Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg kan til opplysning si at jeg lenge har vært plaget med at bare 1 av 10 random onlinekamper funket og at jeg ikke kunne spille kamper mot kamerater over nettet. Jeg sjekket at nettet stod som NAT2 i PS3en og åpnet portene Fifa bruker i routeren min, og nå funker alt 100% perfekt. Kan spille mot absolutt alle kompisene mine og random kamp går hver eneste gang. Helt magisk hvor fort det gikk å fikse og anbefaler alle som sliter med dette å sjekke at nettet står som NAT2 og at alle portene Fifa bruker er åpne.

Og for å klage på noe helt annet må EA få fikset keeperne snart. Helt elendig programmerte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS
Jeg kan til opplysning si at jeg lenge har vært plaget med at bare 1 av 10 random onlinekamper funket og at jeg ikke kunne spille kamper mot kamerater over nettet. Jeg sjekket at nettet stod som NAT2 i PS3en og åpnet portene Fifa bruker i routeren min, og nå funker alt 100% perfekt. Kan spille mot absolutt alle kompisene mine og random kamp går hver eneste gang. Helt magisk hvor fort det gikk å fikse og anbefaler alle som sliter med dette å sjekke at nettet står som NAT2 og at alle portene Fifa bruker er åpne.

Og for å klage på noe helt annet må EA få fikset keeperne snart. Helt elendig programmerte.

Kan du si nøyaktig hvordan du gjorde det? :)

Jeg HATER keeperene. Det trekker FIFA fra toppkarakter for min del. Tapte 2-1 i en klubbkamp fordi på det første målet så rusha keeper av seg selv, toucha ballen, og løp tilbake mot mål, mens de tok ballen og satt den i åpent. Den andre gangen stusser en spiller et frispark tilbake til keeper, og jeg blir litt utolmodig siden spissene deres kommer fort, så jeg trykker Y/trekant. Keeperen bestemmer seg for å gå ut i feltet, men forbi ballen, sånn at den triller inn i åpent.

Lenke til kommentar

Enig. Spillet er fantastisk - utespillerne altså. Man kan prøve seg på alle mulige trekk og kombinasjoner som man bare kunne drømt om på 09, MEN så scorer det andre laget fordi keeperen din ikke klarer å gå to meter til venstre fordi han MÅTTE ta to skritt ut for så å bli helt sjanseløs. ER BARE TO METER!!!! ARRGH..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Om du spiller mot CPU eller head to head, altså 1v1, så kan du jo dobbelt-tappe y, så står keeperen i ro. Jeg synes at keeperen har blitt bedre på noen punkter; når du ikke gjør noe, så kommer han ofte på halvdistanse, men i virkligheten så står ikke keeperene på strek heller. Chipmål imot skjer nesten utelukkende når de er alene med keeper og jeg holder inne y, nå for tida. Til tider posisjonerer de seg helt crap også ja.

Det som er problemet, er at keeperen ofte toucher ballen, og stikker inn igjen. Noe annet som ofte er et problem er at keeper skyter bort ballen automatisk om folk er for nærme, men han stormer jo mot ballen, akkurat som angriperne, og ofte så rekker jeg ikke å stoppe eller sentre før angriperen har takla meg. Det og mye annet er mildt sagt frustrerende.

Flyten i resten av spillet er derimot outstanding bortsett fra at en-touch er overpowered, akkurat som Ronaldo i fjor. Possesion ødelegger litt av FIFA. Trille 5 pasninger i forsvar, for å så slå til CDM, som vender opp og slår til en av kantene, den andre CM'en eller tilbake i forsvar om ingen er ledige. I tur frem til spissene, som triller til hverandre, også kanskje prøve å dra av en midtstopper.

I alle mine år har jeg pleid å dra av en spiss med overstegsfinte signert Ferdinand, slått opp til Scholes som ruller ut til Giggs og opp på Ronaldo, Rooney eller Scholes. Mentaliteten var å få så mange raske angrep som mulig. Nå er det å ligge defensivt og trille ball til åpningen kommer, noe den ofte gjør når jeg blir frustret av possesion-horene. Dette gjelder ikke alle, men er en gjenganger.

edit: Og jeg gidder ikke nevne quitte-mentaliteten.

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar

Å, det med y visste jeg ikke. Inn å prøve nå. Enig med det du sier at det er dødskjedelig å se de slå safe pasninger, men om du holder inne LB når du slår en pasning med A, vil den spilleren som slo pasningen stikke på løp, invitere til veggspill o.l. Da får du mye mer flyt i spillet og nye rom åpner seg ;) er veldig gøy ;)

Lenke til kommentar
Det var vel litt flaks inne i bildet her. Skyter man lenge nok treffer en mål før eller siden.

Nja, flaks blir vel feil. Fant ut hvor langt unna jeg måtte stå (med prøv-og-feil metoden) for å score på maks kraft. Har klart å score slik 2-3 ganger. Så er ikke noe engangstilfelle, selv om jeg bare skal glemme å gjøre det i kamp :p

Lenke til kommentar
Det var vel litt flaks inne i bildet her. Skyter man lenge nok treffer en mål før eller siden.

Nja, flaks blir vel feil. Fant ut hvor langt unna jeg måtte stå (med prøv-og-feil metoden) for å score på maks kraft. Har klart å score slik 2-3 ganger. Så er ikke noe engangstilfelle, selv om jeg bare skal glemme å gjøre det i kamp :p

Tja. Er jo ikke SÅ uvanlig å få frispark i det området?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...