Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må bare lufte litt frustrasjon her: Jeg sliter veldig med å skape gode sjanser. Jeg er flink til å holde på ballen og god til å forsvare meg. Vinner også de fleste dueller. Men med en gang jeg kommer inn mot siste tredjedel av banen så går jeg helt tom for ideer. Jeg har flust av feilpassninger og klarer liksom ikke å skape de der siste meterne som trengs for å komme alene mot mål. Føler at de gangene jeg scorer så er det mer flaks enn ferdigheter.

Jeg forsøker å slippe opp springeknappen og avvente gode passningsalternativer men da ender jeg bare opp med at motstanderen kommer opp med to mann i meg også mister jeg ballen. Prøver gjennombruddspassninger men de ender bare opp hos forsvarsspillerne til motstanderen. Så det eneste jeg har igjen er å spille meg rundt på sidene, slå innlegg og håpe på en heading på mål.

Dette gjelder for øvrig både mot AI og mot kompiser.

Hvilke måter angriper dere på? Hvilke knapper bruker dere hyppig og hvilke bruker dere ikke når dere angriper? Angriper dere fort eller angriper dere sakte ved å bygge opp spillet?

All slags tips mottas med stort takk!

Lenke til kommentar

Angriper variert, med bakromspasninger og kommer på kantene og legger inn. Bruker aldri firkant av en eller annen grunn. Kun på innlegg, spiller kun ball langs bakken. :p Irriterer meg noe så inderlig til tider over at spillerne alltid skal slå ballen korteste vei ved gjennombruddspasninger, så forsvarspilleren står så og si alltid i veien, de kunne jo hatt litt iq slik at de slo ballen rundt den ENE forsvarspilleren :)

Lenke til kommentar

Hvilke innstillinger spiller du med da? (på kontrolleren altså)

Og når du sier passninger i bakrom, mener du gjennombruddspassninger da eller? Eller har du tilt inn spillet på manuelle passninger?

Jeg har forøvrig forsøkt lenge å spille på profesionnal uten å klare å score, spiller stort sett alltid uavgjort eller 0-1/1-0 kamper. Har gått tilbake til semi-pro nå fordi jeg ikke får det til.

På semi-pro klarer jeg å skape sjanser og jeg klarer å score, men jeg synes ikke at jeg har noe spesielt bra spill. Føler at jeg driver mer med arkade-spilling enn fotball-simulering...

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Har ikke endret på noen innstillinger :)

Bruker også L1 sammen med X en del for å sende spilleren som sender pasningen på løp.

Lobb er jo også sikker scoring nesten hver gang alene med keeper, men har erfart at man scorer oftere med plassert skudd vis man slipper sprintknappen et skritt før man skal skyte ca. da blir plasseringen bedre :) Håper dette kan være til hjelp. :)

Lenke til kommentar
Noen andre her som også er gått videre på fifanorge.com sin VM-turnering?

Ufattelig teit at vi ikke får velge lag selv. Endte selvfølgelig opp med et drittlag som Slovakia som jeg må være resten av turneringen.

Er jo noe av sjarmen det da. For oss som har deltatt i ganske mange turneringer, både innenfor FIFA og PES, så vet man at det er mer morro når lagene blir trukket. Er ikke spesielt gøy å møte Brasil/Spania/England hele tiden.

Tilfeldig lagtrekking gjør også at litt flere har sjansen til å få en god plassering, det hadde jo vært kjedelig om det var de samme som var i toppen hele tiden, ville det ikke?

Lenke til kommentar
Fifanorge var jo helt utrolig, og det negativt ment. Kampavtaler og attpåtil kamprapporter.. Målscorere etc. Nei takk, slikt stress holder jeg meg for god for. Mørkt, liten skrift og rotete ellers. Holder meg her! ;)

Veldig VELDIG enig, tok en tur innom å leste på forumet deres, var jo bare rot med oppsett av kamper, hvordan de skulle møtes osv osv. :thumbdown:

Hei..

Jeg forstår godt at det er forskjellige meninger rundt det her, og alle har selvfølgelig rett på å ha sin egen mening. Nå er FIFANorge.com kun siktet inn mot spillerne, slik at vi kan få et bedre miljø og at vi kan samles på ett sted. Siden deres site besøk har vi nå fått turneringen inn under hovedsiden, slik at det er mye mindre rot å finne frem til kamper.

Jeg skjønner også at det er tungvint for noen å ha kampavtaler osv, men all erfaring tilsier at man må ha noe sånt for å kunne avgjøre hvem som skal vinne de kampene som ikke blir spilt. De var det endel av i VM-kvalikken.

Jeg ville også gjerne at dere tok opp disse punktene under tilbakemeldinger-tråden på forumet, eventuelt i disuksjonstråden til turneringa. Vi er under konstant utvikling, og vil gjerne tilpasse oss slik at det blir til det beste for spillerne.

Kom gjerne med tilbakemelding her eller på FIFANorge.com

Mvh.

Lucifer-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2
men problemet er at jeg aødri kommer meg til 16-meter'n. Også scorer jeg for øvrig ALDRIG med lobb :(

Er vel bare så enkelt at du ikke er god nok.

No shit Sherlock, kanskje det var derfor jeg ba om tips?

Bare å øve på nye ting. Variasjon i angrep er en meget fin bil.

Lenke til kommentar

Dette tullet at ultimate team skal komme kunne de ha droppet. Nå er jo hele Fifa clubs ødelagt igjen. Alle nye klubber som blir laget får ikke oppdatert seier eller tap. Dette er pga UT kommer snart. Da blir det sikkert dream team også som på Fifa09. EA vet hvordan de ødelegger spill

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Har det som er standard. Gjennombruddspasninger er lett det, om man timer det.

Jada, prøv mot 5-3-2 på ultradefensive mot Chelsea :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...