Gå til innhold

[Løst]Mister internett tilfeldig, og ved restart av PC


Anbefalte innlegg

Hei, i et par uker har jeg hatt problemer med internett på pc-en min. Den mister internett helt tilfeldig mens den står på, f.eks. etter en time eller 10 timer. Noe jeg har merket er at den alltid starter opp uten internett, altså at pc-en mister det ved restart. Jeg har kablet nettverk, og dette skjer kun på én PC av 3. Det eneste som hjelper for å få internett tilbake, er å dra ut strømmen til ruteren (og sette den i igjen :p )

 

Jeg har prøvd å skru av brannmuren på pc-en, prøvd et nytt virusprogram, men har ikke prøvd å gjøre noe med brannmur på ruteren. Alle instillinger på ruteren er som den var da jeg fikk den, bortsett fra passord OSV. Det kan ikke være et torrent program som forårsaker dette, for jeg kjører ingen. Selv tror jeg det er et program eller noe som skaper konflikt i ruteren et eller annet sted, men jeg kan ikke huske at jeg installerte noen nye programmer da det begynte å "klusse seg til". Tenker å formatere og installere vista 64 bit på nytt på en ny harddisk som jeg får i dag. Virker som om ruteren ikke liker akuratt denne PCen av en grunn. :p

 

Jeg har hatt pc-en i ca. 1 år og problemet startet som sagt for et par uker siden.

 

Noen som har noen tanker om hva som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finn ut hvilket nettverkskort du har, og prøv å reinstallere driveren. Husk å avinstallere den driveren du allerede har nå skikkelig, før du begynner å installere på nytt.

 

Har du prøvd med en annen kabel? Og har du prøvd å bruke en annen port på routeren?

Lenke til kommentar

Fikk ny harddisk og har formatert, så det blir jo det samme som å reinstallere nettverkskortdriver, men dette virket ikke.

 

Har prøvd å oppdatere firmware på ruteren og dette virket heller ikke.

 

Skal prøve med en ny kabel i morgen.

(EDIT: Dette virket!)

Endret av simena1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...