LuckyLuke71 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Jeg oppdaget tilfeldigvis at ett av mine bilder på Flickr var lastet ned og brukt i en trykksak uten min tillatelse og uten at mitt navn var oppgitt. Hva bør jeg gjøre med dette? Tidligere (da dette bildet ble lastet ned) var alle mine bilder lisensiert under Attribution-NonCommercial Creative Commons. Nylig endret jeg til Attribution-ShareAlike Creative Commons. Endret 2. juni 2009 av iBoy Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 Send regning til dem som er ansvarlige for trykksaken... Lenke til kommentar
Gloryhoundz Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) tatt kontakt med forlaget / personen(e) som har trykket bilde, å kommet med et krav ( erstatning eller lignende ) eller en annen type krav. Hadde også spurt om hvorfor,å informert om at det ikke er lovelig det de har gjort, er det snakk om en stor sak her så hadde jeg tatt kontakt med et advokat firma og hørt med de. mvh Gloryhoundz Endret 2. juni 2009 av Gloryhoundz Lenke til kommentar
LuckyLuke71 Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg fikk kontakt med designbyrået som hadde gjort tabben, og vi ble enige om at jeg får 1000 kr for bildet. En proff fotograf kunne nok forlangt mye mer, men jeg er fornøyd jeg :-) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Det er glimrende at dere ble enige og at utgiverene var villige til å betale for seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå