen forsterker til fronfsett. Denne http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16024 er nok fin. Ang. spiller. Det er Pioneer og Alpine som gjelder, de er omtrent like gode så om du finner en du liker med det du trenger i 3000kr klassen så kan du ikke gå feil. Lenke til kommentar
morten1-6 Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hei! Skal kjøpe en Smart Roadster Coupe, og har planer om å oppgradere stereoanlegget. Ser for meg at jeg skal få til å presse inn et slikt sett Focal 130KR. Da jeg vet at den origniale spilleren i smartene er temmelig dårlig, ser jeg for meg å kjøpe noe mellom 2000 og 3000. Noen tips? Bør jeg ha en ekstra forsterker til å drive disse høyttalerne, eller går det fint med en vanlig spiller? Tips til forsterker? Jeg vile klart ambefale egen forsterker til fronfsett. Denne http://iceaudio.no/index.php?func=varer&vnr=16024 er nok fin. Ang. spiller. Det er Pioneer og Alpine som gjelder, de er omtrent like gode så om du finner en du liker med det du trenger i 3000kr klassen så kan du ikke gå feil. Focal spiller mye på merke ... har mange andre kjente merker som kicker , rockford osv i like god kvalitet med samme max effekt til en langt bedre pris! Hvis du har lyst til og spare litt penger Endret 11. juni 2009 av morten1-6 Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Focal spiller mye på merke ... har mange andre kjente merker som kicker , rockford osv i like god kvalitet med samme max effekt til en langt bedre pris!Hvis du har lyst til og spare litt penger Er det noen som spiller på merke er det RF!!! De er ikke noe særlig. Kicker er ok viss du ønsker mye trykk men ikke noe pen lyd! Focal er solid og blir brukt i noen av de mest premierte bilstereobilene i norge, det er en grunn til at kicker og RF ikke er i toppen! Den oppgitte effekten på høyttalere har så og si ingenting å si på høyttalere, har en del å si på forsterkere men du kan ikke stole blindt på det heller fordi det er foskjellige måter å måle effekt på. EDIT: Den oppgitte effekten på høyttalere har _ingenting_ å si på hvor fint en høyttaler spiller! Effekttåligheten på en høyttaler sier bare hvor mangen watt den tåler før den blir skadet, effekttåligheten til en høyttaler er veldig vanskelig å måle i praksis og er derfor somregel regnet ut fra andre TS-parameter som er lettere å måle. Endret 11. juni 2009 av tobbelobb Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 lol, sammenligne Focal med Kicker og RF, hehe... Blir omtrent som å sammenligne volvo og porsche det Trådstarter, jeg har en Audison forsterker liggende, passer bra sammen med det focal settet Lenke til kommentar
morten1-6 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 lol, sammenligne Focal med Kicker og RF, hehe... Blir omtrent som å sammenligne volvo og porsche det Trådstarter, jeg har en Audison forsterker liggende, passer bra sammen med det focal settet Har Rockford anlegg i bilen til 35 000 og det spiller veldig bra ivertfall:) Er det noe jeg ikke er fornøyd med så er det isåfall bassen for den spiller alt for rumlete. Lite rytme"/ Ellers storfornøyd Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 lol, sammenligne Focal med Kicker og RF, hehe... Blir omtrent som å sammenligne volvo og porsche det Trådstarter, jeg har en Audison forsterker liggende, passer bra sammen med det focal settet Har Rockford anlegg i bilen til 35 000 og det spiller veldig bra ivertfall:) Er det noe jeg ikke er fornøyd med så er det isåfall bassen for den spiller alt for rumlete. Lite rytme"/ Ellers storfornøyd Det er ingenting som er bedre en at du er fornøyd, men man kan fint finne noe som spiller bedre, til rundt 20k Lenke til kommentar
oya Skrevet 23. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2009 Da ble det forsterker. Kjøpte en Focal Solid 2, en pioneer 6100 og nå, og såklart focal 130KR.. Blir artig å teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå