Hod Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! I august reiser jeg til Hawaii for å studere et semester ved Hawaii Pacific University. Det jeg lurer litt på er om jeg skal kjøpe meg minipc og canon eos450d før jeg reiser eller når jeg kommer dit. Noen som vet hvor mye billigere/dyrere elektronikk er i USA/Hawaii ift Norge? Lenke til kommentar
thomastheman Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hvis du sjekker hjemmesidene til Canon USA så kan du se i netthandelen deres hvor mye det koster. Lenke til kommentar
Yudanja Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! I august reiser jeg til Hawaii for å studere et semester ved Hawaii Pacific University. Det jeg lurer litt på er om jeg skal kjøpe meg minipc og canon eos450d før jeg reiser eller når jeg kommer dit. Noen som vet hvor mye billigere/dyrere elektronikk er i USA/Hawaii ift Norge? Jeg har selv bodd og vært mye i USA, og elektronikk er generelt MYE billigere der. Kjøpte meg PS3 for rundt 2500 da den kostet 5500 i Norge. EOS-kameraene går under Rebel i USA, men bortsett fra det er de stort sett like. Aldri noe problem å bytte ut ledninger heller, så alt utstyr jeg har kjøpt i USA funker uten problem i Norge. Kjøpte både laptop og videokamera der borte, og vesentlig billigere. Sjekk ut www.bhphoto.com, basert i NY og er størst og billigst på sånt. www.amazon.com er flott for å finne billigere alternativer www.newegg.com har det meste av PC-ting www.monoprice.com har ALT av ledninger og adaptere til ekstremt gunstige priser! Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Eneste ulempen er at garanti/reklamasjonsrett er mye mindre enn den som finnes her i Norge. Er som regel ikke noe problem, men om du er riktig uheldig kan det ha noe å si. Lenke til kommentar
Yudanja Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er helt sant, men man har alltids reiseforsikring, og det regner jeg med at du har hvis du skal studere der et år. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Sjekk prisene på nettet før du handler - i dagens marked kan en ikke ta det for gitt at elektronikk, eller andre varer, er billigere i et land enn et annet. Teorien om primær og sekundermarkeder fungerer fortsatt og i tilleg har en kjøp av enkeltvarer i containere eller skipslaster. walmart.com bestbuy.com frys.com & Co vs. elkjop.no elprice.no lefdal.com bestbuy.no &Co Sam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå