Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå spilt Fifa mye, å føler jeg kan si noe med sikkerhet. Det folk flest klager over med Fifa, "keeper bugen", er bare tull. Keeper bugen, er det at keeperen rusher ut, uten at du har bedt han om det.

Men slik fungerer det altså ikke! På 09 var det slik. Keeperen stod i buret, med mindre du holdt inne trekant (på PS3), hvor han rushet ut. På Fifa 10 har man et annerledes system enn på 09. Man har tre alternativer:

1. be keeperen om å rushe ut.

2. Be han om å holde seg inne.

3. Gi han fritt spillerom.

Ulikt på 09, så må man aktivt dobbel-trykke på trekant for å nekte han å rushe ut. Dersom man ikke trykker på noe, så gir du keeperen fritt spillerom. Her varierer det nok mye hos den enkelte keeper, hvor mye han ønsker å rushe ut. Tingen er den, at man må tidlig dobbelt-trykke på trekant, man må aktivt tenke over keeperens rolle. Dette med å dobbelt-trykke på trekant, står i manualen. De som klager over bug, har ikke lest ordentlig! Men kanskje EA burde skrevet konkret at man aktivt må tenke på keeperen, og at man gir han mer spillerom dersom man ikke rører trekant.

Men at det finnes keeper-tabber av andre sort, rare situasjoner... er klart i Fifa. Det finnes en rekke småting de kan tweake og fikse på. Men både keeper og forsvars-intelligensen er ny, så det kan forstås at det blir noe feil. Men det er selvsagt en dårlig unnskyldning.

Lenke til kommentar

Han blir stående på fem-meteren når man dobbeltapper trekant hvis det var der han stod i det du trykket, og med tanke på at han nesten aldri holder seg på strek (keepere står unormalt langt ute konstant i forhold til hvor de er posisjonert i realiteten) så blir det enkelt å chippe. Det har blitt et langt mindre problem ettersom jeg nå må passe på keeperen min konstant hver gang noen slår en ball igjennom, men irriterer meg fortsatt når jeg VET at den ballen ikke skal kunne slippes inn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Om man sentrer ballen i retning dommeren, treffer den annenhver gang, det er jo lov å hoppe over også. En del irritasjonsmomenter i FIFA 10, men jeg er fornøyd sålangt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...