Gå til innhold

Kordan Overklokke Radeon9500pro


Anbefalte innlegg

Har søkt her på forumet etter tråder der det overklokkes Radeon 9500pro men finner kun tråder om nonPRO.

 

Har C3D 9500pro og lurer på ka eg må gjøre for å overklokke/modifisere kortet. Har hørt at det ikke går ann å overklokke uten å fikse noe på det først. Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok hm... virker ikke så lett som eg trodde. Ka type minne er det på Connect3D radeon9500pro?

 

Her er noe eg fant på Rage3D sitt forum:

I have a "kit" put together with everything you need to overclock a 9500Pro, no matter what vidRAM your card came with. You WILL, however, need to be able to identify your vidRAM. The kit includes:

 

--- ATI Flash Utility w/ rewritten and more thorough instructions including how to back-up your original BIOS, FIRST

--- a super-simple boot-disc-making utility

--- RadEdit for examining and also editing existing BIOS'z

--- several (9) BIOS'z for 9500Pro cards that I've collected, made, or just plain stolen

--- JPEGs of "what the BIOS'z look like" when opened with RadEdit

Lenke til kommentar

Jeg har det kortet, kjører det som 9700pro og kan dermed overklokke det. Skal legge ut filene for deg...

 

http://www.home.no/gwikse/ATIflash/

 

Om du gr meg noen minutter så skal de ligge der. Jeg husker ikke hvor jeg fant de.

 

Du må lage en boot disk (biosboot.exe) for deretter å boote fra denne disken. På disken skal følgende filer være før du starter fra den:

atiflash.cfg

atiflash.exe

command.com (doh)

Dos4gw.exe

is.sys

msdos.sys

oc9500.bin

 

Når de filene er på disketten (de som ikke kan kopieres skal bli laget av biosboot.exe) er det bare å reboote.

 

Deretter skrive: a:atiflash -p 0 oc9500.bin dersom det ikke virker må du skrive a:atiflash -f -p oc9500.bin (-f = force)

 

Funket uten problemer for meg. Dersom du er usikker kan du godt lagre den gamle bios fila ved å kjøre a:atiflash -s old.bin

 

Edit: takk til NilsG hos ocshoot (det var visst der jeg fant det ja :p)

Lenke til kommentar

Har et C3D9500Pro som ser ut til å overklokke uten å flashes med 9700 flash. Er det noen grunn til å endre bios da?

:-?

Ellers så lurte jeg på end en ting som jeg håper noen kan svare på...

Når jeg kjører PowerStrip og setter opp CPU og minne hastighet, er dette noe som blir der neste gang jeg starter opp uten å starte PowerStrip?

:roll:

 

Torstein

Lenke til kommentar
Jeg har det kortet, kjører det som 9700pro og kan dermed overklokke det.

 

 

Hvordan er temperaturen på kortet? Må du ha bedre vifte, kjøleribbe osvosv???

Dette skal jeg prøve :D

 

Vanskelig å si noe om kortet ang pre bios bytte og etter da det ikke er mulig for meg å klokke kortet før jeg bytta bios. Men jeg har ingen problemer med å kjøre 370/310 på kortet med standard kjøling nå. Tempen er relativt høy i forhold til hva jeg er vannt med på mitt GF4 TI4200, men det er nok målemetoden som er mer korrekt, samt at det trolig er bedre kotakt mellom kjøler og VPU på dette kortet enn det var på GF4 kortet (lavere termisk motstand).

 

Jeg har en sensor på baksiden av kortet som viser ca 45c ved load, samt en sensor montert mellom vifte og kjøleribben (flat sensor) som jeg har brukt litt as3 på for å forbedre nøyaktigheten (viser ca 58-60c ved load). Denne sensoren er rett over VPU og i deadspot for viften. Dermed vil nok avlesningen være relativt korrekt. Jeg bomma på dette og trodde først det var motsatt (høyere temp på sensoren montert på baksiden av VPU).

Lenke til kommentar

Ka meiner du med OMG ?

Det er jo vanlig at kortet får bedre ytelse når du OC det da.

Eg har jo også C3D 9500Pro, samma som deg eg har flash fra før og klokka det og men eg kommer bare opp i 324/324 :(

 

Sammen hengen kan vere det at kansje eg har andre drivera eller det som er mest sannsynli at mitt d*r*tt MSI hk har ikke AGP 8x engang.

Har lest at 8x har nesten ikke no å si på ytelsen..men noe er i vert fall ikke heilt på topp her :cry::cry: får bare 33xx i 3dmark03 uklokket

 

Men eg har jo fiksa på kortet kan du si..har festa 8 blanke kjøleribber på minnet på kortet og skrudd ei 60x60mm vifte inn i den orgianle kjøleribba på kortet sånn at eg har 2 vifter på GPU :smile:

 

Noe av dette hører kansje brutalt ut osv. men det er ikke d :wink:

Med den eXtra vifta og ribbene er kortet mitt 7 cm bredde :D

er ikke sikker på ka den er egentlig sikkert 2-3cm

 

PS. Har bilde av kortet så vist noen vil se kan dei bare si fra så skal eg sende dei d. Skal legge det ut på sida mi seinare.

Lenke til kommentar
:o OMG! Eg kjører min på 344/318 og gikk opp fra 34xx 3dmarks til 3902 3dmarks.
Hmm... Nå kjørte eg med 364/310 og fikk bare 3954 3dmarks :shrug::grumpy:

 

Det er jo en ok ytelse det da..? :)

Jeg venter et Hercules i posten nå. (Fikk etter _masse_ fram og tilbake endelig bestilt meg et kort, endelig)

Skal bli deilig å gå fra mitt nåverende GW GF2 MX400 til 9500pro.

 

Heh. Jeg kjører GF'n på 221/181 uten kjøling. Det brenner nesten :lol:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
<snip>

Skal bli deilig å gå fra mitt nåverende GW GF2 MX400 til 9500pro.

 

Heh. Jeg kjører GF'n på 221/181 uten kjøling. Det brenner nesten  :lol:

 

GF2MX-korta tåler noe vanvittig! Kjørte orange-orb på mitt gamle gf2mx (standard) men fikk ikke klokka noe særlig uten at systemet ble ustabilt. Så jeg sjekka kortet igjen ca en uke etter at jeg hadde kjørt det litt på stabile hastigheter og hva ser jeg? Joda, orangeorben er falt av på ene pluggen og har kontakt med i underkant av 3% av GPU... Ble bedre når jeg skifta tilbake til originalkjøleren. :wink:

Lenke til kommentar
Nei jeg har ikke satt på ekstra kjøling. Noe jeg burde da kortet er altfor varmt etter min mening. Men kortet skal kjøles av en MCW50T snart så får vi se ;)

 

Update: 4358 3dmark 2003 med kortet på 365/304 :)

 

Rett ut av esken fikk jeg 2500  :smile:

 

men fortsatt yter mitt 9700np @ pro bedre, får 4700 3dmarks ved 1750mhz på xp1900+ (forferdelig stepping og ram) med tanke på at du har 2100mhz er dette merkelig..

(eller kanskje ikke, du har jo 4 pipelines eller.?)

 

jeg får ikke klokket kortet mitt noe særlig, fra 275 til 340 er det eneste jeg klarer på core, og fra 270 til 330 på minnet. går jeg noe lenger blir jeg møtt med artifacs eller BSOD (blue screen of death)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...