Gå til innhold

FIFA 10: Den Gigantiske Tråden

Hvilken versjon skal du ha?  

490 stemmer

1. 1. Velg blant alternativene under

• PlayStation 2
      6
    • PlayStation 3
      239
    • PlayStation Portable
      1
    • PC
      22
    • Wii
      3
    • DS
      1
    • Xbox 360
      176
    • Mobil
      1
    • Skal ikke kjøpe FIFA10
      41

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt med United/Real Madrid/Barcelona/Inter. Hvis du skal spille gjennombruddspasninger gjennom og være offensiv så er Real Madrid i en 4 - 2 - 3 - 1 perfekt. Barcelona er perfekt for Barcelona-fotball, Zlatan er spillets beste spiller i mine øyne. Inter er perfekte hvis du skal spille kontringsfotball. United er rått hvis du ønsker å ha en sinnsyk skuddfot (Wayne Rooney) og en spiller som kan slå geniale baller gjennom til han og avslutte på vakkert vis (Berbatov).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har igrunnen aldri prøvd Barca, fordi de etter all sannsynlighet er best på spillet. Så jeg kjørte opp et spill nå. Jepp, de er helt sykt gode! Greit nok at Barca er verdens beste lag, ballsikkerheten og pasningsspillet er ute av denne verdenen. Så forsvaret blir også helt knall, motstanderne kommer ikke igjennom lag-organiseringen.

Hovedproblemet med Barca er Zlatan. Jeg er helt enig i at Zlatan er spillets beste spiller. Men ikke faen om han er verdens beste spiller! Han er ALT for god på Fifa! Styrken kombinert med rykket han har, gjør han ustoppelig. Får man andre spillere bak seg, så klarer de ikke ta han igjen. Du kan i grunnen herje et hvert forsvar med han, det går nesten ikke an å takle han.

Jeg kommer ikke til å spille med Barca igjen. De blir for gode. Jeg kommer heller ikke til å spille mot Barca online! Da må man igrunnen bare satse på at den som er Barca, suger. For hvis han bare er brukbar, så blir det en ekstremt tøff kamp. Jeg vil ha rettferdige kamper, det får man bare ikke mot Barca.

Er det dessuten ikke kjedelig å være det beste laget? De aller gøyeste kampene er med dårlige lag. Fullførte akkurat en turnering med IK Start, knall morsomt å spille.

Det laget jeg har spilt mest med, er Real Madrid. Men dette er bare offline, og for å trene proffen min. Har blitt mange kamper med dette. Ser man bort i fra proffen min, må jeg bare si at Real ikke er så gode som de burde være! Ronaldo, Benzema og Kaka er svært gode. Det samme er Pepe og Ramos i forsvar. Men Real spiller ikke spesielt bra som lag. I Barca er det jo bare å trykke på pasningsknappen, så kommer man omsider til store sjanser. Men Real føles ikke helt bra med lagkjemien.

Det er det som blir problemet med Fifa nå, Barca blir i en helt annen divisjon enn alle andre lag når det gjelder lagkjemi. De er så ekstremt godt organisert.

Lenke til kommentar

Jeg begynner å lese innlegget over mitt her, og må si at det for min del er piss fra setning nummer en. Barca, er langt ifra noe uovervinnelig lag på Fifa. Og selv om jeg til en viss grad er enig i at Zlatan i noen situasjoner er utrolig utfordrende å spille mot. Så synes jeg ikke dette er noe stort problem i kamper mot Barca.

Så kommer jeg lenger nedover og oppdager at personen som klager over hvor overdrevent gode Barca er på spillet, har spilt mesteparten av sine kamper med Real Madrid.

Ronaldo, Benzema, Kaka, Alonso, L.Diarra, Ramos, Pepe, Casillas og lista fortsetter.

Men godeste Lansky har en god forklaring på hvorfor Barcelona befinner seg i en helt annen divisjon enn alle andre lag på spillet, inkludert Real Madrid. Jo, det er det at Barca er så jævlig godt organiserte.

Du kødder håper jeg?

Newsflash Lansky, Fifa 10 er et spill. Hvor man selv setter opp formasjoner og taktikker. Og hvor man til og med styrer spillerene selv. Og du snakker ikke om at statsene på noen av spillerene på Barca er for høye (annet enn Zlatan), men du mener rett og slett at Barcelona har bedre lagkjemi og er bedre organisert enn alle andre lag på spillet? Give me a break.

Lenke til kommentar

Nå er jeg nybegynner, men syns nå ikke at Barcelona er SÅ gode da, i forhold til andre. Chelsea funker veldig bra mot dem. Syns Benzema og Drogba er minst like god som Zlatan. Benzema skyter skudd av en annen verden.

Ellers så syns jeg det ofte oppstår situasjoner som skal være straffe eller frispark uten at det blir dømt. Samt at animasjonene i noen tilfeller er noe ekstreme, flyr jo mange meter i enkelte tilfeller.

Ble taklet i straffefeltet, ingenting skjedde, ikke noe fordel, når det ble stopp i spillet fikk spilleren som taklet meg gult kort.

Lei av at forsvareren i noen tilfeller demper ballen på brystet på innlegg og mer eller mindre ferdigscorer målet for hvem det nå måtte være som snapper opp ballen.

Ellers så tar jeg i mot tips.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Real Madrid er spillets desidert beste lag bare du finner en formasjon som fungerer fjell, det var 4-2-3-1 for meg. Higuain spiller bak Benzema, Kaka på venstre og Ronaldo på høyre, Xabi Alonso og Lassana Diarra spiller i de defensive rollene fordi angrepspillerene ligger ganske høyt (customised formation der jeg trekker de fra OMH til HV og OMV til VV, og så fordeler i hvilken grad de skal være offensive og defensive). Ronaldo har et rykk ingen annen spiller kan følge, han har en eminent skuddfot, spillets beste frisparkfot (Hvem klarer ikke å score frispark med Ronaldo?) etter dette er Chelsea spillets nest beste lag og deretter Barcelona.

Sånn jeg ser på det akkurat nå så er spillets beste spillere:

1. Zlatan Ibrahimovic

2. Cristiano Ronaldo

3. Didier Drogba

Jeg synes heller ikke Zlatan er spesielt overvurdert, Zlatan er en fenomenal spiller; på sitt beste kan ingen annen spiller i verden konkurrere med han, problemet er bare at han til tider bare virker som han ikke gidder. Barcelonas pasningspill skyldes i stor grad at man spiller i en 4-3-3, Lansky.

EDIT: Hvis du er lei av at han demper ballen på brystet, press O (klareringsknappen, aner ikke hva det er på kjeksboks hvis det er det du har)

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
EDIT: Hvis du er lei av at han demper ballen på brystet, press O (klareringsknappen, aner ikke hva det er på kjeksboks hvis det er det du har)

Har akkurat samme problemet. Jeg har prøvd å trykke B (O på "Kjeksboks") villere enn en gal kineser i en martial arts-film, jeg har prøvd å trykke B i dét ballen er på vei mot spilleren min, jeg har prøvd alle de andre knappene også, på forskjellige måter, men uansett hva jeg gjør, demper spilleren ballen på kassen 9 av 10 ganger inne i feltet.

Endret av Smål
Lenke til kommentar

Har heller ikke hatt det problemet. Men derimot når motstanderens keeper skyter ut, vinner jeg aldri duel med mine midtstoppere. Jeg prøver å få dem foran motstanderen, men får det ikke skikkelig til. Står jeg bak, klarer han ikke hoppe engang. Og ofte stusser han bare ballen bakover så spissene til motstanderen kan komme alene med keeper :s

Lenke til kommentar

Har prøvd alle metoder, men skal prøve å holde mer inne. Vinner iallefall flere hodedueller når jeg trykker/holder inne A (X på PS3) på midtbanen. Skal prøve å holde mer inne, satser på at jeg slipper flere forsvarsbrølere inne i feltet. :)

Lenke til kommentar
Jeg begynner å lese innlegget over mitt her, og må si at det for min del er piss fra setning nummer en. Barca, er langt ifra noe uovervinnelig lag på Fifa. Og selv om jeg til en viss grad er enig i at Zlatan i noen situasjoner er utrolig utfordrende å spille mot. Så synes jeg ikke dette er noe stort problem i kamper mot Barca.

Så kommer jeg lenger nedover og oppdager at personen som klager over hvor overdrevent gode Barca er på spillet, har spilt mesteparten av sine kamper med Real Madrid.

Ronaldo, Benzema, Kaka, Alonso, L.Diarra, Ramos, Pepe, Casillas og lista fortsetter.

Men godeste Lansky har en god forklaring på hvorfor Barcelona befinner seg i en helt annen divisjon enn alle andre lag på spillet, inkludert Real Madrid. Jo, det er det at Barca er så jævlig godt organiserte.

Du kødder håper jeg?

Newsflash Lansky, Fifa 10 er et spill. Hvor man selv setter opp formasjoner og taktikker. Og hvor man til og med styrer spillerene selv. Og du snakker ikke om at statsene på noen av spillerene på Barca er for høye (annet enn Zlatan), men du mener rett og slett at Barcelona har bedre lagkjemi og er bedre organisert enn alle andre lag på spillet? Give me a break.

Jeg har kun spilt Real Madrid offline, med min pro. Det sa jeg klart ifra. Selvsagt kan man tweake laget til å bli mye bedre. Men det er letter sagt enn gjort. Vi snakker om custom Real formasjon og custom Barca formasjon. Med Barca kan du bare trykke sentreknappen til ballen omsider kommer til Zlatan i god formasjon, å så scorer du med han. Det kan du ikke med Real. Med Real må du være flink til å time pasninger, tenke deg nøye om osv. Men det er klart at Real er et ekstremt godt lag om du ser på individene. Kan du mestre Kaka, Ronaldo og Benzema god, så kan du virkelig gjøre skade.

Det jeg peker på som den store forskjellen, er lagkjemien. Ja, det er noe jeg står på, og det er IKKE piss-preik!

Du undervurderer et fotball-spill min venn. På FM har lagkjemi vært viktig nå helt siden det ble utskilt fra "Championship Manager". Det er ikke bare å ha de 11 beste spillerne, å vinne hver kamp. Slik er det i virkeligheten også. Lagkjemi er ekstremt viktig! Hvorfor tror du Manchester United gjør det så bra? Spiller for spiller, er Chelsea et bedre lag, ingen tvil om det. Men dette vet du helt sikkert.

Det er ingen vits i å latterliggjøre min post, for mitt poeng angående lagkjemi er helt rett. Jeg spilte Barca for første gang på legendary for pokker. Mot Real Madrid. Jeg vant 4-0. Det var bare å sentre, sentre og atter sentre. Real hadde ikke sjans til å ta ifra meg ballen. Men om man er flinke til å tweake Real sin formasjon, noe som krever mye innsats og uttesting, så kan man kanskje klare å få til noe av det samme. Men man kan også tweake Barca til å bli bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...