Gå til innhold

BK: Tett på avisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Hentet fra retningslinjene til denne delen av forumet:

Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen.

Så vennligst resize bildet om du ønsker yttligere kritikk. Tror dette ble påpekt i den andre BK-en din også. ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Hentet fra retningslinjene til denne delen av forumet:
Bildet skal ikke være større enn 1280 piksler i den lengste retningen.

Så vennligst resize bildet om du ønsker yttligere kritikk. Tror dette ble påpekt i den andre BK-en din også. ;)

Det er jo bare på 500 kb., hvorfor bry seg?:mrgreen:

Endret av CS93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Fordi skjermen på laptopen min har maks oppløsning på 1280x800 pixler. Eventuelt vente til jeg kommer hjem fra jobb hvor jeg uansett ikke har mer enn 1680x1050 pixler. Hvilket vil si at jeg enten må se en sammentrykt versjon i nettleseren min som svekker kvaliteten i bildet ditt, eller få en full versjon som gjør at jeg ikke får dannet meg det helhetlige inntrykket av bildet ditt, som det kanskje fortjener.

Dessuten tror jeg det er få brukere som uansett monitor som støtter 3888pixler i lengste side ;)

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar

Kanskje også en ide å slenge på prefikset BK: i trådtittelen? Det samme gjelder forøvrig humlebildet ditt.

Et lite råd: Legg forholdene til rette for kritikk. Tenk på hvordan mottakeren ser bildet, tenk og på at folk skal finne bildet. Da får du trolig mer igjen for å poste i BK.

Lenke til kommentar
Fordi skjermen på laptopen min har maks oppløsning på 1280x800 pixler. Eventuelt vente til jeg kommer hjem fra jobb hvor jeg uansett ikke har mer enn 1680x1050 pixler. Hvilket vil si at jeg enten må se en sammentrykt versjon i nettleseren min som svekker kvaliteten i bildet ditt, eller få en full versjon som gjør at jeg ikke får dannet meg det helhetlige inntrykket av bildet ditt, som det kanskje fortjener.

Dessuten tror jeg det er få brukere som uansett monitor som støtter 3888pixler i lengste side ;)

Jeg ser den. Hvordan gjøre dette på enklest mulig måte?

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Hvordan gjøre dette på enklest mulig måte?

Photoshop...

Lenke til kommentar
Da var det gjort...

Hva med noe bildekritikk, istedenfor surmuliling om bagateller?

Du har kanskje glemt en ting. Bildet f.eks :p

Du skal og få et ekstra tips på kjøpet. Ikke kall det surmuling over bagateller, når folk ber deg følge vedtatte spilleregler. Det er sånn ting foregår her. Og det er slike tilbakemeldinger du får når du ikke følger reglene.

Vær heller glad for at folk veileder deg, alternativet er at du blir ignorert :)

Lenke til kommentar

Det er en god ide du har her. Sorthvit og liten DOF paser int til motivet.

Det virker om om bildet ikke er helt skarpt. Det kan vøære flere ting; litt for lang lukkertid hvis du ikke har brukt stativ, du kan ha kommet borti stativet under eksponeringen (hvis du brukt det), eventuellt såå har du vært for snill i oppskarpningen.

I tillegg har du brukt for høy JPEG komprimering. Det går utover det meste. Jeg pleier å ligge på 80-90% kvalitet.

Tom

Lenke til kommentar

Som tom sier over så er ideen god. Både selve motivideen, og valg av s&h og liten DOF.

Mangler nok litt på skarphet. Men kanskje det bor mer i fila? Kanskje en annen konverteringsmetode vil gi mer brillians? Har du f.eks forsøkt Gradient map? Det gir helt andre resultater enn vanlig desaturering. *Finnes utaldige metoder som kan være vært å prøve.

Men til tross for mangler, så er det et interesant bilde.

Lenke til kommentar
Det er en god ide du har her. Sorthvit og liten DOF paser int til motivet.

Det virker om om bildet ikke er helt skarpt. Det kan vøære flere ting; litt for lang lukkertid hvis du ikke har brukt stativ, du kan ha kommet borti stativet under eksponeringen (hvis du brukt det), eventuellt såå har du vært for snill i oppskarpningen.

I tillegg har du brukt for høy JPEG komprimering. Det går utover det meste. Jeg pleier å ligge på 80-90% kvalitet.

Tom

Bildet er veldig komprimert, for å få det inn på siden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...