Gå til innhold

Hvorfor er coca cola mer populær enn Peps i Norge

Anbefalte innlegg

coca cola er utrolig populær i norge, og er altid vist orkenlig i butikkene, men kommer man i andre land så er pepsi nr 1. eksempel i portugal, midt-østen, tyrkia, og faktisk nesten hele asia. når jeg ser en coca cola boks/flaske i utlandet så tenker jeg med en gang på nordmenn.

Endret av justlikethat4rd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rett meg hvis jeg tar feil nå, men er ikke omsetning bare hvor mye du selger for, altså hvor mye du tjener, ikke hvor mange produkter du selger. Nei jeg skal ikke protestere på det at pepsi omsetter mer en coca cola jeg bare lurer.

Lenke til kommentar
Coca Cola er klissete og gjør tennene seige. Smaken er ekkel og generelt hater jeg cola. Pepsi derimot har en fantastisk smak, gjør ikke tennene seige, og er generelt bedre etter min mening :)

M - Out.

Det stemer, og + at man føler liksom at Pepsi er mer sån sommerdrikke

Lenke til kommentar
Coca Cola er klissete og gjør tennene seige. Smaken er ekkel og generelt hater jeg cola. Pepsi derimot har en fantastisk smak, gjør ikke tennene seige, og er generelt bedre etter min mening :)

M - Out.

Nei :nei: First Price Cola er like greit å kjøpe vis man har valget mellom det og Pepsi... Smaken på Coca Cola er så uendelig mye bedre! Og Pepsi Max :sick: Det smaker som dassvann!

Lenke til kommentar

M - Out.

Nei :nei: First Price Cola er like greit å kjøpe vis man har valget mellom det og Pepsi... Smaken på Coca Cola er så uendelig mye bedre! Og Pepsi Max :sick: Det smaker som dassvann!

det har faktisk ingen ting med coca cola og gjøre

Lenke til kommentar

Syns Pepsi vs. Coca-debatten ofte blir teit, og at folk overdriver forskjellene. Pepsi er helt greit, men selv synes jeg at Coca-Cola er hakket bedre. Pepsi er søtere, Coca-Cola er litt bitrere og bedre balansert. Jeg har imidlertid ingenting imot å drikke Pepsi.

Når det kommer til lettbrus er det en annen sak - jeg misliker virkelig Pepsi Max, mens Coca-Cola Zero og den nye Coca-Cola Light (etter at de gikk bort fra sukralose som søtningsmiddel) er ganske gode. Pepsi Max smaker utrolig kunstig.

Lenke til kommentar
Rett meg hvis jeg tar feil nå, men er ikke omsetning bare hvor mye du selger for, altså hvor mye du tjener, ikke hvor mange produkter du selger. Nei jeg skal ikke protestere på det at pepsi omsetter mer en coca cola jeg bare lurer.

Rart at dere ikke har lært det her ennå.

Omsetning=Hvor mye du har solgt i kroner og ører

Overskudd= Hvor mye sitter du igjen med etter alle utgiftene dine.

Så ett selskap kan selge utrolig mye varer men allikevel sitte igjen med tap. Så for de fleste selskaper som utelukkende ikke bare tenker på å selge mest mulig, er den viktigste faktoren overskudd.

Lenke til kommentar

Rart at dere ikke har lært det her ennå.

Omsetning=Hvor mye du har solgt i kroner og ører

Overskudd= Hvor mye sitter du igjen med etter alle utgiftene dine.

Så ett selskap kan selge utrolig mye varer men allikevel sitte igjen med tap. Så for de fleste selskaper som utelukkende ikke bare tenker på å selge mest mulig, er den viktigste faktoren overskudd.

Joda, vi har lært det, er bare at jeg glemte det når jeg skulle skrive svar :p

Lenke til kommentar
Syns Pepsi vs. Coca-debatten ofte blir teit, og at folk overdriver forskjellene. Pepsi er helt greit, men selv synes jeg at Coca-Cola er hakket bedre. Pepsi er søtere, Coca-Cola er litt bitrere og bedre balansert. Jeg har imidlertid ingenting imot å drikke Pepsi.

Når det kommer til lettbrus er det en annen sak - jeg misliker virkelig Pepsi Max, mens Coca-Cola Zero og den nye Coca-Cola Light (etter at de gikk bort fra sukralose som søtningsmiddel) er ganske gode. Pepsi Max smaker utrolig kunstig.

Endret av justlikethat4rd
Lenke til kommentar

Der er nok jeg og de fleste andre nordmenn mot deg, synes Pepsi Max er den klart beste lettbrusen og den er også klart medt solgt.

Lenke til kommentar

Der er nok jeg og de fleste andre nordmenn mot deg, synes Pepsi Max er den klart beste lettbrusen og den er også klart medt solgt.

1+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...