Gå til innhold

Utrolig lang leveringstid fra nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Med mindre butikken driver med magi, hva forventer du at de kan gjøre når varen ikke kan fremskaffes?

 

De kan ihvertfall la være å si at den er sendt, at han får den til den og den datoen osv. Det blir jo bare løgn, og slikt blir forbrukere utrolig irriterte av.

Lenke til kommentar
Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

 

dette er ikke sant, ihvertfall ikke innkjøpspris, ingen har så små marginer. Av 24 kort kan de ikke få et eneste et i retur for å tjene penger. Dette er nok en blank løgn.

 

Helt vanlig med lave marginer på komponenter i IT bransjen idag. ikke uvanlig at nisjeprodukter går til under 3 % fortjeneste.

Lenke til kommentar

Eg er ikke direkte uenig med deg, problemet er bare hva kan man forvente av butikken nå bortsett fra en beklagelse?

 

Brukeren har jo her ikke betalt noe, og dermed har han heller ikke krav på noe. Produktet kan ikke leveres og årsaken til dette er utenfor butikkens kontroll. For å gi god service kan butikken gi en ekstra god pris på en annen vare, men å begynne å spekulere i om butikken gir så god rabatt som de kunne ha gitt synes eg er å gå over grensen.

 

Eg har bestilt en del sære varer i fra CDON.com og når disse ikke kan leveres så får eg beskjed om dette(selv om eg har fått antatt leveringstidspunkt forskjøvet flere ganger) og så får eg et gavekort som gir meg gratis frakt på neste bestilling. God service, som tilsvarer det trådstarter fikk tilbud om i rabatt(ca kr 40-60kr), men ikke noe eg har krav på.

Lenke til kommentar
Brukeren har jo her ikke betalt noe, og dermed har han heller ikke krav på noe. Produktet kan ikke leveres og årsaken til dette er utenfor butikkens kontroll. For å gi god service kan butikken gi en ekstra god pris på en annen vare, men å begynne å spekulere i om butikken gir så god rabatt som de kunne ha gitt synes eg er å gå over grensen.

 

Amentio har vel ikke postoppkrav, altså skal du ikke se bort fra at kunden faktisk har betalt for produktet.

Lenke til kommentar

Produktet ble betalt under bestilling, men har sent de en mail og spurt om de kunne sende et tilsvarende produkt. Den har til nå forblidd ubesvart. Det skulle ikke være et problem å gi meg et kjapt svar, er det minste jeg kunne få etter å ventet i 5 uker forgjeves.

 

Og angående om Amentio har løyet eller om leverandøren deres har løyet bryr meg lite.

Om de bare vidreformidler informasjon så burde de ta hensyn til påliteligheten til leverandør.

Er ikke kilden til informasjon til å stole på så bør man ta det med en spade salt, og heller ikke vidreformidle tvilsom informasjon.

Lenke til kommentar

Hei """"",

 

Har foretatt endringen i din ordre. Har også fått fjernet dette fra vårt sortiment, men har foreløpig ikke fått bekreftet fra leverandør at dette er blitt faset ut, så dette må vi virkelig beklage.

 

Har ordnet slik at du får de to varene i din bestilling til vår kostpris. Ordinær pris XXXX inkl mva. kostpris XXXX inkl mva. Har satt mellomlegget til refundering mot kort brukt under transaksjonen.

 

Varene blir sendt ut mandag, og vi vil da sende deg en epost med sporing av din forsendelse.

 

 

Mvh.

Amentio AS - Norges billigste nettbutikk!

 

Tusen hjertelig takk Amentio, endelig skal jeg få maskinen opp og fungernede:D

Nå kjenner jeg en glede, blir en fin tilbakemelding i prisguiden for dette, kudos.

I tillegg har jeg bursdag på mandag, blir en fin gave:)

Lenke til kommentar

Dette er ikke nettbutikkens feil. Dette kommer av at deres leverandører ikke har varen på lager enda, og da opgis det bare "forventes på lager" datoer. Disse er typisk at vil forskyve seg fremover uke etter uke. Butikkene kan ikke gi noe mer nøyaktig estimat enn det leverandørene gir dem, så man kan knapt klandre dem for det. Det eneste andre alternativer måtte være at de skrev "ukjennt" på leveringsdatoen, noe som kanskje hadde vært mer nøyaktig i noen tilfeller.

 

Kort sagt - om du er avhengig av at ting bir levert i tide, så ALDRI bestill noe som er "forventet på lager". Kun bestill ting som er på "lager" eller ihvertfall har bekreftet lagerdato. Altså må du enten avbestille produktet og velge noe som har bedre lagerstatus, eller ta en sjanse og vente.

 

Når det gjelder Amentio så bruker jeg dem ofte - med kun gode erfaringer så langt, spesiellt med tanke på pris og leveringstid fra bestilling (på tilgjengelige varer naturligvis). Denne praksisen med rullende forventet-datoer er noe ALLE nettbutikkene gjør, så skal du klandre Amentio for det må du nesten klage på alle de andre data nettbutikkene også.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...