Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst]blir ytelsen mye bedre om jeg kjører 2 GTX 285 kort i sli

Anbefalte innlegg

Hello.

Jeg driver å vurderer å kjøpe meg ett 285 kort til, men er det noe vits?

oppsettet nå er:

HK asus p5q pro

psu corsair 750w black

pros E8500

ram Corsair Dominator TWIN2X PC8500 4GB DDR2

skjermkort Xfx GTX 285

os Vista ultimate 64bit blir win7 om litt.

bare lurer på om det er noe vits. alle vil jo ha bra grafikk...

takk for alle svar.. =O)

Endret av boarderxtrem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det går ikke ann å sette 2 nVidiakort i Crossfire. Crossfire er for ati.

SLI derimot.

Du kan ikke sette 2 kort i sli med ditt hovedkort.

ja sant det. tenk at jeg glemte det. ja må ha nytt hovedkort jeg da. tror jeg kanskje venter litt.

Dog da ville jeg heller ha anbefalt deg å kjøpe deg 2 ATI Radeon kort i stede for å bytte hovedkort. ;)

Lenke til kommentar
Dumt å kjøpe nye ati-kort når man fra før har GTX285, et knallgodt kort.

hei alle.

ja mener det er ett bra kort.Kommer jo selvfølgelig ann på hvor xtremt man skal ha da, men ett bra ett under 2 lapper.

men hvilket HK burde jeg ha til det oppsetter jeg har nå?

Lenke til kommentar
ja det funker ganske bra.

men hadde det blitt noe bedre grafikk? eller hadde jeg ikke merket noe spess.

Du kan jo kjøpe deg et gtx295 fra Nvidia. Dette er 2 stk gtx275 koblet sammen internt med SLI, men det kan brukes på alle hk. med et pcie 16x spor slik ditt hovedkort har. Det vil ikke være så himla langt unna å kjøre to stk. gtx285 i SLI. Eller du kan forhåndsbestille Asus sitt nye gtx295 med 2 stk. gtx285 kjerner på. Det er vel i salg snart om du leser artikkelen her på hw.no.

Grafikk kvaliteten vil bli helt lik om du har 1 eller 2 slike grafikkort i pcen, men 2 kort koblet i SLI eller CF tillater at du kan kjøre med høyere oppløsning og mer effekter påslått i spillet uten at det lagger.

Endret av Onanias
Lenke til kommentar
Eller du kan forhåndsbestille Asus sitt nye gtx295 med 2 stk. gtx285 kjerner på. Det er vel i salg snart om du leser artikkelen her på hw.no.

Grafikk kvaliteten vil bli helt lik om du har 1 eller 2 slike grafikkort i pcen, men 2 kort koblet i SLI eller CF tillater at du kan kjøre med høyere oppløsning og mer effekter påslått i spillet uten at det lagger.

Tilgjengeligheten på det kortet blir vel høyst begrenset, da Asus bare gir ut 1000 stykker.

Ja? Er ikke å unngå lagg å oppnå bedre kvalitet? :tease:

Lenke til kommentar
Eller du kan forhåndsbestille Asus sitt nye gtx295 med 2 stk. gtx285 kjerner på. Det er vel i salg snart om du leser artikkelen her på hw.no.

Tilgjengeligheten på det kortet blir vel høyst begrenset, da Asus bare gir ut 1000 stykker.

Ja? Er ikke å unngå lagg å oppnå bedre kvalitet? :tease:

Bedre spillbarhet, men bedre grafikkvalitet nei. Et slideshow har akkurat like bra kvalitet som en film, dog rimelig kjedelig å sitte å spille i sakte film.... så her svarte jeg nøyaktig + utdyper hva som er forskjellen. :tease:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...