Gå til innhold

PS3 spytter ut disk og piper når den skrus av..?

Anbefalte innlegg

Hei, siste dagene har PS3'en min begynt å oppføre seg litt rart. Alt fungerer utmerket helt til jeg skrur av konsollen (holder PS-knappen inne, trykker skru av system) - da spytter den ut spillet som står i for øyeblikket og piper gjentatte ganger etter hverandre. Til slutt skrur den seg av. Kanskje ikke det største problemet da alt annet fungerer som det skal, men er det noen som vet om hvordan jeg blir kvitt dette problemet?

Endret av Sluquet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja, hvorfor ikke bare ta ut disken FØR du skrur av? En disk skal aldri ligge inni en ps3 når den ikke brukes.. :nei:

Hvorfor skal den ikke det? Hadde jeg villet ta ut disken før jeg skrudde av PS3'en hadde det vel heller ikke vært noe problem.. Videre sliter det vel mer på en blu-ray disk at man tar den inn og ut hver eneste gang du skal skru av og på PS3'en?

Noen andre som har noe tips som faktisk er relevante?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b
Tja, hvorfor ikke bare ta ut disken FØR du skrur av? En disk skal aldri ligge inni en ps3 når den ikke brukes.. :nei:

Når jeg har betalt såpass mye for PS3en min som jeg gjorde, så forventer jeg at disken skal kunne være i så lenge som mulig. På hvilken som helst mener du at dette er til slitasje for systemet uansett?

Lenke til kommentar

Den der må du begrunne. Dette er jo bare vås. Tror du Sony har råd til at CDër/komponenter inni PS3en hadde blitt ødelagt av dette?

Lenke til kommentar
Sikker på at det ikke er et menyvalg for dette?

Vet sony har mulighet til det på noen bilstereo, at den spytter ut plata før den slår seg av..

Det er kun jeg i huset som bruker PS3'en til noe, så jeg er 100% sikker på at det ikke er blitt satt noen innstilling av noen ved en feil. Videre vil jeg tro at det ikke ville vært naturlig å legge ned en voldsom pipelyd til denne funksjonen hvis så var tilfelle - det høres omtrent ut som nedtelling til noe skummelt skal skje.

Lenke til kommentar
Defekt kanskje? Aldri hendt meg. Det skal pipe 3 ganger før den skrur seg av. Spillet mitt står alltid i.

Ehm, skal det det?

Det gjør det kun hos meg når eg må ta hard reset, altså holde touchknappen frempå inne i noen sekunder. Ellers så når eg trykker PS knappen og velger slå av system så piper det ikke 3 ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den der må du begrunne. Dette er jo bare vås. Tror du Sony har råd til at CDër/komponenter inni PS3en hadde blitt ødelagt av dette?

Helt uaktuelt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...