Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden


Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

  1. 1. Velg blant alternativene under

    • PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41


Anbefalte innlegg

Etter en kamp i pro club champoionship i går skjedde det noe merkelig. En kamerat var sin VP og en annen kamerat var alle. Når vi kommer inn i kampen så er plutselig jeg en annen enn meg selv. Altså han som var alle styrte også min Vp og jeg styrte en random. Skjekka litt rundt på nettet og fant ut at dette er noe som er buga som skjer enkelte ganger. Men skjer dette ofte med dere, eller er det en situasjon som forekommer skjeldent?

 

Eg har vel rundt 700-800 kamper med min VP, og det du sier har vel skjedd med meg 3 ganger som eg kan huske, mer nå nylig enn før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som spiller mye på manager mode eller virtual pro mode, hvilke kampinnstillinger har dere det på og hvor mye scorer dere?

 

Selv har jeg stilt det inn på 4 min og sliter veldig med å score mange mål. Vinner ofte kamper men som regel bare 1- eller 2-0 og lurer på om det er så enkelt at det skyldes at jeg spiller for korte kamper? Ligger som regel mellom 6-10 skudd hvorav ca halvparten er på mål, mens når jeg spiller litt lengre kamper mot venner og online så er antallet minst det dobbelte.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre om hjelp her?

Spiller Karrieremodusmed Chelsea på Verdensklassenivå. Gjør det helt elendig, prøver hele tiden å ikke bli frustrert, greier det fint, men får aldri til noen ting, det er stor forskjell på nivåene der. Jeg har mye penger der og en god stall. Prøver å se hvordan mostanderen spiller når jeg har ballen, og hvordan de spiller når jeg må i forsvar, for så å gjøre det mot dem. Men får det altså ikke til? Har spilt med Bury mot Barcelona på Legendarisk nivå og vant 1-0. Men med Chelsea mot lavere rangerte lag så taper jeg, taper også mye mot bedre lag cff. Så er det noen taktikk eller noe slikt ett Chelsea lag bør ha? Virker som at Legendarisk er enklere?

Så 2 spørsmål

Er legendarisk enklere? Bury (meg) 1-0 Barcelona [LEGENDARISK]

Chelsea (meg) 0-4 Everton [VERDENSKLASSE]

 

Er det noen taktikk eller noe slikt som jeg bare har oversett? Leker dere dere med motstanderen på de to nivåene? Hva skal jeg gjøre? Snart har jeg sparken.

Lenke til kommentar

Mutu: Jeg har prøvd 4-1-2-1-2, men føler det blir veldig mange 1 vs 1 dueller, noe jeg sliter med hvis jeg mister ballen. 4-3-3 fungerer bra offansivt, men føler det blir stor plass mellom midtbanen og spissene, er heller ikke så veldig god treffsikker når det kommer til skudd og pasninger. Den siste du nevner har jeg ikke prøvd, hvordan er spillerstilen på den?

 

Aunmar: Prøver på det, men sliter med å finne rom, og med en gang jeg finner ett åpent rom så sender jeg den inn dit, men da kommer mostandern og tar den fra meg. Har hørt at man lærte i barnehagen at å vente på ballen er dumt. Men sliter med den refleksen av å trykke seg til riktig mann i tide. Sliter også på kontringer fordi jeg satser en spillerstil som er ganske offansiv.

 

PS. Hva er å heade ut av egen sone på forsvar når det kommer ett innlegg?

X? O? Trekant? Firkant?

Har prøvd alle, alle ''virker'' men tenker at hvis jeg uheldigvis bytter til en annen spiller og trykker Firkant at det da kan bli en takling og Straffe. Trekant er å hoppe når det er frispark? X er vel egentlig en direkte headepassning etter duellen siden X opprinnelig er pasningsknappen. Hva med runding? Fungerer det best?

Har dette laget i Manager Moduset:

Chelsea - Standard

 

Sebastien Frey

Bosingwa, Ricardo Carvalho, John Terry, Lúcio

Michaèl Essien

Frank Lampard, Florent Malouda

Joe Cole

Didier Drogba, N. Anelka

 

Bør jeg kjøpe noen spillere til Chelsea? Som passer til uansett formasjon?

Lenke til kommentar

Ikke heng deg opp i spillerkjøp. Lær deg først det generelle ved FIFA. Lær deg pasningsspill, oppbygging av spillet, kontringer, varier angrepene dine (kontring, innlegg) osv. Forstå forsvaret ditt. Forsvar med sikring etc. Kanskje kan du gå ned på vanskelighetsgraden. Ikke vær redd for å innrømme at du kanskje ikke er god nok for de høyeste vanskelighetsgradene. Spill deg god på de som krever litt mindre, før du tar fatt på de vanskeligste.

Lenke til kommentar

Og der fikk jeg sparken, tross 1-0 seier over Burnley med ett nydelig mål av John Obi Mikel i det 87 minutt så sto det at styret ville se på dette som enkleste løsning.

 

Har funnet ut at jeg er på ett ''Proffesjonelt'' nivå, så har den vanskelighetsgraden, egentlig litt flaut for en som både har spilt FIFA 08 og 09.

 

Den lagoppstillingen jeg stiller med nå er:

4-1-2-1-2 (standard)

Petr Cech

Juliano Belletti, John Terry, Ricardo Carvalho, Ashley Cole

Michaèl Essien

Frank Lampard, Florent Malouda

Joe Cole

Didier Drogba, Nicolas Anelka

 

Benk:

Ross Turnbull

Josè Bosingwa, Alex

Deco, John Obi Mikel, Michael Ballack

Salomon Kalou

 

Til salgs:

Rhys Taylor

Hilario

Shaun Cummings

Nemanja Matic

Gaël Kakuta

 

Lagt inn bud på:

Jesús Navas

Tom Høgli

 

Vet at kjøp og salg vil bli veldig forandret, men kommer til å ha en stall mellom 29 og 31 spillere. Satte bare opp dette for å vise hvordan jeg tenker.

 

Er ikke god generelt på spillet, så finnes det noen ekstremt god TAKTIKK å bruke? Har spilt 08 og 09, og overgangen til FIFA 10 er ekstremt vanskelig, vanskeligere å score, sentre, osv... Så jeg tenker nok mere taktisk. Skal jeg se ut på motstanderlaget hvilken formasjon de spiller osv? At hvis de stiller 4-4-2 to stiller jeg 4-5-1 for å ha en mere dominerende midtbane og har det sterkere på kantene? Altså da blir det vel noen innlegg, noe jeg er elendig på. Lurer også på om jeg bør vurdere å bruke Paulo Ferreira fremfor Bosingwa, Belletti, Ivanovic fordi Ferreira er bedre til å blokke innlegg(irl). Eller om dette bare blir dumt? Er ikke ''dårlig'' men tenker ikke så klokt taktisk som det maskinen gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...