Gjest Guest_NasseNøff_* Skrevet 15. september 2009 Del Skrevet 15. september 2009 Hva med svensker, dansker, finner, islendinger, ukrainere, rumenere, engelskmenn og så videre? Edit: Er ikke de utlendinger også, kanskje? Oh mai, her har vi en kverulant. Svensker, finner og dansker er på lik linje med nordmenn når det gjelder utseendet. Ikke store forskjellene der gitt. Hvermannsen i Norge syntes jeg er penere enn hvermannsen i Ukraina, Romania og England. Eneste jeg reagerte på var at han sa " utlending prettyboy ", da får jeg ikke assosiasjoner til engelskmenn, islendinger osv. Men mer tyrkere osv. Finner er nok ikke på lik linje med nordmenn når det gjelder utseende nei. De har blod fra østen, og det kan man tydlig se i visse karaktertrekk til gjennomsnittlige finner. Små øyne, høye kinnben og svak hake er veldig typiske trekk. Samer og finner har sannsynligvis de samme forfedrene, men etterhvert har de blitt blandet med europeere, som nordmenn og russere og fått en litt mer europeisk look, men man kan fult se asiatiske drag i både samer og finner fortsatt. Nå er det riktig nok mange nordmenn og svensker med same- og finneblanding i seg, men orginalt sett er vi veldig ulike i utseende. Utseende har veldig mye med det som er kjent å gjøre. Spør barn i barnehage alder, tror de fleste vil karakterisere seg selv som pen, selv om sannheten er en annen. De med de mest fremmede trekkene, som ikke vil bli betraktet som skjønnhetstrekk, vil bli sett på som styggere. En person du foreksempel ser på som veldig stygg, ser du på som så veldig stygg, fordi du ikke har sett lignende før, og ikke nødvendigvis fordi personen er så stygg. Den personen er sannsynligvis normal i et samfunn der den personens ansiktstrekk er vanlige. En svart afrikaner ville sansynligvis bli sett på som det missfostere for 5 000 år siden her i Norden, da folket sannsynligvis aldri hadde sett noe slikt før. Nå er det også veldig mange mennesker som selverklærer seg som pene eller normale, men andre folk kan ha en totalt annen oppfattning. Mange tror også at de er pene hvis de ser normale ut, men de kan like greit være stygge i andres øyne. Da jeg var barn var det veldig mange stygge folk. Pussig at det ikke er sånn nå, men det handler vel om erfaring. Hun som var så stygg i 1. klasse ser plutselig normal ut nå, fordi jeg etterhvet har sett mange folk med lignende utseende som henne, og det har normalisert seg i hjernen min. Betyr det at det ikke finnes universel skjønnhet? Nei, noen trekk blir oppfattet som attraktive, og andre trekk blir oppfattet som vanlige eller rare. Dvs at det finns en hvis standar for pene mennesker, derimot finns det ingen standar for hva som er normalt eller stygt. Dette er fordi stygge mennesker også er normale, men bare forskjellige. De skiller seg ut fra majoritetsbefolkningen og blir derfor gjerne stemplet som stygge. De som deffineres som normale i Norge i dag, vil i et samfunn der deres drag er uvanlige, sannsynligvis blir deffinert som stygge. Dette gjelder ikke pene folk, dette gjelder kun normale. De fleste som blir sett på som stygge av majoritetsbefolkningen, vet sannsynligvis ikke dette selv, spesielt hvis de har et normal selvbilde. Derfor gidder ikke jeg og kategorisere hvem som er hot og not, fordi jeg kan like gjerne være en av de stygge, uten at jeg har fått bekreftet eller avkreftet dette. Uansett er det litt morsomt at så mange her har erklært seg som normale eller pene, og snakker om "de" stygge mens de skråsikkert mener de ikke tilhører denne gruppen. Utrolig mange pene folk her, tydligvis. He he Peace Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 En tanke jeg har om dette temaet som ikke har blitt tatt opp tidligere i tråden, er dette: man behøver ikke være veldig kroppsfiskert for å være pen, men om man er veldig kroppsfiksert vil man generelt sett være penere enn gjennomsnittet. Dette begrunner jeg med at kroppsfikserte mennesker vil bruke mer tid på å ha en fin kropp selv. Og om du ser mer ut som en neandertaler enn menneske i trynet, går det jo også an å ty til plastisk kirurgi siden dette er mulig i våre dager. På den annen side vil en person som synes at det å spise potetgull og se på tv er mer viktig enn å ta det årlige badet før jul, generelt sett være mindre pen enn gjennomsnittet. Det kan også tenkes at en som er veldig stygg naturlig vil bli mindre kroppsfiksert - om en er blitt mobbet eller plaget på grunn av utseendet i oppveksten eller senere, kan det å tenke at utseende ikke betyr så mye være en naturlig reaksjon på dette. Nå vil ikke teorien min holde mål fordi det finnes mange eksempler på at jeg tar feil. Men dette er bare tiltenkt å være på et generelt grunnlag, og det kan gi oss svar på flere spørsmål som heller ikke har noe fasitsvar og bare er tiltenkt å være på et generelt grunnlag. "Tenner stygge mennesker på hverandre?" Ja, fordi stygge mennesker generelt sett er mindre kroppsfikserte og legger mer vekt på personlighet og kroppslig kontakt. Den aller enkleste måten å finne svaret på spørsmålet til trådstarter er åpenbart å gå bort til den styggeste du vet om og spørre han/hun rett ut... Lenke til kommentar
Frigata Skrevet 16. september 2009 Del Skrevet 16. september 2009 Stygge menneske tenner ikkje på kvarandre, men ender opp i lag ettersom pene menneske ikkje vil ha dei. Så enkelt er det! 1 Lenke til kommentar
Gjest Guest_Johan_* Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg tror nok i de fleste jenters øyne er jeg mindre pen. er 16 år, ukysset og jomfru. Når jeg snur meg etter en jente på byen, så er det ikke fordi hun er pen, men fordi hun har fine øyne, god utstråling og fint smil. (som er pent i mine øyne, men ikke like viktig i andres øyne) Jeg kan ta som ett eksempel en jente jeg har fått følelser for på skolen nå: Jeg tror nok de fleste guttene jeg hadde spurt hadde kastet ett blikk på henne, og sagt at ho var stygg, fæl eller noe lignende. Jeg har bare hilst på henne en gang, og sett henne snakke med veninner og sånt. Jeg kan ærlig si at ho er ikke en av de peneste jentene, men hun er utrolig søt, morsom og blid. Utrolig fin utstråling. Den peneste jenta i klassen min kan ikke måle seg med henne. Ikke spør meg hvorfor. Ho i klassen er jo mye penere? Hvorfor liker jeg da ho andre når jeg bare har hilst på ho en gang? Lenke til kommentar
Gjest Guest_johan_* Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 EDIT: Veldig rotete innlegg, greide å trykke 'svar' før jeg var ferdig og. Jeg kan skrive det litt dypere senere i kveld. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Jeg tenner ikke på stygge mennesker. Betyr det da at jeg er attraktiv? Fin logikk. 1 Lenke til kommentar
Sanjar Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Mennesker tenner på kuk og fitte. Da tar man den fitta man kan få, ikke sant? Før i tiden var det ikke vanlig med så mange pene mennesker, eller noe skjønnhetstyranni. Man fikk ikke supermodeller klistret opp på plakater og på TV i middelalderen. Man tok det man fikk, og that's it. Selvsagt er noen mennesker objektivt sett penere enn andre, og dermed mer attraktive. Det er snakk om gode gener. Jo penere et kvinnfolk er, jo bedre gener har hun mest sannsynlig. Moter kan variere, men hva vi dypt sett tenner på forblir det samme, akkurat som vi forblir mennesker. En statue av gudinnen Athene er fortsatt vakker idag. Det viser at det er visse universelle trekk for skjønnhet som går igjen idag. Jeg kan gjerne utdype, men det er den korte presentasjonen av det hele. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Har noen vage minne rom å ha lest at folk ofte i tilegg til perfekt symetri (standar skjønnhet) også tiltrekkes personer som har noen likheter med dem selv, elle rmer spesifikt med enns foreldre. Om det er fakta så kan det jo være at "stygge" folk tiltrekkes andre "stygge" folk siden de har noen likheter. Lenke til kommentar
stormage Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Problemet mitt er at jeg tiltrekkes av veldig pene jenter selv, også er jeg stygg selv, hehe:P Vanskelig å få de peneste damene med denne kroppen: http://erjegstygg.blogg.no Lenke til kommentar
ViktorBravo Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 (endret) Problemet mitt er at jeg tiltrekkes av veldig pene jenter selv, også er jeg stygg selv, hehe:P Vanskelig å få de peneste damene med denne kroppen: http://erjegstygg.blogg.no Så gå på treningstudio, ble kvitt den feite ræven, og slutt å spam her. OT: En manns 10 kan være en andre manns 1 og omvendt. Endret 3. oktober 2009 av ViktorBravo Lenke til kommentar
Battone Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Var det bilde av den gravide mannen forresten? Lenke til kommentar
Goldshoten Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Problemet mitt er at jeg tiltrekkes av veldig pene jenter selv, også er jeg stygg selv, hehe:P Vanskelig å få de peneste damene med denne kroppen: http://erjegstygg.blogg.no Så gå på treningstudio, ble kvitt den feite ræven, og slutt å spam her. OT: En manns 10 kan være en andre manns 1 og omvendt. Tja, den blir kanskje å dra det litt langt. Jeg og den ene bestekameraten min er ihvertfall ganske uenige som regel når vi skal rangere (huff, det høres jo litt brutalt ut, men ) jenter. Jeg er raus på de typene jeg tiltrekker, og det er ofte jeg ser på ei som en 7 eller 8'er, mens de for han er en 3 eller 4'er. Tviler på at det ligger noe i at "stygge" mennesker tenner på hverandre. Vi har alle det grunnleggende behov om å reprodusere, og jo bedre gener en potensiell partner kan ha, jo mer tiltrukket blir vi av denne potensielle partneren. Eneste grunnen til at det kanskje kan virke som at "stygge" mennesker tenner på hverandre, er at de har så dårlig selvtillit at de ikke tør å prøve seg på annet. Noen liker bjørn, andre liker sel, mens andre der igjen liker elefant eller til og med hval. Kanskje en gris også. Er smak og behag det Lenke til kommentar
LostinSpace Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Relativt sett er alle mennesker på kloden både stygge eller vakre, men de fleste av oss har en noenlunde "normal" smak og er enige om hva som er stygt eller pent. Men som en annen her sa, så kan en manns 10'er-dame oppfattes av andre som en lusen 1'er på skjønnhetsskalaen. Enkelte få ganger har jeg selv syntes enkelte damer var pene uten at noen andre syntes det. Vil likevel si at jeg er stort sett enig med folk flest om hva som er stygt og pent. Svaret er nok at "stygge" mennesker kan tenne på hverandre. Lenke til kommentar
Daxt3r Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Den fyste dama mi syns eg heller ikkje var so veldi fin når eg møtte hon, men når vi hadde vært rundt kverandre ei stond, økte interessen, og derpå tilrekning. At utseende ikkje har nåke å seie, er pølsevev, rein vitenskap at det første en person ser etter hos en partner, er utseendet, ingen vits i og benekte det! Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 3. oktober 2009 Del Skrevet 3. oktober 2009 Stygge menneske tenner ikkje på kvarandre, men ender opp i lag ettersom pene menneske ikkje vil ha dei. Så enkelt er det! Og grunnen til det er monogami. Hadde mennesker levd i harem som f eks bavianer, hadde alle kvinner hatt en veldig ustygg mann. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Stygge menneske tenner ikkje på kvarandre, men ender opp i lag ettersom pene menneske ikkje vil ha dei. Så enkelt er det! Og grunnen til det er monogami. Hadde mennesker levd i harem som f eks bavianer, hadde alle kvinner hatt en veldig ustygg mann. Hadde vi hatt harem så hadde det antagelig gått mye på penger og makt fremfor utsende.... Hadde mennesker levd i harem så hadde det sugd å vært mann. Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Artig diskusjon. Ikke uventet har vi fått to grupper, der de på den ene siden fast og bestemt mener at det finnes noe slikt som sygge mennesker, mens de på den andre siden mener det motsatte. Mine erfaringer er at stygge mennesker (nå vet dere hvor dere har meg) nesten uten unntak tror de er smartere en pene/normale. Når mange i tillegg har litt ukalibrerte antenner blir det fort krøll. Om stygge mennesker tenner på hverandre? Ja, det tror jeg. Vår hjerne har en tendens til å gjøre mye på egenhånd. I overkant mye etter min mening. Ta feks en mindre attraktiv mann som knapt fikk tatt på en pupp før han var 25år gammel. Så fort han har en solid jobb og noen millioner på bok vil veldig mange kvinner bli tiltrukket. Ikke noe hokus pokus akkurat. Mekanismene som sørger for videreføring av våre gener påvirker oss i svært stor grad, og uten at vi er det bevist. Når noen millioner på bok kan få et menneske til å ubevist endre smak/krav, så kan nok en overbevisning om begrensede valgmuligeter gjøre det samme. Jeg tror det var Dr. Ian Malcolm (Jeff Goldblum) i Jurassic Park som sa det: "Livet finner alltid en vei" Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Du er så stygg og fæl. Du sier Hei, inni meg skriker jeg Nei! Hva skal jeg gjøre? Hva skal jeg gjøre? Du kysser meg på leppene, jeg kan ikke si nei. Jeg er så stygg og fæl. Hva skal vi gjøre? Hva skal vi gjøre? Du tar min hånd, jeg er tvunget til å ta din. Så la oss være stygge sammen da. Sånn har det ofte vært for meg da. Har ikke hatt så mange kjærester, men rotet med en del som ikke har vært så fine. Som oftest har det vært alkohol involvert, og jeg føler meg tvunget til å bare kjøre på med dem for jeg er redd jeg ikke kan få noe bedre. Postet av anonym: 4b98b2e715117db1375fa26d3f79264c Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 8. april 2011 Del Skrevet 8. april 2011 Ehh....jeg hater stygge mennesker og digger meg selv? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå