Syler__pua Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Dette er et spørsmål som garantert virker støtende på mange, så hvis du allerede etter emnetittelen fikk lyst til å sende meg ett 4 siders hatbrev, så ikke involver deg. De fleste mennesker har ett forhold ti hvordan de ser ut, når det gjelder utseende er noen heldige og noen mindre heldige. I det store flertallet av par jeg ser ligger de to på ca samme "nivå" utseendemessig, men er alle alikevel tiltrukket av partneren sin? Si at du har ett par der begge har trekk som gjør at de av andre ville bli kalt for "stygge", tenner disse to alikevel på hverandre? Hva skjer hvis en av de ser en kjekkas/babe på gaten, har de gradvis senket kravene sine, og ignorer nå disse personene? Personlighet er ikke en del av denne problemstillingen. Dette er ett seriøst spørsmål da jeg selv ikke hadde klart å tenne på mange av de jeg ser til vanlig, og lurer på hva som er så fundametalt forskjellig på akkurat dette planet hos mange mennesker. Lenke til kommentar
Ccconker Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hva skjer hvis en av de ser en kjekkas/babe på gaten, har de gradvis senket kravene sine, og ignorer nå disse personene? Er nok sånn ja... Eller så blir de kanskje ikke egentlig tiltrukket av partneren. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Noen er sammen pga behov(behov for å ha noen, vise status osv), andre er sammen pga fysisk tiltrekning, andre er sammen pga de ikke tror de finner "noe" bedre og andre er igjen sammen pga kjærlighet til hverandre. Men uansett, siden brukernavnet ditt inneholder PUA så har du tydeligvis hørt om dette og lest litt? Har ikke dette lært deg noe? Det som gjør en person pen går på geometriske trekk i både ansikt og kropp. Et ansikt som har rette linjer(øynene ligger likt osv) er som regel penere enn et som er skjevt, men allikevel ikke nødvendigvis mer tiltrekkende. Mange personer synes monoøyenbryn er stygt, mens noen finner dette tiltrekkende. Noen liker store ører, andre liker tynt hår. Noen liker stor nese og noen liker øyne som sitter tett. Det er derfor ikke noen fasitsvar på hva som er fysisk tiltrekkende, selv om det finnes det som kan kalles for oppskrift på et pent ansikt. Men igjen, du sier personlighet ikke har noe med problemstillingen å gjøre. Men der tar du feil. Personlighet har veldig mye med tiltrekning å gjøre. Lenke til kommentar
Shiktu Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er ingenting som heter "stygge" mennesker. 1 Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er ingenting som heter "stygge" mennesker. Nettopp. TS, Folk går ikke bare etter utseende. Det finnes personligheter også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det finnes pene og mindre pene ansikter, men det finnes svært få stygge mennesker etter min mening. Jeg tror ikke det er slik at mindre pene tenner på hverandre. Det finnes ansiktstrekk som mennesker flest synes er pent - symmetri for eksempel - men det betyr ikke at et usymmetrisk ansikt er stygt. Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Selvfølgelig finnes det noe som heter stygge mennesker! On topic: Vet ikke akkurat om de "tenner" på hverandre, men du har ett godt poeng når det gjelder at par ofte ligger nærme hverandre på "utseendeskalaen". Hvorfor det er slik aner jeg ikke... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er nok kjemien som har større innvirkning av om folk blir sammen eller ikke. Overfladiske, pene mennesker (etter mediastandard) får løftet hodet såpass over skyene, at det eneste av tiltrekkende mennesker de ser over skyene, er nettopp andre med hodet over såpass høyt løftet. Så har vi de du kaller for stygge mennesker. Mennesker som stadig får presset inn av media at de så absolutt ikke burde se ut som de gjør. Stemplet stygge av samtlige moteblader og som gir andre mennesker en illusjon om at de som ikke passer inn i bildet som media har av pene folk, er stygge. Disse menneskene gjemmer seg under "bakken" og for folk flest. De stuer seg sammen i krinker og kroker hvor de møter likesinnede mennesker og lærer hverandre å kjenne. Også har vi dette kompromisset som lever på landjorda. "Vanlige" mennesker som er åpne for de aller fleste og som ofte vil lære samtlige å kjenne. Disse utmerker seg ikke like godt som de to foregående partene og vil derfor være enda vanskeligere å få øye på enn de "stygge". Men de eksisterer og de er i flertall. All denne tiltrekningskraften som du påpeker som "tenning" har ingen ting med seksuell tiltrekning å gjøre. Dette er kjærlighet og illusjonert kjærlighet det er snakk om. Illusjonert kjærlighet for førstnevnte, menneskene med hodet i sky, da de har skylapper og klarer kun å se det som er utseendevakkert hos mennesker. =) Lenke til kommentar
Dopegame Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Virker som utseendet har mer å si ved hook ups enn det pua-geeksa sier hvertfall. Man kan si at det er en samfunnskonstruert greie, men jeg mener det er helt naturlig. Husker når jeg var i min beste form rent fysisk, hadde ikke no særlig bra personlighet men du verden så mye fittemuligheter som dukket opp. Lenke til kommentar
granny Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Kanskje det (heldigvis) er noe så enkelt som at smaken er forskjellig samt at noen faktisk evner å se forbi et "pent" utseende... Tenk så kjedelig det hadde vært hvis alle falt for det/den samme? At smaken er forskjellig ser vi jo klart når det gjelder valg av klær og farger forøvrig.. Jeg kunne ikke tenke meg å kle meg slik enkelte gjør, samtidig som atter andre sikkert synes at jeg kler meg utrolig stygt! Smaken er som baken - den er delt er det noe som heter og det er mye sant i dette! Forøvrig blir jeg litt fasinert over at noen av de som svarer her automatisk har plassert seg i den "pene" delen av befolkningen og snakker om "de" stygge.... Kunne vært artig med et bilde og en avstemming :!: så fikk vi se om vi tenker likt om det å være "pen"... Edit: Endret på en feil påstand.. Endret 3. juni 2009 av granny Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 pøh, pent og stygt er ikke så jævlig subjektivt som folk skal ha det til. folk flest kan være enige i hva som er stygt og hva som er pent. stygge mennesker tenner på hverandre fordi de ikke har noe valg. ingen fyr ville vært sammen med en feit kjerring med skeiv nese uten at han var like stygg selv. han ville foretrukket pamela anderson (for 10 år siden), men han har ikke sjans i havet. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Hva er det som sier at 1-10-skalaen til en person er den samme til alle andre? Makan til trangsynthet.. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 den er tilnærmet lik for alle. kanskje 10-20 % subjektiv. Lenke til kommentar
Corona Radiata Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 den er tilnærmet lik for alle. kanskje 10-20 % subjektiv. kilder? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Også skal folk alltid ha kilder på saker og ting de er uenige i. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Beklager off-topic Endret 3. juni 2009 av Slettet-77do0b Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 kilder? Du fikk med deg at han skrev "subjektivt", ikke sant? Ot: Hvorvidt såkalte "stygge" mennesker blir tiltrukket av hverandre eller ikke aner jeg virkelig ikke, fordi det er så utrolig mye som har noe å si når det kommer til å like hverandre. Det blir som å spørre om overvektige mennesker bare blir tiltrukket av andre overvektige og vice verca, og jeg vil tro at de fleste skjønner at dette ikke er tilfelle. Allikevel ser jeg for meg at en "stygg" person har lettere for å "godta" og åpne seg for andre mennesker med skavanker og lignende som kan være med på å generalisere mennesket som "stygt", i henhold til den mediebestemte standarden. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 kilder? mitt enorme intellekt Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 den er tilnærmet lik for alle. kanskje 10-20 % subjektiv. Hva som anses for å være "pent" går på symetri. Rette linjer og et "korrekt" ansikt gjør at en person fortere ser pen ut enn noen med for eks skjev nese. Så den biten der går det ann å være enige om. Men på toppen av dette kommer personlige preferanser som øyne, nese, munn, smil, hake osv osv. Og noen synes stor hake er stygt mens andre finner det tiltrekkende. Og her er det ingen mal. I tillegg kommer personlighet, utstråling og instinkter. Og det er dette PUA-miljøet spiller på. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 stygge mennesker tenner på hverandre fordi de ikke har noe valg. ingen fyr ville vært sammen med en feit kjerring med skeiv nese uten at han var like stygg selv. han ville foretrukket pamela anderson (for 10 år siden), men han har ikke sjans i havet. Ikke det som trådstarter spør etter, når man blir sammen med en person så er ikke utseende det eneste som teller, har sett nok av pene gutter/jenter som har en partner som ser fæl ut. Lenke til kommentar
Mez Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg tror TS har et poeng, men det blir veldig generelt og kan vel ikke brukes direkte. Lite eksempel: Gutten, pen Jente 1, "mindre pen" (bruker det istedenfor stygg, høres bedre ut) Jente 2, jente, pen Jente 3, jente, modelltypen Hvis man kun skal gå på utseende: Jente 1 vil syntes gutten er fin og være tiltrukket. Jente 2 vil se på gutten som normalt utseende - men ikke være direkte tiltrukket fordi hun kan få bedre. Jente 3 vil ikke se på gutten som potensiell partner engang. Realiteten er nok ikke helt sånn, men det er vel flere enn meg som har denne oppfatningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå