Gå til innhold

Sliter med ufattelig mye dealy (Telenor / Djuice Friends)

Anbefalte innlegg

Nå begynner jeg å bli mektig irritert, helt siden mars har jeg hatt store problemer med dealy når det kommer til SMS.

Først trodde jeg det hadde noe å gjøre med at jeg benyttet Rebel TurboSim for å få mitt Telenor / Djuice Friends simkort til å fungere med min iPhone 3G, så jeg lærte å leve med det.

Nå har jeg vært dum nok å oppdatere til iPhone OS 3.0 BETA5 og kan derfor ikke benytte min iPhone som mobiltelefon lengre, derfor benytter jeg stefaren min sin gamle Qtek S200, men har tilsynelatende akkurat samme problemet nå også?

I perioder fungerer ting tilsynelatende helt fint, men plutselig så får jeg tre - fire meldinger fra samme person samtidig, og jeg ser med engang at flere av disse meldingene er svar på noe jeg sendte dagen før? Jeg har venner og bekjente som blir smått frustrerte fordi jeg ikke svarer dem med engang, men saken er jo at jeg svarer med engang, men de får tydeligvis ikke meldingene mine før alt fra 10min - mange timer etter jeg har sendt dem? Noen ganger er det ingen delay, andre ganger er det alt fra noen minutter til et halvt døgn? Og dette gjelder da både utgående og innkommende meldinger? Og har nå vært tilfelle med to vidt forskjellige mobiltelefoner?

Senest for to dager siden fikk jeg melding av en kompis, jeg svarte han og jeg satt faktisk ved siden av han i bilen når han mottok meldingen jeg sendte til han for 20min siden? Dette er vannvittig irriterende og helt umulig å forholde seg til, da jeg aldri kan vite om meldingene mine kommer fra, når de eventuelt kommer frem, om folk har svart meg eller ikke, om grunnen til at jeg ikke får svar skyldes dealy eller hva det måtte være?

Jeg har hatt Telenor / Djuice i alle år og har aldri opplevd problemer som dette, med unntak av den normale forsinkelsen det er ved høytider. Nå oppfører ting seg som om det skulle vært høytider flere ganger i uken for min del og det er jo helt håpløst.

Hva er det som kan skape disse problemene? Hvordan kan jeg få fikset de? Har et relativt nytt simkort som jeg fikk i Februar i år så ser ikke helt hvordan problemet kan ligge der heller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...