Gå til innhold

Muse, Oslo Spektrum, Søndag 25. Oktober 2009.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Tok meg over 2 timer å få tak i billett pga Billettservice sitt elendige system. Fant ut at ståplasser var utsolgt for lengst, så tenkte at ved å kjøpe den dyreste sitteplassen fikk jeg noenlunde greie plasser iallefall. Men neida, selvfølgelig havnet jeg langt opp i et hjørne (felt 214). Andre som har havnet på dårlige plasser?
Jeg havnet på felt 218 (begrenset sikt står det på billetten -.-), skulle gjerne fått bedre plass. Men gleder meg likevel :)
Lenke til kommentar

Hahaha, jeg endte opp med å stå ved siden av Fridtjov Såheim, som tok helt av.Fridtjov_S_heim___6965701x1.jpg

Fantastisk bra konsert, det var veldig få sanger jeg savna. Kunne tenkt meg Sing for Absolution, The Small Print, Unintended og Thoughts of a dying Atheist i stedenfor noen av de nye sangene, men jeg er glad uansett.

Endret av Lemon
Lenke til kommentar

Fikk endelig sett yndlingsbandet mitt live i går og må si at jeg ikke ble skuffet i det hele tatt. Har hørt mye om deres live opptredener at de var noen av de beste i verden for øyeblikket og forventet mye. Det var utrolig bra og om jeg får sjansen til å se de igjen vil jeg ikke nøle ett eneste sekund. Må si at jeg virkelig mislikte de folka som varma opp sin musikk. Var jo bare bråk hele veien. Kan være vinkelen, men jeg syntes at han som spilte keyboard bare laga masse høye lyder. Utrolig bra stemning helt fra introen til Knights of Cydonia var ferdig og jeg gikk hjem med et stort smil om munnen og var antagelig ikke den eneste. Helt utrolig!

Lenke til kommentar

Beste konserten jeg noen gang har vært på, utvilsomt.

Fantastisk dyktige folk, som vet nøyaktig hvordan lyden skal mikses best mulig. Sjelden har jeg hørt en miks som både får frem gitaren og sangen så mye og i tillegg gir rå basslyd.

Den eneste sangen jeg egentlig savnet var Invincible. Den nye skiva er jo bare helt fantastisk, og for min del kunne alle sangene ha vært slengt rett inn i settet. Jeg ble spesielt overrasket over godt Uprising gjorde seg live, rett og slett rått.

Lysshowet var jo også ut av denne verden, jeg har aldri sett noe som er i nærheten av like bra. Eksempelvis hadde Kiss et forrykende show med masse fyrverkeri og greier, men sammenlignet med Muse er dette ingenting.

Konserten var faktisk så bra at jeg nesten er litt trist. Hver gang jeg tenker tilbake på konserten så får jeg en klump i halsen, når får jeg oppleve dette igjen?! :cry: Muse har lenge vært et av favorittbandene, men nå skal jeg sørge for å få med meg mesteparten av konsertene deres også. Hadde jeg hatt råd skulle jeg ha fulgt etter de gjennom hele turneen.

Fy faen!

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig i personen over meg. Kom inn i spektrum med skyhøye forventninger. Muse har vert favorittbandet i et par år nå, og de innfridde.

Scenen så litt kjedli ut da vi kom inn, og da tidenes verste oppvarmingsband begynte å spille ble jeg og kompisene nervøse. "De her hadde ikke komt vider i UKM engang". Jeg har ikke vert på konsert med et "stort" band før, og kanskje er det litt dumt at jomfrukonserten var av et slikt kaliber. Da The (Horrible) Horrors (Klukk klukk) ble klappet av scenen av en eller to berusede personer begynte stemningen og nervøsiteten å bygge seg opp. Da tre enorme søyler lyste opp og viste noen absurde animasjoner av folk som gikk opp og falt ned trepper, kjente jeg frysningene komme. Plutselig åpnet det seg tre små miniscener i midten av hver enkelt søyle og Muse begynte å spille Uprising. Matthew Bellamy sto der som en "rockegud av en annen verden" (VG) med lysende briller og knall rosa bukse.

Folk klager litt på setlisten, men jeg var utrolig fornøyd. Fikk ALLE sangene jeg hadde ønsket, og da de avsluttet konserten med Knights of Cydonia var dagen komplett ettersom Liverpool hadde slått Manu tidligere på dagen. Anbefaler alle å kaste seg over telefonen neste gang billetter blir lagt ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...