Gå til innhold

Kjøpe elektronikk under studieopphold i USA?

Anbefalte innlegg

Hei!

I august reiser jeg til Hawaii for å studere et semester ved Hawaii Pacific University.

Det jeg lurer litt på er om jeg skal kjøpe meg minipc og canon eos450d før jeg reiser eller når jeg kommer dit. Noen som vet hvor mye billigere/dyrere elektronikk er i USA/Hawaii ift Norge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

I august reiser jeg til Hawaii for å studere et semester ved Hawaii Pacific University.

Det jeg lurer litt på er om jeg skal kjøpe meg minipc og canon eos450d før jeg reiser eller når jeg kommer dit. Noen som vet hvor mye billigere/dyrere elektronikk er i USA/Hawaii ift Norge?

Jeg har selv bodd og vært mye i USA, og elektronikk er generelt MYE billigere der. Kjøpte meg PS3 for rundt 2500 da den kostet 5500 i Norge. EOS-kameraene går under Rebel i USA, men bortsett fra det er de stort sett like. Aldri noe problem å bytte ut ledninger heller, så alt utstyr jeg har kjøpt i USA funker uten problem i Norge. Kjøpte både laptop og videokamera der borte, og vesentlig billigere.

Sjekk ut www.bhphoto.com, basert i NY og er størst og billigst på sånt.

www.amazon.com er flott for å finne billigere alternativer

www.newegg.com har det meste av PC-ting

www.monoprice.com har ALT av ledninger og adaptere til ekstremt gunstige priser!

Lenke til kommentar

Sjekk prisene på nettet før du handler - i dagens marked kan en ikke ta det for gitt at elektronikk, eller andre varer, er billigere i et land enn et annet. Teorien om primær og sekundermarkeder fungerer fortsatt og i tilleg har en kjøp av enkeltvarer i containere eller skipslaster.

walmart.com

bestbuy.com

frys.com

& Co

vs.

elkjop.no

elprice.no

lefdal.com

bestbuy.no

&Co

Sam

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...