Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har begynt å spille ganske bra på PROFFESJONELT-nivået, sliter fortsatt med å få presise innlegg og pasninger (spesielt løpspasninger). Jeg har blitt LITT bedre i lufta på innlegg når jeg skal forsvare. Er jeg da klar for VERDENSKLASSE-nivå, nå? Eller er det en så stor overgang dit at det på en måte er ''flere nivåer'' imellom jeg må mestre?

Kan dere nevne de 5 viktigste tingene for å bli god?

Min versjon av det er:

1. Samspill

2. Forståelse

3. Forsvar

4. Angrep

5. Taktikk

Altså, jeg tenker på å få pasningspillet til å flyte, og forstå motstanderens tanker, dermed ta ett kontringsangrep med en lang ball fra forsvaret og opp til angrepet og alt det er vel taktikk? Uansett, det er jo det jeg tenker, det er jo drømmen min å få til det. Men som jeg har sagt før så er jeg elendig på pasninger og slikt. Hvordan skal jeg bli bedre? AMATØR er lizm ikke noe motstand. Så greier jeg en pasning på AMATØR så vil ikke det bety at jeg greier den like bra på PROFF-nivå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Spill mot andre for å bli bedre. Jeg har vel ca 20 offline kamper mot cpu på samvittigheten, men tar de fleste online :)

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Det bør ikke være noe spesielt vanskelig å få til pasninger. Trill på forsvarerne dine til du ser rom lenge opp i banen. Fordel pasninger til de du ser er ledige. Ikke stress. Computeren har ofte vanskelig for å få tak i ballen når du gjør det slik.

Lenke til kommentar

Føler jeg får til PROFFESJONELT-nivå ganske bra, men jeg sliter fortsatt med å forsvare meg, har bare Petr Cech i mål i superform som holder meg inne i kampen. Prøver å spille bra samspill, men merker at det blir bare pasninger frem og tilbake rundt 16 meterfeltet, det blir mye spill ved 20-25 metersområdet. Det blir pasninger frem og tilbake HELE tiden, plutselig tar mostander'n den når jeg nesten sovner av skjedsomhet. Det ender noen skjeldne ganger at jeg finner rom, men da står ofte spillerne med ryggen til mål og en spiller bak seg så han må sende den ut tilbake igjen. Eneste sjanse jeg har til å score er med langskudd av Essien sentralt, hvis jeg får spilt han dit, eller med nyinnkjøpte Taye Ismaial Taywo fra 45-gradersvinkel fra mål. Ønsker så mye å skylde på spillerne når jeg gjør en feil, men det er jo fullt og helt min feil. Uansett så er det litt flaut å være ONLINEbruker med NIVÅ 2. Uansett så er det ikke mange som er i HEAD vs HEAD-kamper på U-Rangert match.

(PS. Jeg heter Adriwen på FIFA 09) På FIFA 10 er jeg så dårlig at det er ikke noe mål å legge meg til der.

Men som sagt, så tror jeg at dette avgjøres av taktikk jeg bruker.

Dette er beskrivelse av spillet mitt:

Høyt press og pasninger til jeg finner åpne rom.

Uansett så tror jeg ikke motstanderen på noen måte ser på seg som at han er under press når det er en CPU? Eller kan en CPU føle seg presset også? Uansett så er det flaut å tape 4-0 på Everton på Verdensklasse og vinne såvidt med 1-0 med mål i det 90. min. mot Birmingham på Proff-nivå.

Lenke til kommentar

Føler jeg får til PROFFESJONELT-nivå ganske bra, men jeg sliter fortsatt med å forsvare meg, har bare Petr Cech i mål i superform som holder meg inne i kampen. Prøver å spille bra samspill, men merker at det blir bare pasninger frem og tilbake rundt 16 meterfeltet, det blir mye spill ved 20-25 metersområdet. Det blir pasninger frem og tilbake HELE tiden, plutselig tar mostander'n den når jeg nesten sovner av skjedsomhet. Det ender noen skjeldne ganger at jeg finner rom, men da står ofte spillerne med ryggen til mål og en spiller bak seg så han må sende den ut tilbake igjen. Eneste sjanse jeg har til å score er med langskudd av Essien sentralt, hvis jeg får spilt han dit, eller med nyinnkjøpte Taye Ismaial Taywo fra 45-gradersvinkel fra mål. Ønsker så mye å skylde på spillerne når jeg gjør en feil, men det er jo fullt og helt min feil. Uansett så er det litt flaut å være ONLINEbruker med NIVÅ 2. Uansett så er det ikke mange som er i HEAD vs HEAD-kamper på U-Rangert match.

(PS. Jeg heter Adriwen på FIFA 09) På FIFA 10 er jeg så dårlig at det er ikke noe mål å legge meg til der.

Men som sagt, så tror jeg at dette avgjøres av taktikk jeg bruker.

Dette er beskrivelse av spillet mitt:

Høyt press og pasninger til jeg finner åpne rom.

Uansett så tror jeg ikke motstanderen på noen måte ser på seg som at han er under press når det er en CPU? Eller kan en CPU føle seg presset også? Uansett så er det flaut å tape 4-0 på Everton på Verdensklasse og vinne såvidt med 1-0 med mål i det 90. min. mot Birmingham på Proff-nivå.

Prøv L1+X når du slår en pasning, da går nemlig spillerne på løp, noe som resulterer i at de åpner rom for hverandre.Men gjør ikke dette med stopperne, de burde helst bli igjen på sin egen banehalvdel.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg så mye om taktikk på Fifa, har bare spilt spillet veldig mye. Jeg kunne kanskje vært en bedre fifa-spiller om jeg hadde sittet lenge å lagd en perfekt formasjon og alt det greiene, men jeg bruker ikke så mye tid på det.

Poenget er som Wisbatov sier, at du må spille mer. Du blir bedre jo mere du trener vet du!

Lenke til kommentar

Jeg satser på å presse mannen med ball og trykke O for å få hjelp av en annen, jeg satser ikke på en renslig ''ta-ballen''-greie. Jeg spiller aggresivt, jeg lar aldri motspillern få tid til å tenke ut en pasning, samtidig som jeg sentrer til første, ikke nødvendigvis beste plasserte spiller jeg ser.

Jeg vant 1-0 på min første ONLINE-kamp på FIFA 10, synd at det ikke står nivået på mostanderen, så jeg vet ikke om JEG var GOD eller HAN var DÅRLIG.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne få noen poeng nå :p, spiller helt forferdelig etter FIFA-avbrekk og hard spilling av MW2 og Heavy Rain. Lyst på et par kamper, aunmar? Føler jeg må finne frem formen til mellomspillet i supercupen.

Adriwen, seriøst... Se de instruksjonsvideoene og prøv å spille så mye som mulig. Å presse på med O og X (altså to spillere) stresser ingen, iallefall ikke meg, det kan tidvis være effektivt, men må brukes med måte. Det eneste du gjør er å trekke spillerene dine ut av posisjon og åpne rom så motstanderen kan skjære gjennom forsvaret ditt som kniv i varmt smør. Lær deg og spill ballen, spill mot noen av de bedre på forumet og se hvordan de spiller. z1indr3, trust47, aunron, nextlivee og grandi0sa er alle gode spillere blant flere her på forumet som sikkert er villig til å spille mot deg (:p) et par ganger, her kan du lære mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...