Jefer Skrevet 2. juni 2009 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=92234 Er dette en grei CPU kjøler til en intel core 2 duo e8500 og hovedkort asus P5Q3? er dette en 4-pin eller 3-pin? Endret 3. juni 2009 av Jefer Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 Bruker Pushpin, anbefales IKKE. Pushpin slites veldig fort ned og er ett helvete å installere. Lenke til kommentar
Jefer Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 Har du denne CPU kjøleren? Og hvis du har den, er den da å anbefale? Hva menes med pushpin? Er det vanelig 4-pin kontakt på den? Lenke til kommentar
Jefer Skrevet 3. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2009 er pushpinen selve festet til hovedkortet? PS: er ikke så god på dette området! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 3. juni 2009 Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Pushpin er festemekanismen ja. Har ikke denne kjøleren men har festet pushpin kjølere og kort og greit det er ett helvete. Over tid kan du oppleve noe slikt: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1115787 Anbefaler derfor noe solid med bakplate og fjærbelastede skruer, disse faller ikke av, holder supert trykk og kjøler som oftest bra. Siste punkt er også verdt å titte på i denne guiden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1096262 Endret 3. juni 2009 av 007CD Lenke til kommentar
Jefer Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Følger bakplate med de kjølerne som bruker den mekanismen, eller må man køpe det utenom? Er det vanskelig å montere kjølere med bakplate? Takk for svar! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 4. juni 2009 Del Skrevet 4. juni 2009 Ja den følger med, om kjøleren da er til Socket 775 (At du ikke kjøper en hundgammel kjøler som passer men krever ekstra monteringskit, svært svært få gjør dette dog, og står det 775 i navnet så passer den) Det er ikke vanskelig å montere i det hele tatt, du må du dog ut med hovedkortet men det er en smal sak. Bakplaten er som oftest festet med klebelig dobbeltsidig teip men ikke nødvendig og det eneste du gjør er å sørge for at den matcher hullene i hovedkortet. Deretter setter du på kjøleren med monteringsramme og skrur til de fjærbelastede skruene. Og da er du klar til start. Lenke til kommentar
Jefer Skrevet 4. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg ser at f.eks Noctua NH-U12P leveres med 3-pin, får man brukt viftestyringen på hovedkortet da? er det noen cpu vifter du anbefaler som kjøler litt, og som har 4-pin? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Noctua NH-U12P er den beste kjøleren du har.. Sånn ca. 3 pins er helt fint. Det følger med en kabel som gjør at den går ned til 5V tror jeg... Den er ihvertfall veldig stillegående og kjøler utmerket. Lenke til kommentar
Jefer Skrevet 8. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2009 Får man brukt viftesytingen til hovedkortet med den Noctua NH-U12P? Lenke til kommentar
freonor Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kommer an på hovedkortet, men ja i utgangspunktet. Du må bare sette den på volt og ikke pwm. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Har du 3-pins kontakt så er det ikke mulig å kjøre PWM, dette er synd for Noctua, da de ellers har brukbare komponenter. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 har den kjøleren trådskaper snakker om her. Den fungerer helt greit den. Ikke noe og utsette på den opp emot prisen. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Har du 3-pins kontakt så er det ikke mulig å kjøre PWM, dette er synd for Noctua, da de ellers har brukbare komponenter. Les posten over din... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Har du 3-pins kontakt så er det ikke mulig å kjøre PWM, dette er synd for Noctua, da de ellers har brukbare komponenter. Les posten over din... Ja nå har jeg lest innleget over, og det klarla ikke dette med PWM. Min påstand var at det ikke er mulig å kjøre PWM kontroll med 3-pins vifte. Lenke til kommentar
freonor Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Greit nok, jeg presiserte ikke da jeg sa "ikke pwm", men jeg regner med at OP da skjønte at det var implisitt at pwm ikke fungerte siden jeg sa ikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå