Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sykt frustrert. Prøvde å spille litt Fifa igjen i stad (har ikke gjort det på noen dager), og jeg har et problem som går igjen hele tiden. Jeg mister nettet midt under kampene i så og si annenhver kamp. Har fint og stabilt nett på pcen. Spiller forøvrig med trådløst nettverk, men dette skal vel ikke ha noe å si, siden det har fungert veldig fint tidligere.

Andre som sliter med dette?

Endret av Shlaps
Lenke til kommentar

Hvordan går dere forbi motstanderen uten at den spilleren du styrer enten stopper helt opp og bli tatt eller at ballen kommer så langt vekk fra spilleren at motstanderen snapper den enkelt opp?

Føler det berre er eg som sliter med dette.. Alle eg spiller med, finter meg fint ut.. Men når eg prøver, så er det berre å gå rett på så er ballen vekk.. Ganske frustrerende å ikje kunne det etter eg har spilt så pass lenge.. Må leve kunn på å sentre hurtig og presist.. Men når eg har spilt 1 omgang, så skjønner motstanderen min svakhete.. Så blir det alt for enkelt å stoppe meg.

Håper noen har ein god forklaring, for vil virkelig kunne det no:) Burde vel kunne det også

Lenke til kommentar

Jeg kan alle fintene, men allikevel er det svært få du kommer til å få bruk for som rainbow og hocus pocus, morsomt når du skal vise deg frem og førte til at jeg fikk denne meldingen "Go plai FIFA street u dik!", men ellers er det generelt sett ubrukelig. Du trenger for all del ikke å være en eminent dribler for å spille godt, snarere tvert i mot, jo mer du slår pasninger jo bedre. Jeg vil si at jeg er ganske grei til å drible selv, men hvis du virkelig vil lære deg hvordan du skal gå forbi folk på en enkel og grei måte vil jeg anbefale deg og spille mot z1ndr3, kanskje forumets mest effektive dribler. R2 + L2 er generelt best å bruke for å så eksplodere vekk fra motstanderen, eller så skjermer jeg en god del og vender bort motstanderen min selv, samt bruker L1 for å stoppe og skifte retninger. overstegsfintene og kroppsfintene er de mest effektive fintene på spillet. L1 + X er og forblir den lette måten å komme forbi motstanderen.

Lenke til kommentar

Takk for skryten Wis :D !

Jeg kan en del av fintene, men langt ifra alle. Som du skrev er rainbow og lignende finter mest for å showe og sjeldent spesielt effektive. Det jeg bruker hvis jeg skal forbi noen er rett å slett bare å løpe fort, ta overstegsfinte (2-3 steg) for å så ta et raskt rykk til siden, eller zidane-finta. Hvis man ser at motstanderen kommer til å gå for en sklitakling kan man ta stikka tre ganger til siden for å kippe ballen over foten hans. Men for å at fintene skal fungere så må timingen sitte. Sammen med R2 og L2 er det alfa omega. Ofte kan det være like lurt og ikke minst lett, bare å holde inne L2 for å så løpe en helt annen vei, så går motstanderen regelrett på rævva eller løper på bærtur.

Det er mange kroppsfinter jeg ikke kan som kan være lure, og noen ganger er det litt tilfeldig hvordan finter det blir også :p

Føler det berre er eg som sliter med dette.. Alle eg spiller med, finter meg fint ut.. Men når eg prøver, så er det berre å gå rett på så er ballen vekk.. Ganske frustrerende å ikje kunne det etter eg har spilt så pass lenge.. Må leve kunn på å sentre hurtig og presist.. Men når eg har spilt 1 omgang, så skjønner motstanderen min svakhete.. Så blir det alt for enkelt å stoppe meg.

Utifra det du skriver virker det som om du er for dårlig til å time fintene, og/eller holder for lenge på ballen. Det at du blir forutsigbar i andre omgang skyldes nok at du har for lite variasjon i spillet ditt, og gjør det samme gang på gang.

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Utifra det du skriver virker det som om du er for dårlig til å time fintene, og/eller holder for lenge på ballen. Det at du blir forutsigbar i andre omgang skyldes nok at du har for lite variasjon i spillet ditt, og gjør det samme gang på gang.

Holde for lenge på ballen gjøre eg nok ikje, mn trur det er fordi eg konstant holder inne R2 uten å tenke så mye over det. Men time fintene er sikkert noe eg kommer til å slite med, mn først må eg jo kunne det der, så skal lese og teste ut det som er blitt skreve på forumet:)

Variasjone trur ikkje eg er det største probleme.. Men blir litt småfrustrert når eg heile tiden greier å prestere å sentre til motspiller fordi personen greier å dekke de eg kan bruke..

Men kunne ikkje vi tatt ein kamp, så kanske du kan anbefale meg noe eg må trene mer på?:)

Lenke til kommentar

Av og til blir jeg helt klikk på hele FIFA 10. Stadig vekk møter du stygge folk online som får dommeravgjørelsene med seg hele tiden. Stadig blir jeg taklet innenfor, selvsagt bare sleng etter X-press. Ufattelig irriterende. Om EA ikke blir mer konsekvent på straffesituasjoner har de noe seriøst feil oppi skolten sin. Mange liker å spille seg inn på 5 meter, men når du stadig vekk dyttes til innkast i det du skal skyte blir spilleopplevelsen elendig.

Et annet skrekkeksempel. Er igjennom med farta til Ronaldo for en gangs skyld. Runder keeper enkelt da han ruser som verst. Hva skjer? Keeper takler meg, Ronaldo snubler bortover med ballen for langt foran seg og en soleklar 100%-sjanse er borte. Ikek frispark, ikke rødt kort. Keeperne er totalt fredet - noe de også bør få endret både til VM-spillet og FIFA 11.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg får straffe til tider, men opplever aldri rødt kort til keeper som hadde vært fortjent når jeg er dristig nok til å prøve på stepovers eller lignende i feltet.

Lenke til kommentar

Aunmar du har jo spilt mot meg, er det noe du la merke til som du mener eg burde bli flinkere til?

Du direkte rundspilte meg, mn du fikk jo faktisk den ballen til å gå effektivt over banen.. Føler når eg gjør det der, så gå det alt for sein og før eg vett ord av det så er motstanderen oppi meg og eg har tapt den duellen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...