PuffyTroll Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kjøpte meg en ny prossesor på 3.19 ghz for og erstatte den gamle på 2.0 ghz. Begge er Core 2 Duo prossesorer fra Intel. I tillegg kjøpte jeg et nytt skjermkort: eVGA GeForce GTX 260. Jeg byttet skjermkort og alt funket, men da jeg byttet prossesor fikk jeg ikke noe bilde på skjermen. Jeg har et Asus P5B-V hovedkort, som slik jeg har forstått det skal støtte prossesoren. Er det noe som må konfigureres i BIOS for at det skal virke, eller er det noe annet som kan være galt ? Strømforsyningen min er på 550 watt så det skal være nok strøm. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Har du husket å koble til kontakten som er markert på bildet? Får du se POST (oppstart hvor BIOS-en sjekker diverse ting)? Har du oppdatert BIOS-en til hovedkortet? Lenke til kommentar
PuffyTroll Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Ja, jeg har koblet til den pluggen, men det var et lokk over halvparten av kontakten på hovedkortet så jeg koblet bare til 4pins kontakten, og ikke 8 pins kontakten til psu'en. Nei jeg får ikke opp post message i bios. Jeg kan prøve å bytte til 8 pins kontakten og oppdatere BIOS skal si hvordan det gikk takk for svar Endret 3. juni 2009 av PuffyTroll Lenke til kommentar
PuffyTroll Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Nå virker det ! Oppdaterte BIOS. Men det står i POST at jeg må oppdatere BIOS for og få full ytelse, men jeg har allerede den nyeste BIOS'en fra Asus. Noen som vet om det får ann å fikse ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå