Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Jeg har nå hatt spillet i ei uke, og jeg har nå konkludert med at det er et jævla drittspill.

 

Førsteinntrykket var at det var sinnsykt bra. Gameplayet er etter min mening bedre enn noengang.

 

MEN, når forsvarsspillerene løper rundt som hodeløse høns, og når keepern er så forbanna talentløs som han er(tenker da på at han rusher ut altfor tidlig, og at han ikke er i stand til å redde lobber), så er hele spillet ødelagt for min del.

 

Håper Konami klarer å levere et godt gammelt PES-spill igjen, på nivå med de gode gamle PES-spilla. Da er det liten tvil om hvilket spill som skal få æren av å stå ubrukt i hylla og samle støv.

 

Skjerp dere, EA.

 

 

jeg skjønner rett og slett ikke hva du babler om, jeg har ikke hatt ett eneste slik problem med keeper eller forsvarerene mine..

 

Da har du enten A: Ikke peiling. Eller B: Ikke spilt FIFA 10 lenge nok.

 

Eller C: Rett.

 

Og du kan ikke diskutere MIN erfaring, like lite som du kan diskutere andres :)

 

Hvis man ikke har hatt noe problemer med keeperene så godtar man enten ræva keeperspill eller man har ikke spilt lenge nok, det er sånn det er. VDS eier ikke ro i det hele tatt i enkelte tilfeller.

 

TAKK, Wisbatov!

 

Mhm, sant det du skriver. Og det er jo helt latterlig hvor dårlige dem er når noen chipper.. Det kan være verdens treigeste chip, og keepern klarer uansett ikke å ta den. Han kunne spasert baklengs til strek og plukka den lett som faen, men keepern bare slenger seg uansett. Helt tåpelig er det.

 

Edit: Skriveleif

Endret av Nordz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mine irritasjonsmomenter for kvelden er dommerens AI, når motstanderlaget får frispark for nesten ingenting mens jeg blir nærmest skadet men ingen avblåsning. Og så er det headinger ved innlegg, uansett hva jeg gjør, heades det over målet. Noen som vet hvordan man kan heade nedover?

Lenke til kommentar
Mine irritasjonsmomenter for kvelden er dommerens AI, når motstanderlaget får frispark for nesten ingenting mens jeg blir nærmest skadet men ingen avblåsning. Og så er det headinger ved innlegg, uansett hva jeg gjør, heades det over målet. Noen som vet hvordan man kan heade nedover?

 

 

Ja det glemte jeg og å skrive, jeg og blir irritert av dommeren... jeg blir nærmest klippet i stykker å får ingenting,mens eg tar en X takling og da er det frispark med en gang, er helt horribelt og ødelegger mye

Lenke til kommentar

Jeg har ventet noen dager før jeg kom til min vurdering av Fifa 10. Dette fordi ikke førsteinntrykket mitt skulle bestemme alt. Men jeg må si meg ganske skuffet over spillet. Det virker helt, helt uferdig. Fullt av bugs overalt. På en game jeg har i manager-mode starter en av mine spillere ved hvert avspark noen meter innpå motstanderen min sin banehalvdel, samt med at en av mine sentrale midtbanespillere rygger i maks hurtighet rett mot eget mål. En annen bug er når jeg scorer når det er vinter-vær, plutselig lyser hele sjermen opp og det ser ut som det blir sommer på noen få sekunder.

 

Det er slike bugs som ødelegger helhetsinntrykket litt for meg. Hadde faktisk forventet at Fifa 10 skulle være mer imponerende 9.oktober 2010.

Lenke til kommentar

Enig, litt skuffende over fifa10. AI til dommer er pinlig dårlig! Blir altfor ofte felt ned, men får aldri straffe eller frispark. Men det verste er når du har tatt ballen fra motstand med X knapp(ps3) og skulle løpe bort, men blir felt ned av motstanden som faller etter å ha blitt tatt bort ballen. Det er latterlig!!! FUCK THEM!

Lenke til kommentar
Virker nesten som om at folk forventer å få et perfekt spill ved release? Kommer til å gå minst tre store oppdateringer før spillet begynner å nærme seg bugfritt.

Dette er vel ikke et type spill som kan tillate seg å basere seg på post-release bugfiksing. Online modus kanskje, men ikke resten. At det er 69+ bugs i Manager modus alene bør ikke bli sett på som akseptabelt, heller ikke at ingen anmeldelser så langt har påpekt noen av dem.

Lenke til kommentar

Mulig jeg bare er elendig på finter, men får pokker ikke til skill moves 2 engang på min Vrtual Pro spiller.. Står i arena å prøver å gjøre de bevegelsene det står jeg skal gjøre, men får det ikke til.

 

Skill moves 2 er:

 

1: Bevege r-stick høyre (og selvfølgelig holde trikse knappen inne)

2: Bevege r-stick venstre

3: Bevege den fra kl 12 til kl 3

4: Bevege den fra kl 12 til kl 9

5: Bevege den fra kl 6 til kl 3

6: Bevege den fra kl 6 til kl 9

 

Gjør dette, men får ikke at jeg har fullført skill moves 2 og åpnet skill moves 3.. Er det noen som kan hjelpe en som er tydeligvis utrolig dårlig på dette? :)

Lenke til kommentar

svar til no karer lengre opp ehr

 

Jo jeg har spillt lenge nok, jeg har ikke opplevd mer en 1 latterlig keeper situasjon så lenge jeg har spillt.

Forsvarerene mine har jeg såpass kontroll på og får brukt de slik jeg vil at jeg heller ikke har opplevd noe situasjoner som jeg klikker på spillet på, alt bøg som har skjedd for meg ser jeg på som at kan skje i fotball IRL.

 

Dette er min oppfatning etter 8 sesonger med man utd på World Class, og noen online kamper ( de jeg har fått gjennomført pga EA serverene)

Endret av olehenri
Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke så mye å klage på.. De feilene som skjer meg ofte skyldes i bunn og grunn meg og min spillestil. Spillet fungerer kjempebra sammen med kompiser( som er den største grunnen til at det ble kjøpt), og av kampene jeg har spilt online så har jeg aldri særlige problemer med lag eller at spillet quitter av seg selv.

 

Dere som klager så mye på onlinespill: Dere vet at folk på nettet ofte er flinkere og spiller helt annerledes enn det konsollen gjør?? Om dere spiller på amateur eller semi-pro til vanlig så kan dere ikke akkurat forvente å vinne så altfor mange kamper,og det lønner seg å velge forskjellige spillestiler ettersom hvem man spiller mot. (som er grunnen til at jeg taper de kampene jeg taper da jeg er så dårlig på å forandre "rutinene" mine."

 

Ellers så er det en drøss av innstillinger man kan gjøre med laget underveis i kampen, så med mindre man spiller bap hvor man kun styrer en, så har man ikke så mye å skylde på.

 

At man taper kamper fordi det er så lett å lobbe ballen over keeperen din, så gjør man for dårlig jobb i forsvar..

Lenke til kommentar

Helt enig. For å kunne lobbe over keeperen må man komme alene gjennom. Men da er det lett å skylde på bugs. Virker ikke helt som om at folk skjønner omfanget av den nye fysikkmotoren. Jeg sliter voldsomt med dette spillet, og det er ikke på grunn av bugs.

 

Folk glemmer også det at bugs er universelle, det vil si at de også gjelder for motstanderen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
svar til no karer lengre opp ehr

 

Jo jeg har spillt lenge nok, jeg har ikke opplevd mer en 1 latterlig keeper situasjon så lenge jeg har spillt.

Forsvarerene mine har jeg såpass kontroll på og får brukt de slik jeg vil at jeg heller ikke har opplevd noe situasjoner som jeg klikker på spillet på, alt bøg som har skjedd for meg ser jeg på som at kan skje i fotball IRL.

 

Dette er min oppfatning etter 8 sesonger med man utd på World Class, og noen online kamper ( de jeg har fått gjennomført pga EA serverene)

Sureste jeg har opplevd er når en person går igjennom to stoppere, men det hører til skjeldenhetene. Skjønner ikke desom klager på nesten alt. Enig med resten nedover her også. Visse ting kunne derimot vært forbedret. Jeg har aldri blitt disconnecta, med mindre han stikker. X360 er mest stabilt virker det som.

Lenke til kommentar
svar til no karer lengre opp ehr

 

Jo jeg har spillt lenge nok, jeg har ikke opplevd mer en 1 latterlig keeper situasjon så lenge jeg har spillt.

Forsvarerene mine har jeg såpass kontroll på og får brukt de slik jeg vil at jeg heller ikke har opplevd noe situasjoner som jeg klikker på spillet på, alt bøg som har skjedd for meg ser jeg på som at kan skje i fotball IRL.

 

Dette er min oppfatning etter 8 sesonger med man utd på World Class, og noen online kamper ( de jeg har fått gjennomført pga EA serverene)

 

Du spiller World Class i manager mode, det sa egentlig alt, ikke rart du ikke irriterer deg over ræva keeperspill/dårlig forsvarere da.

 

Det er forresten ikke så vanskelig for noen å chippe over keeper når han ikke er igjennom bare så det er sagt, keeperen står nærmest alltid på fem-meteren og kan ikke løpe tilbake, og nei, jeg er ikke vant til å spille på pro eller semi-pro, men komfortabelt på legendary.

Lenke til kommentar

Ingen som reagerer på at venstre/høyreback alltid følger løp til ving som ikke er med i spillet, slik at offsiden oppheves. Midtstopperne følger selvsagt ALDRI løpet til spissen som setter fart..

 

Har foreløpig funnet ut at formasjoner med 3-x-x fungerer greit. Da er det en mindre idiot i forsvar til å oppheve offsiden.

Lenke til kommentar

Hadde vår første samling med nye Fifa10 i stua mi i går. Spilte både 2 og 4 spillere på likt. Er det flere enn meg som reagerer på at det er j#*@¤ vanskelig å utfordre 1 mot 1 med finter eller rykk. Jeg prøvde gang på gang på kanten å utfordre for å komme i bedre innleggsposisjon, men klarte det ikke en eneste gang. Ingen av de andre kompisene mine heller. Jeg vet finter må "times" for å fungere optimalt, men jeg føler man har svært dårlig tid fra man mottar ballen, til man har en mann på seg. Å vende bort forsvarere var heller ikke så enkelt som i Fifa09.

 

Noen tips her?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...