Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenner "stygge" mennesker på hverandre?

Anbefalte innlegg

Synes det er litt morsomt at noen tror at det er et fasitsvar på hva som er stygt og pent. Jeg har f.eks. helt annen smak enn mange andre, spesielt de som tror det er et fasitsvar. Det er mange som vil mene at Pamela Anderson er den heiteste damen på jord, men jeg vil heller putet henne under middels. http://images.google.com/images?client=ope...l=en&tab=wi mens jeg vil beskrive henne her som langt penere http://www.funkymonkeyphoto.com/blog/wp-co...2009/02/ola.jpg

Det er subjektivt og grunnen til at vennene dine har samme smak som deg er fordi de er samme type mennesker som deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde også en kompis tidligere som var ufattelig snasen å se på. Fantasistk kropp, pen i ansiktet , fint hår og kledde seg pent. Men den stakkars fyren hadde veldig lite i topplokket. Med andre ord ikke noe kjæreste-emne - siden jeg liker å snakke om andre ting enn million-yachter, slott og ferrari :innocent:

Var han generelt dum eller dum fordi han likte å snakke om båt, hus og bil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Som om du mente det der. Selvfølgelig finnes det stygge mennesker, og du vet det.

Kan du definere ordet "stygg"?

Og stygt i forhold til hva da?

Hva om et menneske har noe ved seg som du personlig mener gjør personen "stygg", mens en annen person finner dette tiltrekkende? Er personen fremdeles "stygg" da?

Lenke til kommentar
Jeg hadde også en kompis tidligere som var ufattelig snasen å se på. Fantasistk kropp, pen i ansiktet , fint hår og kledde seg pent. Men den stakkars fyren hadde veldig lite i topplokket. Med andre ord ikke noe kjæreste-emne - siden jeg liker å snakke om andre ting enn million-yachter, slott og ferrari :innocent:

Var han generelt dum eller dum fordi han likte å snakke om båt, hus og bil?

neida, en person er ikke dum fordi han liker å snakke om bil , båt og hus. Men jeg tviler på at jeg hadde blitt ansett som særlig smart dersom jeg kun hadde snakket med en fyr om sminke, mote og hår. Man tilpasser det man snakker om til de man snakker med - iallefall dersom man har litt sosiale antenner :)

Her snakker vi om timesvis med forklaring på hustegninger og blaing i båtblader og visning av modellbilsamling. Lite aktuellt for ei jente på 20 :)

Lenke til kommentar
Synes det er litt morsomt at noen tror at det er et fasitsvar på hva som er stygt og pent. Jeg har f.eks. helt annen smak enn mange andre, spesielt de som tror det er et fasitsvar.

Det er subjektivt og grunnen til at vennene dine har samme smak som deg er fordi de er samme type mennesker som deg.

Det er ingen her som sitter med fasiten på hva som er stygt/pent, men det er vel ingen tvil om at det er bred enighet blant folk på hva som er nettopp det. Forskning viser at det er enkelte ansiktstrekk som virker mer tiltrekkende enn andre og at DU ikke føler det samme, betyr ikke at man ikke kan snakke for majoriteten.

Hva faen dude? Skal du poste 'hot' chicks, ha i det miste en over den seksuelle lavalderen.

Lenke til kommentar
Synes det er litt morsomt at noen tror at det er et fasitsvar på hva som er stygt og pent. Jeg har f.eks. helt annen smak enn mange andre, spesielt de som tror det er et fasitsvar.

Det er ingen her som sitter med fasiten på hva som er stygt/pent, men det er vel ingen tvil om at det er bred enighet blant folk på hva som er nettopp det. Forskning viser at det er enkelte ansiktstrekk som virker mer tiltrekkende enn andre og at DU ikke føler det samme, betyr ikke at man ikke kan snakke for majoriteten.

Hva faen dude? Skal du poste 'hot' chicks, ha i det miste en over den seksuelle lavalderen.

Poenget er at trådstarter spør om hvorfor stygge mennesker møter hverandre, og da kan man jo tenke på at ikke alle har samme smak. For min del synes jeg det er flott at en stor del av guttene stikker til de stygge jentene og så blir de pene jentene igjen. Vi kan alle være enig i hva som er virkelig stygt, men utenom det har folk forskjellig smak, og derfor er det helt tåplig å snakke om at stygge gutter finner sammen med stygge jenter. Det handler om hva slags type jenter man finner og de som ligner på hverandre blir ofte sammen. Jeg har aldri sagt at majoriteten mener ditt eller datt, men jeg har sagt at de som tror at det finnes noe korrekt rangering av penheten til jenter bør få en virkelighetsjekk.

For det andre er det langt ifra sikkert at hun er under den seksuelle lavalderen. Hun kan være alt fra 13-22 år, men vi ser det ikke ordentlig. Her er en helt standar pen jente som er universitetselev http://www.xemanh.net/images/people/cute/c...ly_girl_201.jpg Hun er ihvertfall over den seksuelle lavalderen hvis du skulle beskylde meg for det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
bla bla bla

Poenget er at trådstarter spør om hvorfor stygge mennesker møter hverandre,

Jeg spør ikke om hvorfor "stygge" mennesker møter hverandre, men om "stygge" mennesker tenner på partneren sin, som ofte er på samme nivå utseendemessig.

Diskusjonen rundt om hvorvidt det finnes en definisjon på "stygg" og "pen" er ganske uviktig. Det er ikke snakk om "den gjennomsnittlige" person og hvorvidt han/hun er pen eller ikke, men heller ytterpunktene hvor vi alle kan være enige at personen ikke har vært heldig med utseende sitt.

For å illustrere eksempelet mitt, er det noen som finner denne kvinnen:

UG

Mer attraktiv en denne?

