Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ungomsbil, tips og veiledning?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå nærmer 18. års dagen min seg med stormskritt, og da er det tid for bil :D

Så jeg lurte på hvilken bil dere vil anbefale. Har selv funnet 4 jeg er ganske intressert i. 3 audi a4 og en VW passat.

1. Audi A4

2. Audi A4

3. Audi A4

VW Passat

Jeg tenker å ta opp lån på 50000 kr, så prøver å ligge meg så nærmt 40000 tallet så mulig for bilen. Så kommer omreg osv i tillegg. Km.stand rundt 150000-170000.

Hva mener dere om disse bilene? Hvilke bilder vil dere anbefale?

Takker for svar :)

Endret av HabueN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lån på 50k nedbetales på 1,5 år mener jeg en kompis med samme lån sa. Så derfor jeg velger å ta lån.. Men skal prøve å spare så mye jeg kan fram til jeg skal kjøpe bilen. Jo mer man har selv, jo billigere blir det.. :) Men hva med bilene? Er de billig å forsikre? Gode ungdomsbiler?

Lenke til kommentar

Det er ikke noen fast regel på at det skal betales ned på 1,5 år, det kommer helt an på hva du avtaler med banken. Skal du absolutt gå for A4 eller Passat fra den tiden der pass på at forstillingsproblemene er rettet opp. Skal du ha et billån får du ikke en krone mer enn hva bilen koster, du kan ikke ta opp et lån på 50.000 på en bil som koster 40.000. Du må eventuelt låne det overstigende uten sikkerhet (og med mye høyere rente).

Lenke til kommentar

Folkens, folkens! Har bedde jo ikke om kommentarer til lånet han skal foreta seg?

Så til trådstarter; jeg er fan av VAG biler, så du er absolutt inne på noe her i forhold til min smak. Bilene der ser strøkne ut i lakken(brukte ikke lang tid på bildene..)

og disse bilene går langt med bra vedlikehold, og så lenge du behandler dem fint :-)

Det er allikevel noe du burde vere OBS på. Audi spesielt frem til 2002mod. har hatt en del problem med forstillinga. Drivknuter osv. som pleier å ryke. Kan vere greitt å sjekke ut dette med selger om han har vært borti noen av disse problemene med bilen. Du burde og som med alle andre biler forsikre deg om at bilen har byttet reg.reim omlag hver 60.000km. Viktigste er jo i det seneste, om dette er gjort eller om dette blir en utgift for deg om ikke lenge. Fullt servicehefte er også ett must, om ikke: styr unna!

Sjekk ut bilen, test den ut og se etter rustflekker om selger ikke nevner noe om dette. Er karosseriet galvanisert er jo dette en fordel. En sikkerhetssjekk er alltid smart. Dette for å finne ut av om det er noen registrerte skader på bilen som kollisjon osv. Kommer ikke helt på her og nå hvem du må kontakte for å gjøre dette, men skal legge til når jeg kommer på det. Om ingen andre kan utfylle?

Men uansett, Audi/VW er nok ett smart valg :-)

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar (=

Takk for gode tips "zaltatov". Det med forstillingen hadde jeg ikke peiling på, så det skal jeg huse å spørre om.

Liker veldig godt Audi, så tror jeg kommer til å gå for det. Men har funnet en Audi 100 jeg er intressert i. Er det brae biler?

Audi 100

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar (=

Takk for gode tips "zaltatov". Det med forstillingen hadde jeg ikke peiling på, så det skal jeg huse å spørre om.

Liker veldig godt Audi, så tror jeg kommer til å gå for det. Men har funnet en Audi 100 jeg er intressert i. Er det brae biler?

Audi 100

Audi 100 skal vere solide og gode biler :) absolutt noe å vurdera ja. På disse er det og begrenset med forstillingsproblem

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar (=

Audi 100

Audi 100 skal vere solide og gode biler :) absolutt noe å vurdera ja. På disse er det og begrenset med forstillingsproblem

Åhh.. Kanon :D Men så på forsikring at den audi 100 ville koste meg 24000 kr i året å forsikre... :\ Mye fordi jeg MÅ ha kasko, iogmed at jeg kommer til å få lån med sikkerhet i bilen... -.- '

Lenke til kommentar

Ring til selskapene og mas litt, du må klare å få pressa ned prisen enda mer. Hør med forsikringsselskapene som foreldrene dine bruker, da mange av de gir rabatter der jo flere forsikringer familien har på samme sted. Fikk selv prisen på min bil ned fra 30k i året til 9k.

Ellers så er audi 100 ganske pålitelige biler, så tror ikke du gjør noe dumt kjøp der. Men vær likevel klar over at en 2,8 liter gjerne drikker litt på småkjøring, og spesielt hvis du er ofte tung på høyrefoten.

Lenke til kommentar

ikke stol blindt på de kalkulatorene som du finner på nettet. De lyger så enormt. Ta en telefon, og da aller helst til det samme forsikringsselskapet som foreldra dine bruker, som nemnt over. Sikker på at du får ett tilbud som er 50% prisen av det du får på kalkulatorene på nettet :)

Såg forresten en del på den 100'en du linka til for en stund tilbake. Ser ut som en strøken og god bil, heller ikke så vill km stand heller. Tror absolutt den burde vere noe å satse på. Ta en telefon til selgeren og forhør deg om tinga som nemnt over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...