Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Pleier å bruke Guti bak Benzema i stedet for Higuain jeg da. Har alltid litt porblemer med å bestemme meg for hvem som skal spille på topp :p

Det som er litt kjipt når jeg møter folk som er dårligere lag bytter alltid de til et bedre før jeg rekker å skifte til et dårligere enn Real Madrid. Liker å spille med Sevilla og Getafe, Soldado er ikke så værst.

Endret av Sindre :)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at spillerne beveger seg i forhold til det som er gitt i formasjonen, og det du instruerer de til å gjøre. Dette er ingen x-factor som noen lag er bedre til enn andre.

Om du tar nye spillere inn i enkelte posisjoner, og føler at de ikke fungerer er svaret ganske enkelt; Alle spillerne har sine styrker og sine svakheter. En må jo selvsagt tilpasse formasjonen til de elleve som spiller utpå der. Bytter man Torres med Berbatov i et fiktivt lag vil jo en måtte tilpasse spillet sitt til den nye utpå banen!

I FIFA så er jo han som spiller på en måte en del av lagkjemien hvis du fårstår hva jeg mener.

Fornøyd sånn som det er uten en lagkjemibit som skulle påvirke spillet for mye.

Etter kamper i fifa09 stod det ofte "Lag Moral". Dette påvirker spillerne du ikke styrer, du styrer ikke alle på en gang gjør du?

Lenke til kommentar

De fleste har sikkert merket at flere lag ikke spiller helt som de gjør i det virkelige liv, på Fifa. Her er en tråd hvor folk har tatt og tar på seg oppgaven å lage custom taktikk til hvert lag. Først og fremst er det Premier League det er snakk om.

Skal du ha en mer konkret link, så ligger en god del ferdige lag ute her

Dette vil selvsagt bare virke offline, men det bidrar bra til et mer realistisk spill.

Lenke til kommentar

Jeg tolket argumentet ditt som om at siden det var en bar som het lagmoral så hadde lagmoral noe å si på hvordan spillerne forholdt seg til hverandre :)

Men om dere (lansky) ønsker å tro at det er en usynlig og udokumentert egenskap som går på hvor godt spillerne spiller med hverandre, så gidder ikke jeg å bruke mer tid på å prøve å overtale dere.

Lenke til kommentar
Men om dere (lansky) ønsker å tro at det er en usynlig og udokumentert egenskap som går på hvor godt spillerne spiller med hverandre, så gidder ikke jeg å bruke mer tid på å prøve å overtale dere.
Spillerne i FIFA har ekte følelser, så ikke skad de! De er voodoo-dukker alle sammen!

.. :whistle:

Jeg har svart at siden jeg ikke finner noen kilder om at lagkjemi er implementert som en usynlig x-faktor, så må jeg anta at man ikke har dette i Fifa.

Men dette er ikke noe vodoo, for noe usaklig viss-vass! Jeg har sagt at FM har hatt dette med i sine spill ihvertfall siden de ble skilt ut ifra Championship Manager. Det er ikke vodoo, ei heller er det noe nytt. Dere undervurderer intelligensen som befinnes i mange spill veldig mye. Dere høres ut som at Fifa er det første dere har spilt siden Tetris.

Alt er selvsagt programert. Altså styres lagmkjemi av andre faktorer. Mulige ting som språk, hvor lenge de har vært i klubben, hvor mye de har spilt, personlighet, trivsel... Når det gjelder spill-intelligens, så kunne EA lært mye av SI Games/SEGA. Fifa har gjort mye bra i 09 og 10, men det er klart at de kan bli mye bedre på detaljer og mangfold/diversifisering i de ulike klubbene. Computeren (AI) kan bli langt bedre på de nevnte områdene.

Lenke til kommentar
Hvor blir det av patchen da?

Og kommer LIVESEASON snart?

Fant ut når patchen kom da.

Following the details of the pending game update that were released earlier this week, we are happy to confirm that these will be going live on Playstation 3 today (22nd October) at 8am GMT, and at 9am GMT tomorrow (23rd October) for Xbox 360. We thank you for your patience whilst this has gone through First Party, and hope you enjoy all of the updates included.

Så patchen er ute på PS3 nå og kommer i morra til Xbox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...