Heit

Endret av Syler__pua
Lenke til kommentar

Min mening. Vakre mennesker har det gjerne med å være kresne. Stygge mennesker firer på kravene utseendemessig eller ser forbi utseende og ser etter andre egenskaper som gjør personen "vakker". Kort og godt: Stygge mennesker tenner på hverandre. Mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Å være raus til kravene om en person er fin eller ikke er jo ikke det samme som å tenne på en?

Akkurat som en skulle sagt:

Person #1: "Jeg har ikke noe i mot noen ekstra kilo på ei jente"

Person #2: "Så du tenner på feite folk?"

Skjønner?

Lenke til kommentar
bla bla bla

Poenget er at trådstarter spør om hvorfor stygge mennesker møter hverandre,

Jeg spør ikke om hvorfor "stygge" mennesker møter hverandre, men om "stygge" mennesker tenner på partneren sin, som ofte er på samme nivå utseendemessig.

Diskusjonen rundt om hvorvidt det finnes en definisjon på "stygg" og "pen" er ganske uviktig. Det er ikke snakk om "den gjennomsnittlige" person og hvorvidt han/hun er pen eller ikke, men heller ytterpunktene hvor vi alle kan være enige at personen ikke har vært heldig med utseende sitt.

For å illustrere eksempelet mitt, er det noen som finner denne kvinnen:

UG

Mer attraktiv en denne?

Heit

Hvorfor stygge mennesker møter hverandre er fordi de må fire på kravene, og de må godta det de får. Det er mulig at de blir tiltrekket av partneren sin, det er sannsynligvis fordi man må godta det man har og da blir tiltrekkingen større.

Uansett, de fleste er ikke stygge, men helt normale mennesker. Her har vi forskjellige smaker etter hva slags type mennesker vi er, og selv om du synes den dama er heit er jeg uenig. Jeg synes hun ser fake ut, som en utstillingsdokke og da kan jeg aldri bli trollbundet i henne. Hvorfor folk du vil anse som mindre pene i denne gruppen blir sammen, kommer ofte av forskjellig smak og ikke av at de ikke klarer å få noe bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det er nok kjemien som har større innvirkning av om folk blir sammen eller ikke. Overfladiske, pene mennesker (etter mediastandard) får løftet hodet såpass over skyene, at det eneste av tiltrekkende mennesker de ser over skyene, er nettopp andre med hodet over såpass høyt løftet. Så har vi de du kaller for stygge mennesker. Mennesker som stadig får presset inn av media at de så absolutt ikke burde se ut som de gjør. Stemplet stygge av samtlige moteblader og som gir andre mennesker en illusjon om at de som ikke passer inn i bildet som media har av pene folk, er stygge. Disse menneskene gjemmer seg under "bakken" og for folk flest. De stuer seg sammen i krinker og kroker hvor de møter likesinnede mennesker og lærer hverandre å kjenne. Også har vi dette kompromisset som lever på landjorda. "Vanlige" mennesker som er åpne for de aller fleste og som ofte vil lære samtlige å kjenne. Disse utmerker seg ikke like godt som de to foregående partene og vil derfor være enda vanskeligere å få øye på enn de "stygge". Men de eksisterer og de er i flertall. All denne tiltrekningskraften som du påpeker som "tenning" har ingen ting med seksuell tiltrekning å gjøre. Dette er kjærlighet og illusjonert kjærlighet det er snakk om. Illusjonert kjærlighet for førstnevnte, menneskene med hodet i sky, da de har skylapper og klarer kun å se det som er utseendevakkert hos mennesker.

=)

Min mening. Vakre mennesker har det gjerne med å være kresne. Stygge mennesker firer på kravene utseendemessig eller ser forbi utseende og ser etter andre egenskaper som gjør personen "vakker". Kort og godt: Stygge mennesker tenner på hverandre. Mest sannsynlig.

Må si meg veldig enig i hva de to her snakker ut om.

Er faktis noe i samme retning jeg hadde planer om å skrive om selv.

Selv er jeg mer tiltrukket til en fin personlighet og delte interesser enn en superdeiligkropp (helt 100% ærlig med det siste).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Dette er propaganda som stygge mennesker ofte kommer med og er på ingen måte riktig. Fysj, klart det er noe som heter stygge mennesker.

Måtte flier litt av akkurat dette. :wee:

Men ja, alt avhenger av øynene som ser og definisjonen av "stygg" og hva som gjør en person "stygg".

Lenke til kommentar
Det er ingenting som heter "stygge" mennesker.

Dette er propaganda som stygge mennesker ofte kommer med og er på ingen måte riktig. Fysj, klart det er noe som heter stygge mennesker.

Voks opp da. Dette er ikke propaganda. Dette er virkeligheten. Det man kunne ha brukt isteden for "stygg" er "personer som ikke har utseende med seg". Utseende betegner hvordan person SER UT, mens "Stygg" refererer til hele personen. Og med det, menes og så at hele personen har stygge tanker, stygge mål i livet, stygge karakterer etc...

Jeg tror du kanskje burde ha litt forståelse innenfor temaet før du starter å leke allviten.

Jeg har 2 veldig gode venner. 1 av dem har kanskje ikke utseende med seg. Men fy faen for en flott kar han er. Jeg har aldri vært borti noen "penere personligheter" enn de han har. Han har gode karakterer, ommtenksom og tenker godt om alle, har ingen fiender, bortsett ifra det som liker å mobbe etter utseende og han har et godt og fint mål i livet.

At du velger å kalle han et stygt menneske på grunn av det ytre får meg til å koke. Men vet du hva? Det er slike folk som DEG som er STYGGE.

Endret av Shiktu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...