Krillekongen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Jeg er nå i en posisjon hvor jeg absolutt må jobbe med enkelte skoleoppgaver, men faller lett for fristelsen til å surfe på nett, spille spill osv. Jeg er på leting etter et program som hindrer meg i å starte opp andre programmer o.l. slik at jeg lettere kan holde konsentrasjonen. Finnes det noe slikt? Jeg snublet over SelfControl som hindrer meg i å gå på facebook, men skulle gjerne hatt noe som er litt mer omfattende. Mvh. en student med en meget stram tidsramme Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 • Opprett en ekstra brukerkonto på maskinen (Systemvalg -> Brukere), og bedriv streng "foreldrekontroll" på denne kontoen, f.eks kun de nødvendigste programmene. • Legg dokumenter som skal være tilgjengelige for begge kontoene i en "delt mappe". • Logg ut av hovedkontoen og logg deg på den begrensede brukerkontoen. PS: Du må aldri falle for fristelsen for å slette din opprinnelige brukerkonto, da får du store problemer med maskinen. Men en sånn ekstra brukerkonto kan være nyttig, f.eks hvis du får besøk av noen i en periode og du vil ha separate brukerkontoer. OSX er et ekte flerbrukersystem, en funksjonalitet som altså kan brukes når man trenger det. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Thanks a bunch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå