Gå til innhold

Utrolig lang leveringstid fra nettbutikk


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et skjermkort BFG GTX295 H2OC fra en "populær" nettbutikk her på forumet:P

 

Bestillingen fant sted i slutten av april, produktet er enda ikke kommet på lager:S

Ringte å sporte om leveringsdato når jeg bestilte det og fikk vite at det allerede var sent fra fjernlager i Sverige.

 

Etter en uke ringte jeg å sporte på nytt, da fikk jeg vite at det kunne ta opp til 2 uker. etter to uker ringte jeg igjen og fikk vite 26.05. Nå fikk jeg atter en gang ny dato, 04.06...

Er dette normalt, sier de bare en tilfeldig dato får å få stilt på meg?

Jeg har ikke mulighet å bestille skjermkortet fra en annen leverandør siden de er de eneste som fører produktet i Norge.

 

Jeg er jo ganske lei av å ikke ha skjermkort i maskinen, den oppleves jo som heller ubrukelig da:P Jeg sporte om de kunne gi meg et godt tilbud på et skjermkort jeg kunne bruke midlertidig, da fikk jeg 50kr avslag på et kort i 1200kr klassen(BFG GTS250), det var begrunnet med at de ikke kunne gi mer avslag siden det var deres innkjøpspris. Er dette noen plass Nær fakta, har de kun 50kr fortjeneste på produktet? Jeg fant samme produktet til salgs fra Amazon.com for 129USD(ca 780KR).

 

Jeg føler meg litt lurt og løyet til nå.

Endret av BM-Volvo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Amentio.no

 

Hadde virkelig ikke lyst å navngi en nettbutikk, liker ikke å slenge dritt akkurat.

Er ikke drittslenging om du er ærlig. Du gir jo inntrykk av at du er ærlig og forteller at du er misfornøyd med butikken, og det syns jeg vi fortjener å høre.

 

Har noen kompiser som har bestilt derfra før, uten problemer.

 

Kanskje det er litt lang leveringstid, og at de utsetter og kommer med unnskyldninger pga. at det kan være litt vanskelig å få det inn på lager?

 

Ring dem senere i dag og forklar hva du synes og at du fortjener å få et svar.

 

Dessuten er det jo 4. juni i morgen, så du kan jo vente om du har lyst.

Lenke til kommentar

Har sent en mail og spurt dem, men syns de skulle være mer imøtekommende. Jeg kunne ha brukt maskinen med et billig midlertidig skjermkort i over en måned nå har de bare opplyst om at det kunne ta så lang tid å få det på lager. Nå ønsker jeg ikke å kjøpe et midlertidig skjermkort lengre siden de har ledet meg til å tro at kortet er "rett rundt hjørnet".

 

Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

Lenke til kommentar
...

Bestillingen fant sted i slutten av april, produktet er enda ikke kommet på lager:S

Ringte å sporte om leveringsdato når jeg bestilte det og fikk vite at det allerede var sent fra fjernlager i Sverige.

...

 

Jeg føler meg litt lurt og løyet til nå.

 

Ærlig talt, selv ikke de som jobber i Amentio tror vel at det skal ta så mange uker å få sendt noe fra Sverige til Norge ?

 

Nei, bare innse det, dette er en butikk som man bør holde seg lang unna dersom man ønsker å motta varene

innenfor en fornuftig tid.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar
Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

 

Det er ikke umulig, pc bransjen er hardt presset, samme med fotobransjen og vi har ikke spesielt mer i fortjeneste på kameraer til 1200,-

 

Jeg tipper de ikke har fått noen bekreftet dato fra sin leverandør, da vil ordresystemet bare sette en dato xx antall uker fremover og den vil hele tiden forskyves pr dag...

Lenke til kommentar
Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

 

dette er ikke sant, ihvertfall ikke innkjøpspris, ingen har så små marginer. Av 24 kort kan de ikke få et eneste et i retur for å tjene penger. Dette er nok en blank løgn.

Lenke til kommentar

Det var ikke Amentios feil at produktet aldri kom inn på lager, her er mail jeg fikk fra BFG om tilgjengelighet:

 

""""" """"",

I'm very sorry but we do not have them for sale any longer ourselves. The GTX 295

was a limited production video card. It's possible there are not any more available.

 

Thank you,

Tim S

BFG Support"

 

Men de skal ha ris på baken får å ikke ha funnet dette ut selv, når jeg som kunde måtte finne det ut ved å kontakte BFG.

 

QUOTE(BM-Volvo @ 03/06-2009 : 03:51)

Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

 

dette er ikke sant, ihvertfall ikke innkjøpspris, ingen har så små marginer. Av 24 kort kan de ikke få et eneste et i retur for å tjene penger. Dette er nok en blank løgn.

 

Regner jeg og sterkt med, siden salgsprisen fra amazon er omlag 780kr, og at disse kortene har blitt solgt til under 1000kr når de har vært "ukens tilbud".

Lenke til kommentar
Og at det er kun 50kr fortjeneste på et kort i 1200kr klassen tviler jeg bare utrolig sterkt på.

 

dette er ikke sant, ihvertfall ikke innkjøpspris, ingen har så små marginer. Av 24 kort kan de ikke få et eneste et i retur for å tjene penger. Dette er nok en blank løgn.

 

Har ikke tenkt å ta stilling til fortjenesten, men når ett kort blir defekt og går i retur til nettbutikken så er det ofte produsent og ikke nettbutikken som erstatter kortet. Noe kost er det selvsagt med en slik prosess.

Lenke til kommentar
Det var ikke Amentios feil at produktet aldri kom inn på lager, her er mail jeg fikk fra BFG ...

 

Men, det var Amentio som fortalte deg at varen hadde blitt sendt fra Sverige, ikke sant ? :whistle:

Så hvor er så den varen mon tro..... :innocent:

Nei, det høres vel ut til at de tok en liten spansk en, og det er ikke første gang :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...