Kaffesau Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Har nå fått satt sammen et oppsett som jeg håper blir bra. tror alle delene passer, men er jo alltids greit å få tilbakemeldinger om noe bør/kan skiftes. =) Maskinen skal brukes mest til gaming og film, og tror det er et greit oppsett. takker for alle tilbakemeldinger. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98989 Lenke til kommentar
christhenoob Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Det ser da bra ut det her :-) eneste jeg ville ha endret på er: kjøpe en 24 tommer de kan være utrolig billige nå for tiden.. og det skader ikke å legge til et par lapper ekstra (hundrelapper altså) og få litt større skjerm Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Ville gått for et i7-system. Dette blir et mer fremtidsrettet rigg og endel mer bang for bucket! Du kan også vurdere en ssd-disk. Der er det Intel x25 som gjelder. En billigere type er; Super Talent Endret 2. juni 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg ser også i ettertid på riggen du har satt opp at hovedkortet og prosessoren ikke går overens, feil platform. Hvis du skal ha E8500 skal du lete etter et 775 hovedkort. Men annbefaler riggen jeg satt opp til deg! Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Ville heller ventet med SSD disk litt til, siden prisene dropper som en gal (Test av X25 av Hardware 15. des da kostet den 5000, 2700 nå, kommer sikkert til å fortsette å droppe) Skal oppsettet overklokkes ville eg også anbefalt i7, men hvis ikke høres en høy frekvens Duo bedre ut. Eventuellt vente på Lynnfield (i5) serien som blir billigere og bedre for ikke overklokkere. Men, skal man alltid vente på det neste så blir man nok sjelden't å kjøpe pc). Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Ultratalent sine ssd disker har aksetable priser og ingen grunn for å vente så mye lengere. 1700~ for 64gb! Jeg mener hvis du skal kjøpe en PC for 10K+ per idag burde man helt klart gå for I7 som er mye mer fremtidsrettet system og vil få mye mer igjen for dette seinere, overklokke eller ikke. Endret 2. juni 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) 2,66ghz kan være litt lite til gaming (i alle fall intill spill flest får bedre støtte for fler kjerner) og neste generasjons i7 er spådd til å være enda mer rettet til flerkjerne operasjoner i en høy prisklasse, som kan gjøre det litt upraktisk for gaming med mindre man overklokker. Det er bare min mening så klart, ingen fasit! Det er forsåvidt sant at i forhold til den utrulige ytelsen begynner SSD prisene å bli veldig koselige, skulle likt en OS disk selv snart. Edit: Når det er sagt så kan eg også si at eg kunne ikke vært mer fornøyd med mitt i7 system og det er i alle fall ikke en dårlig investering, men kanskje litt lite "bang for the buck" for ikke overklokkere på 10-15k budsjett. Endret 2. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Ville gått for et i7-system. Dette blir et mer fremtidsrettet rigg og endel mer bang for bucket! Du kan også vurdere en ssd-disk. Der er det Intel x25 som gjelder. En billigere type er; Super Talent hvor mye ytelse er det snakk om i et i7 system? skal helst ha pcen til sommern, så gidder ikke vente til prisene går ned etter E3 eller før noe nytt kommer ut. siden jeg føler meg helt lost når det kommer til pc atm, så må jeg spørre hva som er bedre med en SSD disk, og om noen kan definere det for meg. Har ikke fulgt med siden i fjor, og fulgte bare med i 1mnd da, så kan egentlig ikke så veldig mye. Har ikke tenkt å overklokke, siden jeg ikke har drevet med det før. Har planer om å kjøre crossfire, noe som fører meg til enda et spørsmål. Går det ann å kjøre crossfire i dette oppsettet? (satser på at det går, men spør uansett x) Unnskylder meg for spørsmål som for mange burde virke veldig innlysende, men jaja.. er noob i dette her x) Endret 3. juni 2009 av Kaffesau Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 ytelse i et i7 system = Veldig høyt, det er det beste du får tak i for øyeblikket. Eneste er litt lave klokkehastigheter for gamere, i spill som ikke har flerkjernet støtte. (F.eks wow) Solid State Drive eller SSD (blir feil å si Solid state drive/SSD -disk) koster endel mer per GB, men har veldig mye raskere ytelse og holdbarhet enn vanlige hardisker. Egner seg utmerket til å ha OS+andre ressurskrevende programmer på. Men ikke til masselagring. Hvis du bestemmer deg for P6T SE + i7 så funker denne fint til Crossfire vil eg tro Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) ytelse i et i7 system = Veldig høyt, det er det beste du får tak i for øyeblikket. Eneste er litt lave klokkehastigheter for gamere, i spill som ikke har flerkjernet støtte. (F.eks wow) Solid State Drive eller SSD (blir feil å si Solid state drive/SSD -disk) koster endel mer per GB, men har veldig mye raskere ytelse og holdbarhet enn vanlige hardisker. Egner seg utmerket til å ha OS+andre ressurskrevende programmer på. Men ikke til masselagring. Hvis du bestemmer deg for P6T SE + i7 så funker denne fint til Crossfire vil eg tro takk for det raske svaret. De spillene pcen kommer til å bli mest brukt til blir vel WoW, CSS, BF osv, men vil også kunne kjøre spill som Crysis med relativt bra grafikk og fps. har konfigurert 2 oppsett nå. (har ikke inkludert SSD, skjerm osv, ettersom jeg la det til i en annen handleliste) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98989 i7 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99072 herlig om noen kunne kommentere de også hvis de har tid. =) Endret 3. juni 2009 av Kaffesau Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Du mangler Hovedkort i E8400 oppsettet, Asus P5Q Pro er must da. Du kan heller ikke ha DDR3-brikker på dette hovedkortet da dette støtter kun DDR2-brikker, disse vil jeg annbafale her. Men bortsett fra dette, begynner oppsettene å bli veldig bra EDIT: Begynner å bli seint og selfølgelig hadde du hovedkort i det oppsettet, my bad. Men annbafaler fortsatt Asus P5Q kortet. Dette har crossfire muligheter og generelt et veldig godt kort! Vært en sikker vinner lenge. Du må fortsatt bytte ut rammen til DDR2 i 775 oppsettet. Kommer innom imorgen for å se hva du har kokt sammen, håper noe hjalp deg på den evige stien til datahandelen Over ut for idag! Endret 3. juni 2009 av x3m_pl4yer Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Du mangler Hovedkort i E8400 oppsettet, Asus P5Q Pro er must da. Du kan heller ikke ha DDR3-brikker på dette hovedkortet da dette støtter kun DDR2-brikker, disse vil jeg annbafale her. Men bortsett fra dette, begynner oppsettene å bli veldig bra skiftet til E8500, og jo, hadde et HK i det oppsettet, men skiftet til det du foreslo. Men som oppsettene er nå, hva ville du anbefalt? Som sagt, spiller mest WoW og CSS, men vil at maskinen skal kunne takle spill med høyre krav. Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg står fortsatt på mitt og velger å si i7! Alle delene som er brukt er av nyeste standard, og sørger derfor for et fremtidsrettet og fleksibelt system. Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg står fortsatt på mitt og velger å si i7! Alle delene som er brukt er av nyeste standard, og sørger derfor for et fremtidsrettet og fleksibelt system. Oppsettet blir vel bestilt innen uken. EDIT: Skiftet ram i 775 oppsettet, mens i7 fortsatt er det samme. Får vel streife rundt på forumet de 2-3 neste dagene før jeg tar en beslutning. Takker for svar Crazymech og x3m_pl4yer =) Er fortsatt åpen for nye forslag, så håper at flere kommenterer. Begynner å bli seint for meg også, men må skrive en tysk stil og lage powerpoint presentasjon i geografi til i morgen, så må vel være oppe en god stund til. x) (offtopic) Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg vil si at i ditt prisområde er Ci7 920 + 6GB DDR3 + ATI HD4890 en fin kombo. Hvilken hastighet på RAM du går for ser du an om du vil klokke eller ikke. Klokke => 1600, ikke klokke => 1333. Dersom du skal bruke maskinen til annet en bare gaming vil en SSD som systemdisk gjøre systemet veldig mye mer responsivt. Intel x25-M 80GB (2700kr) som nevnt tidligere er det beste alternativet sammenlagt, men om du er på et trangt budsjett får du også nydelig ytelse av Supertalent Ultradrive 60GB (ca 1700kr). Dette høres kanskje dyrt ut i forhold til kapasiteten, men utslaget på maskinen (generell ytelse utenfor spill) vil være som å gå fra en netbook til en gaming-rigg. Jeg vil også anbefale deg å vurdere et AM3 + Phenom II x4 (945/955?) + 4GB DDR3 + ATI 4890 oppsett. Dette kan gi deg plass i budsjettet til å få med en SSD, og fortsatt gi deg fin FPS i crysis og ~200-300FPS i CS:S. Dette oppsettet kan du lett klokke til ca 3,6-3,8Ghz kun ved å stille på ett tall. Som nevnt tidligere er Ci7 mer en workstation-plattform dersom du ikke skal klokke, men den fungerer til spill også. Jeg må understreke at med et HD4890 vil det være skjermkortet og ikke prosessorene over som vil være flaskehalsen i crysis dersom du spiller på høyere oppløsninger med høy grafikk, og i de andre spillene du spiller vil du heller ikke merke noen stor forskjell. EDIT: Lykke til kaffesau, koffein FTW Endret 3. juni 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Test av i7 lagt ut på hw.no Der er i7 uklokket, og viser seg stort sett best i klassen på alt. Lenke til kommentar
Crazymech Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Må slenge meg på og si koffein <3 (Og kaffeavtale fra Statoil <3) Men ja, i7 overdøver alt når det kommer til kraft. Men hvis du går for det som spill prosessor anbefaler eg virkelig litt -mild- overklokking, som ikke krever mye i det hele tatt. Intel i7 920 Tråden Eksemplet mitt er wow da jeg slet med å holde 24 fps på stock i7, mens etter bare litt overklokking kom opp i over 100 til tider, gjerne på flere wow samtidig . Pga den dekker bare 1 kjerne. AM3 Phenom II x4 oppsett er mye for pengene og ja, og AMD har mer kompatible hovedkort nå for tiden en hva intel ser ut til å leke med. Intel i7 = Best of the best AMD Phenom II = Bang for the buck etter min mening. Men da har eg vel sagt mitt. Edit: Liten test av Intel i7 CPU'er + AMD Phenom II X4 955 i Farcry 2 Kilde: http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-975,2318-8.html Viser bare at Phenom II virkelig ikke henger etter i spill tester, og har en høyere stock klokkehastighet som er fint for ikke-overklokkere. Men hvis du begynner å se på andre ting enn spilling vil den ligge langt etter i7. Endret 3. juni 2009 av Crazymech Lenke til kommentar
Kaffesau Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Må slenge meg på og si koffein <3 (Og kaffeavtale fra Statoil <3) Men ja, i7 overdøver alt når det kommer til kraft. Men hvis du går for det som spill prosessor anbefaler eg virkelig litt -mild- overklokking, som ikke krever mye i det hele tatt. Intel i7 920 Tråden Eksemplet mitt er wow da jeg slet med å holde 24 fps på stock i7, mens etter bare litt overklokking kom opp i over 100 til tider, gjerne på flere wow samtidig . Pga den dekker bare 1 kjerne. AM3 Phenom II x4 oppsett er mye for pengene og ja, og AMD har mer kompatible hovedkort nå for tiden en hva intel ser ut til å leke med. Intel i7 = Best of the best AMD Phenom II = Bang for the buck etter min mening. Men da har eg vel sagt mitt. Edit: Liten test av Intel i7 CPU'er + AMD Phenom II X4 955 i Farcry 2 Kilde: http://www.tomshardware.com/reviews/core-i7-975,2318-8.html Virker som AMD Phenom gjorde det greit i den testen der ja x) Men i7 er jo mer fremtidsrettet. Uansett, mulighet for at noen kan lage et oppsett basert på det oppsettet jeg linker? (altså en ny handlevogn inkludert Phenom IIx4 og HK, er usikker hvilke HK jeg burde ha da) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=99072 også, noen skrev også at det var billigere, men hvor mye? =) Endret 3. juni 2009 av Kaffesau Lenke til kommentar
x3m_pl4yer Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 The Conquerer, det blir noe som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå