usmaaan Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei, Har fått vite at jeg kjører med feil kassett, og at den ikke vil bli "godtatt" under rittene. Ergo vil jeg bli diska. Derfor har jeg tenkt å gjøre noe med det. Har pr. nå utveksling på 53/13, og det er da for høyt. Har tenkt å bytte ut kassetten bak med en 16/27-kassett, da vil jeg falle inn under "lovlig". Men de er da dyre (spiller liten rolle), men pr. nå har jeg da 8-speed. Om jeg bytter ut den nåværende kassetten med en 10-speed-kassett, vil to av girene "låse" seg fast? Men er det kun om jeg ikke skifter kjede, eller hvordan er dette med "låsing av gir" og hvordan kan man få løst det? Fant uansett en 10-speed klinge, som passer til både 8 og 9-speed. http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artikl...600-junior.html Noen som har råd? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Først og fremst, hvilken klasse kjører du i(alder)? aner ikke hvordan det går med en 10-speed kassett på et 8-speed girsystem, men den kassetten du linker til er vel kun kompatibel med en 8/9-speed body, og det betyr ikke at det er kompatibelt med 8/9-speed girsystemer. man låser gir, kort sagt ved å skru på noen skruer på girskifteren bak. Lenke til kommentar
usmaaan Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Kjører i M15-16.. Men hvor hvor mye usikkerhet er det om den ikke funker? Og hva betyr det at den er kompitabel med en 8/9-speed body? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) body'en er jo den delen som er på hjulet som kasetten festes på. 53-16 er lovlig ja og da har du valget med å velge mindre tannhjul på kassett, men da må også drevet fremme bli skiftet, men det vil være enklere å bare kjøpe f.eks. denne: http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=4761 kunne godt ha vært 16-27, men... Endret 3. juni 2009 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå