muummi Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Heisann:) Jeg har en flaske med hjemmelaget aprikosvin som jeg lurer på om kan drikkes eller om den er ødelagt. Vinen er fra 2006 og det burde ikke være for gammelt, men etter at jeg hadde flaska liggendes en stund så så jeg at det hadde kommet ut noe klissete tyktflytende greier ut mellom flaska og korken, og i tilegg så er det litt mugg på og rundt korken. Mulig at den ikke er helt tett, men den ser ihvertfall hel ut. Noe dere ville drukket? Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Tror den er rimelig giftig gugge i den. kast det Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Ta en liten smaksprøve. Du dør ikke av en slurk, men du merker utrolig fort om det er noe galt med den. Lenke til kommentar
muummi Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Ta en liten smaksprøve. Du dør ikke av en slurk, men du merker utrolig fort om det er noe galt med den. Ja jeg tenkte på det. Noe spesielt jeg skal smake etter? hehe Lenke til kommentar
GrandMa Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Lukter/smaker det mugg må du hive det med en gang. Muggsopp kan være ganske farlig. Vet ikke hvordan det er i akkurat vin, men i feks saft kan det være giftig. Begynn med å helle litt i et glass for å lukte på det. Muggsopp i vin lukter ofte usedvanlig kvalmt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå