Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenner "stygge" mennesker på hverandre?

Anbefalte innlegg

At du velger å kalle han et stygt menneske på grunn av det ytre får meg til å koke. Men vet du hva? Det er slike folk som DEG som er STYGGE.

stygg adj stygt, -e (norr styggr)

1 farlig, skremmende en s- sving / en s- sykdom / s-e våpen / sjøen gikk s- / en s- ulykke / lei, fæl en s- affære / være s- til å lyve, stjele / faretruende, illevarslende drømme stygt / se stygt ut for en / uvøren, dumdristig s- råkjøring

2 utiltalende, fæl være s- å se på / ha s-e tenner / dressen var flekket og s- / ha s- håndskrift / være s- på håret / det var stygt å høre på / et stygt skrik / ufyselig stygt vær

3 slem, vond være s- mot en / en s- beskylding / være s- i kjeften bruke harde, ufine ord / s-e gjerninger / tenke s-e tanker / fare stygt fram / usømmelig skrive s-e ord på doveggen / fortelle s-e historier

Det er klart at Dead_Rabbit bruker ordet stygg med mening #2 her. Man må ikke mene alle ordets meninger hvis man bruker det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de kan tenne på hverandre. Dette kan komme av: De får seg ingen "pene" derfor må dem prøve seg på noen som er mindre pene. For og få seg et ligg. Jeg vil ikke si at jeg ser superbra ut. Men jeg har alikvell jenter jeg synes er pene som synes jeg er pen osv. Nei, smaken er som baken. Men de jenter sier om indre skjønnhet? Det er ikke helt sant. "Inner beaty won't get you laid" Men det er øyet som ser. Noen synes en er stygg, andre synes en er fin.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar

Faen så politiskk korrekte folk må være, selvfølgelig finnes det stygge mennesker. Om noen har en vorte som dekker halve ansiktet er det klart personen er stygg. Det betyr ikke at ingen vil finne den attraktiv, det kan godt hende det er mange som tenner på det, men da er det vel fordi de finner det sjarmerende, fordi vorta kiler i nesa eller noe sånt, men det har jo ingenting å gjøre med det å være objektivt stygg. Uten å være sykt kroppsfiksert kan jeg da lett se meg selv i speilet og finne ting som godt kunne vært mindre eller vinklet i en annen retning for å komme nærmere idealmennesket.

Det er sikkert mange stygge mennesker som ubevisst har senket kravene sine og som selv "tror" de tenner på noen stygge for å ha mulighet, og dermed faktisk gjør det. På en annen side er det mange deilige som er sammen med stygge folk, så moralen blir vel at utseende langt ifra er alt som betyr noe i attraksjon, og at en papirpose over hodet både er billig og effektivt.

Lenke til kommentar

Er synd at så mange går i forsvarsposisjon her, istedet for å delta i diskusjonen.

Hvis du ikke klarer å innse at det finnes mennesker som utseendemessig er stygge, og som sees på som stygge av store deler av befolkningen er det ingen vits å delta i diskusjonen. Anbefaler de som har dette synet, å gå litt i seg selv og finne ut årsaken til at de er så redd for definisjonen "stygg".

Endret av Syler__pua
Lenke til kommentar

Ja, jeg tror det er slik. Jo mindre attraktiv du er selv (les: føler deg), jo lavere er kravene til utseende til det motsatte kjønn. evt. samme, om det er tilfelle.

Men, jeg tror hvor attraktiv du føler/oppfører deg har mer å si enn hvor attraktiv du ser ut. Dersom en pen jente har dårlig selvtillit og er litt tilbaketrukken (ja, de finnes), og en ikke fullt så pen jente har masse selvtillit (dog ikke for mye) og er litt mer fremtredende tror jeg de fleste hadde gått for den ikke fullt så pene jenta. Jeg sier ikke at hun er stygg, hun er bare ikke så bra som hun andre. (La oss si en 7er og 8er)

Lenke til kommentar

Dette er en tåpelig diskusjon, uten klare premisser. "Stygg" er ekstremt subjektivt. Jeg kan argumentere på basis av "samfunnets skjønnhetssyn". Det som ofte, ved et visst tidspunkt og område, sies å være pent. Ut fra den skalaen kan vel kanskje jeg kalles "stygg". Jeg tenner som oftest ikke på "pene" folk, jeg synes rett og slett ikke de er fine. Sikkert mye pga. at "pene" mennesker som oftest har en elendig personlighet. Ellers bryr jeg meg lite om utseende, men har allikevel mange krav til mulige kjærester.

Å si at "stygge" mennesker senker kravene mtp. utseende tror jeg er fordummende ift. diskusjonen. Jeg styrer ikke unna folk med tanke på at "jeg ikke har en sjanse på henne", og jeg tror de færreste tenker slik. Når man vokser opp og får dårlige assosiasjoner til visse utseendemessige kvaliteter pga. personlighet til et utvalg personer, vil disse kvalitetene etterhvert bli regnet som stygge i en viss persons subjektive oppfatning av skjønnhet. Og da er man tilbake på premisset for diskusjonen. Å anta det finnes en enighet om hva som er skjønnhet, er naivt. Om man ser på hva som ble regnet som skjønnhet for noen hundre år siden, var dette omtrent det eksakt motsatte enn i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Hva faen dude? Skal du poste 'hot' chicks, ha i det miste en over den seksuelle lavalderen.

Er det sånn at en person først blir pen på 16-årsdagen? Hvis ikke ser jeg ikke helt relevansen til alder i denne sammenhengen.

Å anta det finnes en enighet om hva som er skjønnhet, er naivt. Om man ser på hva som ble regnet som skjønnhet for noen hundre år siden, var dette omtrent det eksakt motsatte enn i dagens samfunn.

Du har rett i at visse standarder for skjønnhet er forskjellig fra kultur til kultur og tidsepoke til tidsepoke, men det er også en del som har biologisk forankring og ikke er kulturbetinget. Ansikts- og kroppssymmetri og indikatorer på høy fruktbarhet har alltid vært ettertraktet når mennesker har skullet vurdere potensielle partnere.

Når det gjelder topic tror jeg absolutt at mindre attraktive mennesker har lavere krav til potensielle partnere. Det sier egentlig seg selv. Har du omtrent aldri fått noe oppmerksomhet fra det motsatte kjønn reagerer du mer de sjeldne gangene du får det enn hvis du alltid har fått bekreftelse på attraktiviteten din.

Lenke til kommentar
Dette er en tåpelig diskusjon, uten klare premisser. "Stygg" er ekstremt subjektivt. Jeg kan argumentere på basis av "samfunnets skjønnhetssyn". Det som ofte, ved et visst tidspunkt og område, sies å være pent. Ut fra den skalaen kan vel kanskje jeg kalles "stygg". Jeg tenner som oftest ikke på "pene" folk, jeg synes rett og slett ikke de er fine. Sikkert mye pga. at "pene" mennesker som oftest har en elendig personlighet. Ellers bryr jeg meg lite om utseende, men har allikevel mange krav til mulige kjærester.

Å si at "stygge" mennesker senker kravene mtp. utseende tror jeg er fordummende ift. diskusjonen. Jeg styrer ikke unna folk med tanke på at "jeg ikke har en sjanse på henne", og jeg tror de færreste tenker slik. Når man vokser opp og får dårlige assosiasjoner til visse utseendemessige kvaliteter pga. personlighet til et utvalg personer, vil disse kvalitetene etterhvert bli regnet som stygge i en viss persons subjektive oppfatning av skjønnhet. Og da er man tilbake på premisset for diskusjonen. Å anta det finnes en enighet om hva som er skjønnhet, er naivt. Om man ser på hva som ble regnet som skjønnhet for noen hundre år siden, var dette omtrent det eksakt motsatte enn i dagens samfunn.

Meget godt innlegg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Der sluttet hvertfall jeg å lese.

Lenke til kommentar
Det er ingenting som heter "stygge" mennesker.

Dette er propaganda som stygge mennesker ofte kommer med og er på ingen måte riktig. Fysj, klart det er noe som heter stygge mennesker.

Voks opp da. Dette er ikke propaganda.

Ånei, daså, da beklager jeg. Min feil. :)

Dette er virkeligheten. Det man kunne ha brukt isteden for "stygg" er "personer som ikke har utseende med seg".

Ja, eller så kunne man ha sagt "personer som har litt dårlige gener", "personer med mindre attraktive attributter" og "personer som ikke er behagelige å se på"... Men det enkleste er vel å bare si "stygg":

Utseende betegner hvordan person SER UT, mens "Stygg" refererer til hele personen. Og med det, menes og så at hele personen har stygge tanker, stygge mål i livet, stygge karakterer etc...

Jeg tror du kanskje burde ha litt forståelse innenfor temaet før du starter å leke allviten.

Lille venn, her bruker du "stygg" i en overført betydning.

Jeg har 2 veldig gode venner. 1 av dem har kanskje ikke utseende med seg. Men fy faen for en flott kar han er. Jeg har aldri vært borti noen "penere personligheter" enn de han har. Han har gode karakterer, ommtenksom og tenker godt om alle, har ingen fiender, bortsett ifra det som liker å mobbe etter utseende og han har et godt og fint mål i livet.

Kult, hva med han andre vennen din da?

At du velger å kalle han et stygt menneske på grunn av det ytre får meg til å koke. Men vet du hva? Det er slike folk som DEG som er STYGGE.

Det er strengt tatt du som kaller han stygg, jeg har aldri sett vennen din.

Jeg vet ikke helt hva du vil frem til her, men jeg synes at det er slemt og umodent og slenge dritt om kameraten din på internett bare fordi du synes han er stygg. Stygge mennesker har også følelser og de kan ha en kjempebra personlighet, gode karakterer, være omtenksomme og tenke godt om alle og nesten ikke ha noen fiender. Skam deg, det er du som er stygg

Endret av Dead_Rabbit
Lenke til kommentar

skal det være så vanskelig? de fleste er enige om hva som er stygt og pent. 95 % av alle menn som så bildet anewz postet lenger oppe ville ikke hatt sex med den dama; de synes hun er stygg. med andre ord, stygghet og penhet finnes.

bla bla bla det er subjektivt og falske premisser bla bla bla bla.... JA DET ER SUBJEKTIVT. NESTEN ALT ER SUBJEKTIVT. du finner ingen absolutt objektiv kriterie fra universets side som sier hva som er pent eller stygt. så latterlig å ha en slik diskusjon da eller?, for når alt kommer til alt så er det subjektivt? for all del, la oss også drite i å diskutere etikk og politikk for den saks skyld, siden det også er subjektivt. teit diskusjon.

" jeg synes drap er galt! "

- ja men det er jo ytterst subjektivt så det er jo ikke noe vits å diskutere det bla bla

stygg: en homo sapiens som flertallet av andre homo sapiens synes er uattraktiv

pen: en homo sapiens som flertallet av andre homo sapiens synes er attraktiv

decadentatheist, hva var skjønnhetsidealet for 100 år siden?

Lenke til kommentar

Å betegne noen som stygg er ikke særlig pent, men det fins noen stygge mennesker. Jeg har kanskje sett 2-3 stykker i løpet av hele livet mitt som virkelig er stygge. Sjansen for at to stygge mennesker finner hverandre er veldig liten, men hvis det skulle skje så tror jeg at de tenner på hverandre.

Det snakkes hele tiden om at pene folk finner hverandre, osv. Jeg føler ikke det er sånn i det hele tatt. Det virker mer som at gutter og jenter med lik status finner hverandre, derfor blir ofte utseendet ikke så viktig. Utseendet er selvfølgelig viktig, men jeg tror den følelsen av å være sammen med noen som har levd et tilsvarende liv som deg selv overgår det meste. Derfor tror jeg at det ville fungere med to stygge personer.

Lenke til kommentar

Jeg tror det generelt er stor enighet om hvem som er pene og hvem som er stygge, hvem som ser ok ut og hvem som kunne sett bedre ut blabla. Da går det på ansiktsformer og slikt, hårfarge, øyenfarge, ansiktsform og slikt er mer smak og behag.

Susan Boyle som er avbildet lengre opp her er nok få som synes er pen, da jeg ikke synes det, og jeg tror folk stort sett er enig med akkurat det.

Jeg tror alle liker dem som generelt blir regnet som pene, altså at "stygge" mennesker ikke har en sperre mot å like pene mennesker. Men jeg tror at om man er virkelig stygg, så prøver man ser bare ikke på veldig pene mennesker. Det kan selvsagt gå, og personlighet er viktig osv, men jeg føler det blir litt som å prøve å fylle diesel på bensin-bilen sin fordi man tror man har en mulighet til å få det til å funke. Dårlig eksempel men.. :/

Ellers mener jeg at det absolutt fins stygge mennesker, viser da til avsnitt nr. 1 i denne posten. Ellers kommer det jo an på hvem man spør. En person jeg synes er stygg/mindre pen er ikke nødvendigvis det for AnewZ.

Lenke til kommentar
Nei og nei. Sjangsen for at en stygg blir i sammen med en stygg er stor, veldig stor.

Jeg har aldri sett to stygge personer som er kjærester. Når jeg snakker om stygg, så mener jeg virkelig stygg. Jeg har sett en stygg person som har vært sammen med en som er mindre pen, men aldri to stygge samtidig. Selv om man er stygg i ansiktet, så kan man fortsatt ha en ok kropp - man trenger ikke være feit og hele pakka. Så selv om man blir betegnet som stygg, så kan man ha noe pent ved seg også (som ikke synes).

Lenke til kommentar

Synes dette blir sykt useriøst.

Synes det får være opp til hver enkelt hvem de synes er stygge, og hvem de liker. Om en "stygg" person (og hvem er det egentlig som har bestemt at denne personen er stygg?) liker en annen person som også er "stygg" (samme her) så er det slik det er, uavhengig av deres utseendet.

Jeg mener at, så klart kan "stygge" mennesker tenne på hverandre. Det er jo det samme som at noen tenner på tær og noen tenner på øyeepler eller sykepleieruniformer. Ikke at jeg mener det er en fetisj, men poenget er at folk tenner på forskjellig, og det er virkelig heller ingen egentlig fasit på hvem som er stygg eller ikke, selv ikke flertallet kan bestemme dette, da det er såpass individuelt. Edit: Typo

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Først, jeg har ikke lest hele tråden, nesten ikke #1 post en gang, men har noen forslag direkte til emne:

1. Kanskje, hvis man ikke er så heldig utseende messig, begynner man å tenkte "Utseende har ikke noe å si", og dermed velger folk som også tenker som, som kanskje er i samme båt.

2. Mulig (denne er litt tynnere) at disse personene har en annen oppfatning av "pen", og liker heller hva man kan kalle "naturlig".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...