Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

bare lurer på en liten ting her:

er pc utgaven og xbox360 utgaven så å si lik?

har en kammerat som digger fotballspill og vi gamer fifa ofte hos han på xboxen. Men siden jeg ikke har xbox så eier han meg ofte (les: hver gang) :p

 

så jeg lurer på å kjøpe meg en kontroller til pcn og fifa for å trene litt :D

 

Men det er jo lame om det er forskjell da, for da er jeg jo god på pcversjonen uten grunn :/

 

Kan ikkje forstå anna enn at det er tilnærma likt. Berre kjøp ein kontroll som er mest lik xbox-kontrollen slik at du blir vant til den, så er du på gang ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå hatt spillet i ei uke, og jeg har nå konkludert med at det er et jævla drittspill.

 

Førsteinntrykket var at det var sinnsykt bra. Gameplayet er etter min mening bedre enn noengang.

 

MEN, når forsvarsspillerene løper rundt som hodeløse høns, og når keepern er så forbanna talentløs som han er(tenker da på at han rusher ut altfor tidlig, og at han ikke er i stand til å redde lobber), så er hele spillet ødelagt for min del.

 

Håper Konami klarer å levere et godt gammelt PES-spill igjen, på nivå med de gode gamle PES-spilla. Da er det liten tvil om hvilket spill som skal få æren av å stå ubrukt i hylla og samle støv.

 

Skjerp dere, EA.

Dobbelttap på Y, så blir keepern stående på strek. :)

 

Funker sjeldent!

Lenke til kommentar

Helt enig. Får aldri dobbeltapen til å fungere.

 

Har nå funnet ut at det nye gameplayet ikke har et fett å si online. Etter å ha stanget, stanget og stanget, tenkte jeg hva faen gjør de som knuser meg. Joda, slår opp på midtbanespilleren som doser på med gjennombruddspasning. Siden alle forsvarerne er noen kronidioter og aldri følger løpene eller bryter foran, går de som oftest igjennom. Vips er man tilbake til direkteløpingen vi alle var sååå glade i på Fifa 09.

 

Med litt terping skal jeg også bli en konge på å pole ballen igjennom til Zlatan. Ikke noe mer finspill ned på Giggs og Valencia, før vi triller inn i banen igjen. No, no, no. Pole! Problemet blir vel heller hvordan man skal forsvare seg til alle de direkte ballene. Siden du prøver å presse ut på ballfører forsvinner alt som heter kompakt forsvar.

 

Egentlig kan jeg i dette litt slurvete, trøtte innlegget konkludere med at online-gamingen er like mongo som alltid. Pol, spring, chip. Det siste er vel en nye feature EA har utviklet i flere år nå. Hvorfor ikke sende keeperen på løpetur også?

 

Endre slagordet fra Let's FIFA10 til Let's RUN!

Endret av aunmar
Lenke til kommentar

Jeg vil si jeg opplever det helt motsatt av hva du beskriver her. I starten gjorde jeg det som fungerte i 09; rett i angrep med en gang man vinner ballen. Tapte mer enn jeg vant for å si det sånn.

 

Nå triller jeg ball til det kjedsommelige og venter på at motstanderen skal bli utålmodig og f.eks ruse ut av linja med en stopper eller back. Da er det plutselig rom til å skape noe.

Lenke til kommentar

Dobbeltap på Y/trekant fører vel bare til at keeperen blir stående der han står, det er iallefall slik det fungerer for meg, så med andre ord er han som oftest på femmeteren når jeg får trykket det inn, men det fungerer sånn halvveis bra. Det er vanskeligere å spille i forsvar enn tidligere og det kommer til å bli en vanesak etter trening, taper generelt mye nå til dags, men håper det snur.

Lenke til kommentar

Spilte mot Mr.SS i går og vi vant en kamp hver.

Første kampen vant han 3-2 etter Owen scoring på overtid, ja det var jævla bittert siden jeg hadde greid å score to mål på 1 min rett før slutt.

Andre kampen vant jeg 4-3 etter at jeg fikk straffe rett før slutt, digg seier. :p

 

Noe negativt er det med Fifa10, som f.eks at forsvaret gjør mye mere feil enn på 09.

Hadde en stygg feil med Vidic i første kampen mot Mr.SS i går og den første scoringen hans var jo en liten keepertabbe også. Uansett vant han fortjent den kampen.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Når jeg spilte i går, var det mest en ting jeg irriterte meg over: når jeg går front mot front mot keeper, så skyter spilleren ballen rett på keeper. Får ikke til å lobbe heller. Noen tips for å skyte lavt eller forbi keeperen?

 

Forøvrig så håper jeg noen svarer også på spørsmålet mitt lenger oppe.

Lenke til kommentar

Noe som funker greit for meg er å holde inn R1-knappen mens du skyter (finesse shot), da prøver spilleren et kontrollert skudd og ikke satse på power.

 

Til spm. lengre oppe: Siden andre har gjort det ser jeg ingen grunn til at du ikke får lov til det også :)

Endret av Sattern
Lenke til kommentar

Er ikke spesielt imponert over manager delen. Jeg spiller min 3. sesong i man utd og jeg er fortsatt bare ei halv stjerne i manager rep fordi jeg ikke har vunnet noe annet enn noen små cuper. Jeg klarer da ikke å kjøpe spillere i hele tatt fordi de vill ha en manager som kan lede dem og jeg er derfor får dårlig rep. Jeg gikk til semifinalen i år i champions og leder serien i det 3. året. Etter jeg avanserte til semifinalen gjikk jeg opp ei halv stjerne, så nå er jeg ei stjernes manager. Jeg håper å vinne champions, ligaen og fa cupen for å få kanskje 2-3 stjerner, da kan jeg endelig kjøpe ny midtbane/ving/spiss. Om jeg ikke vinner noe første sesongen får jeg ikke oppdatert stallen så er sterkt imot det at jeg f.eks ikke fikk kjøpt david silva fordi jeg var for dårlig manager...

Lenke til kommentar
bare lurer på en liten ting her:

er pc utgaven og xbox360 utgaven så å si lik?

har en kammerat som digger fotballspill og vi gamer fifa ofte hos han på xboxen. Men siden jeg ikke har xbox så eier han meg ofte (les: hver gang) :p

 

så jeg lurer på å kjøpe meg en kontroller til pcn og fifa for å trene litt :D

 

Men det er jo lame om det er forskjell da, for da er jeg jo god på pcversjonen uten grunn :/

 

Kan ikkje forstå anna enn at det er tilnærma likt. Berre kjøp ein kontroll som er mest lik xbox-kontrollen slik at du blir vant til den, så er du på gang ;)

 

okei takker for svar :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
Noen andre som bruker 10-15 forsøk på å finne en pokkers motstander på quickmatch på 360? Jævlig irriterende, spesielt fordi EA synes det er en god ide å kaste meg ut i hovedmenyen hver gang man ikke finner noen.

 

Det der er noe som irriterer meg også! man blir kastet helt til hovedmenyen hver gang noe ikke går som planlagt!! Unødvendig. Det hjelper ikke akkurat på at jeg absolutt ikke liker menyene i spillet:p Argh!

Lenke til kommentar

Snakker vi tidenes dårligste FIFA spillmusikk her?

 

Har hatt maskinen på pause et par ganger, og kan ikke la være å mute lyden fordi musikken er irriterende dårlig. Må vel sjekke om jeg kan få podcasten av disse folka som jabber om FIFA som standard "pausemusikk". Vet ikke om det finnes podkast på FIFA 10 en gang..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...